Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:21

Citaat:
Matthias heeft laten weten dat hij er zo op ging zitten en wegreed. Dat is mooi. Helemaal omdat hij op een modern geschoold paard plaatsneemt en normaliter hebben onze Duitse klassiek georiënteerde collega's niet zo veel op met onze trainingsmethodes. Klaarblijkelijk heeft Edward Gal het volgens hen toch heel goed gedaan met Totilas. Matthias heeft in ieder geval het geluk dat hij geen gearriveerde vedette is. Anders zouden de jury en het publiek wellicht gelijk van hem verwachten dat hij het maximale uit Totilas zou halen. Dat is niet reëel. Ruiter en paard moeten aan elkaar wennen. Zelfs een wonderpaard als Totilas heeft tijd nodig om zijn nieuwe ruiter te vertrouwen.

Hmm Edward valt ook niet in dezelfde categorie als Anky qua rijden en ik weet uit ervaring dat Duitsers al jaren gek zijn van Totilas, dat was al voor de WEG zo. Het is maar net wat je wilt lezen en hoe je het wilt lezen.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:30

mooi verhaal! Het klopt ook. Ik ben erg benieuwd wat de resultaten gaan worden!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:38

Daar ben t ook mee eens! Mooi stukje en het is zoals ik er ook over denk. Wens Matthias veel succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:42

Adriana schreef:
Citaat:
Matthias heeft laten weten dat hij er zo op ging zitten en wegreed. Dat is mooi. Helemaal omdat hij op een modern geschoold paard plaatsneemt en normaliter hebben onze Duitse klassiek georiënteerde collega's niet zo veel op met onze trainingsmethodes. Klaarblijkelijk heeft Edward Gal het volgens hen toch heel goed gedaan met Totilas. Matthias heeft in ieder geval het geluk dat hij geen gearriveerde vedette is. Anders zouden de jury en het publiek wellicht gelijk van hem verwachten dat hij het maximale uit Totilas zou halen. Dat is niet reëel. Ruiter en paard moeten aan elkaar wennen. Zelfs een wonderpaard als Totilas heeft tijd nodig om zijn nieuwe ruiter te vertrouwen.

Hmm Edward valt ook niet in dezelfde categorie als Anky qua rijden en ik weet uit ervaring dat Duitsers al jaren gek zijn van Totilas, dat was al voor de WEG zo. Het is maar net wat je wilt lezen en hoe je het wilt lezen.

Bedoel je te zeggen dat Totilas niet LDR werd gereden? Want bij mijn weten doet Edward dat ook gewoon :?

SanderD

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:05

Totilas werd ook volgens 'de hollandse school' opgeleid inderdaad, vandaar dat Anky daar waarschijnlijk aan refereert.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:50

En Edward is toch een leerling van Anky...

Ik ben heel benieuwd naar de eerste wedstrijd van Rath met Totilas. Ik denk ook dat heeel veel mensen die wedstrijd gaan kijken.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:54

Heb stukje van nieuwsuur nu net gekeken en vond leuk dat Edward Sisther de Jeu, op de vraag of dat de nieuwe Totilas is, haar Totilette noemde :D .
Volgens hem heeft deze halfzus net zoveel kwaliteiten als Totilas, alleen is ze nog niet zo ervaren. Zou toch de mop van de eeuw zijn, als deze combi ook zo goed gaat mettertijd :D .
Denk aan Anky's zin: If you can't beat them, buy them.....

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:56

Leuk om Matthias op Totilas te zien. Ziet er goed uit voor de 6e (?) keer. Degene die commentaar geeft (vader van Rath ofzo???) geeft Edward de eer voor de opleiding, en zegt dat het zwaar is om edward te evenaren of de overtreffen, maar dat dat niet in in eerste instantie hun doel is. Goed om te horen allemaal. Ze maken zich in ieder geval geen illusies. Arme Matthias als dat wel zo was geweest. Vind het alleen wel een beetje vreemd dat de man die de commentaar geeft ondertussen Matthias aanwijzingen geeft over het rijden. Niet dat ik niet begrijp dat Matthias ook nog steeds instructie krijgt, maar wel dat dat gebeurt op zo'n moment. Doet imo af aan het idee dat mensen van de ruiter krijgen (want hij kan zelf heus verdienstelijk rijden).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:10

Edward rijd bij nicol naar mij weten Talishe

Ik vind het ook erg knap hoe hij er mee weg rijd, jammer voor gal heel erg jammer.. maar goed zo is het leven :)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:15

Ja nu, maar hij heeft echt wel veel van Anky geleerd

uit de bokt wiki:
Edward was veertien jaar toen hij begon met paardrijden met paardrijden. Hij trainde onder andere bij Rien van der Schaft, later stapte hij over naar naar Anky van Grunsven. Met de begeleiding van Anky en Sjef Janssen boekte Edward zijn grootste successen tot nu toe.

Liezewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:30

O dat gesneer is toch wel zwaar overdreven.

Duitsland heeft niets tegen Totilas of tegen Nederland.
Het gaat gewoon om tegen rollkur te zijn en daar zijn enkele ruiters wat meer uitgesproken over. Maar of dat nu gaat om een Nederlandse, een Duitse of een Deense ruiter dat maakt geen verschil. Het gaat hem enkel om de rollkur.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat, moest Sjef Janssen geen bondscoach zijn, er ook meer Nederlandse ruiters zich wat makkelijker zouden uiten tegen rollkur.

Bovendien is er dan ook nog eens geen gigantische discussie over geweest tussen ruiters.
Waren er geen media als youtube en dergelijke, was er helemaal geen "rollkur oorlog" geweest. Momentopname's tijdens trainingen zijn daar de oorzaak van.

