Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:59

Elin_ schreef:
:z Een mening word half aangevallen?
Ik zeg niet dat een klap zielig is.
Mijn pony krijgt ook een tik als ze strondvervelend is.
Ik zie ook geen mishandeling ,maar ik vind dit gewoon niet kunnen.

Je kan het vergelijken met als een mens niet luisterd en toch wilt gaan ofseu dat je die 5 x ofseu een klap met een honkbalknuppel geeft.
Al geef je die op zijn kleding of schoenen , het is zeker geen pretje.

Ik vind het gewoon niet kunnen en dit mag ik op een openbaar forum gewoon zeggen toch ?
En hierbij je mag prima ook jou mening over mijn mening zeggen ,maar ik heb meer het gevoel dat mensen je meer ''aanvallen'' om je zo ''over te halen'' om het zelfde te denken.
Nee dankje :)

Je mening wordt niet aangevallen, maar vraagtekens bij je mening gezet zoals dat gaat op een openbaar forum.. gebeurt mij ook zo vaak.. ;)

Je ziet geen mishandeling, maar vergelijkt het wel met flinke mishandeling... ( een honkbalknuppel)
Ik ben benieuwd als jij zegt : ik vind het niet kunnen, hoe je daar nu bij komt.. Omdat ik het heel anders zie...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:01

Nou, zeg dan eens wat jij had gedaan op een paard dat wegloopt maar accuut weer terug moet om de rest te helpen omdat je nu eenmaal een formatie moet vormen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:04

@Gekvanfleur

Nee ik zie geen mishandeling.
Ik vind mishandeling bijv. als iemand maar door blijft slaan tot het dier helemaal over de zeik is.
Alleen vind ik het gewoon niet kunnen.
Je moet je paard op een andere manier rustig kunnen krijgen VIND ik dan.
Als een paard al bang is 1 tik oke, maar ik zie duidelijk dat dit dier meerdere keren geslagen word.
En een gummiknuppel is echt wel hard hoor (te vergelijken met een honkbalknuppel) en wat ik zei is precies wat er gebeurde ;)

Situatie agenten:
Paard bang (luisterd dus niet) , ter ''correctie'' aantal klappen met gummiknuppel

Situatie honkbalknuppel:
Mens luisterd niet en loopt weg , Ter ''correctie'' aantal klappen met honkbalknuppel..

@Lusitana
Ik zou het niet weten ;) zeg ik je eerlijk
Ik ben niet opgeleid als Politie agent en weet ook niet wat ze je daar leren en wat wel / niet kan.
MAAR ik ben zowieso tegen Politie te paard (of met honden) bij rellen of andere gevaarlijke dingen ;)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:05

Lusitana schreef:
Mishandeling is het als iemand uit boosheid of onmacht onterecht een dier/mens slaat en het niet in de mate is waarin het wordt verdient, maar in de mate waarop de mishandelaar zijn woede uit.

Deze tik past daar duidelijk niet in.

mishandeling