In ieder geval, Rath is een jongen met lef. Als "snotneus" proberen iets te bewijzen met een miljoenenpaard. Chapeau ! En vooral, veel succes !!

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:36

Idd zonde dat Totilas nu met 1000 vlechtjes is gevlochten en wit elastiek, geeft een heel ander beeld, typisch Duits, absoluut niet mijn smaak.. Maar idd hij rijdt best fijn weg met Toot, ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:44

Janine1990 schreef:
Bedoel je te zeggen dat Totilas niet LDR werd gereden? Want bij mijn weten doet Edward dat ook gewoon :?

Klopt maar lang niet zo extreem als Anky. Er zit wel degelijk schil tussen Anky en Edje kwa rijden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:45

sporter schreef:
Janine1990 schreef:

Klopt maar lang niet zo extreem als Anky. Er zit wel degelijk schil tussen Anky en Edje kwa rijden

Oooh dat geloof ik graag... Maar het is niet zo dat Totilas er totaal niet mee bekend is, zoals menig Duits peerd.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:46

Talishe schreef:
Ja nu, maar hij heeft echt wel veel van Anky geleerd

uit de bokt wiki:
Edward was veertien jaar toen hij begon met paardrijden met paardrijden. Hij trainde onder andere bij Rien van der Schaft, later stapte hij over naar naar Anky van Grunsven. Met de begeleiding van Anky en Sjef Janssen boekte Edward zijn grootste successen tot nu toe.

Dat is oude informatie.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:49

Totilas heeft de gangen al.. nu moet Mattias nog goed blijven rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:50

Bah, ik vind het een absoluut slecht stuk, de onprofessionaliteit spat er vanaf...

Zulke steken onder water hoort imo niet bij een topsporter als Anky, die zou beter moeten weten.

Citaat:
Nou zit het niet in onze aard om daar lang bij stil te blijven staan

Gezien de hele toon van het stuk heeft Anky het er volgens mij moeilijker mee dan ze toe wil geven :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:51

Janine1990 schreef:
Oooh dat geloof ik graag... Maar het is niet zo dat Totilas er totaal niet mee bekend is, zoals menig Duits peerd.

Dat niet. Maar ik geloof ook niet dat er heel veel duitse paarden zijn, die er totaal niet mee bekend zijn :Y)
Elke ruiter rijd zn paard wel eens diep, ook een Hubertus Smidt die toch klassiek geschoolt is.
Het verschil is dat Anky al haar prestatie's op hangt aan het LDR.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:52

Adil18 schreef:
Bah, ik vind het een absoluut slecht stuk, de onprofessionaliteit spat er vanaf...

Zulke steken onder water hoort imo niet bij een topsporter als Anky, die zou beter moeten weten.

Citaat:
Nou zit het niet in onze aard om daar lang bij stil te blijven staan

Gezien de hele toon van het stuk heeft Anky het er volgens mij moeilijker mee dan ze toe wil geven :=

Dat had ik nu niet gedacht dat je die mening zou hebben :+

De toon van het stuk? :+

Als je hier nog wat negatiefs uit wil halen moet je wel erg je best doen. Maar blijkbaar is het toch mogenlijk :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:55

sporter schreef:

Als je hier nog wat negatiefs uit wil halen moet je wel erg je best doen. Maar blijkbaar is het toch mogenlijk :Y)

Hi Sporter :D

Ik vind vooral het begin best heftig (Anky's beargumentatie van de koop van Totilas etc.) en ik vind dat je die toon ook door het hele stuk vindt.

ja, ze presenteert waarheden, maar overdramatiseert die imo ook een beetje.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:55

Ja hoor, hoezo gekleurde bril?? En dan in een ander topic nog gaan klagen ook, sorry hoor, maar gezien deze post doe je het écht jezelf aan!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:56

Adil18 schreef:
sporter schreef:

Hi Sporter :D

Ik vind vooral het begin best heftig (Anky's beargumentatie van de koop van Totilas etc.) en ik vind dat je die toon ook door het hele stuk vindt.

ja, ze presenteert waarheden, maar overdramatiseert die imo ook een beetje.

Na alle drama die we over dit onderwerp gehad hebben vind ik dit eigenlijk nog wel mee vallen. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:57

horseyfries schreef:
Ja hoor, hoezo gekleurde bril?? En dan in een ander topic nog gaan klagen ook, sorry hoor, maar gezien deze post doe je het écht jezelf aan!

Huh? Ik? Volgens mij geef ik gewoon op een hele rustige manier mijn mening...Ik zie niet in wat ik over me af zou roepen met mijn voorgaande posts?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:57

sporter schreef:
Na alle drama die we over dit onderwerp gehad hebben vind ik dit eigenlijk nog wel mee vallen. ;)

Ja, oke, daar ben ik het wel mee eens :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:59

sporter schreef:
Janine1990 schreef:

Dat niet. Maar ik geloof ook niet dat er heel veel duitse paarden zijn, die er totaal niet mee bekend zijn :Y)
Elke ruiter rijd zn paard wel eens diep, ook een Hubertus Smidt die toch klassiek geschoolt is.
Het verschil is dat Anky al haar prestatie's op hangt aan het LDR.

Hmm hmm, ik weet niet meer waar ik het las. Maar een jaar terug ofzo zette Anky op haar site dat er een facebookpagina zou zijn voor LDR, waar meerdere Duitsers ook lid van waren...

Klassiek zit toch wel weer voorwaarts-neerwaarts in?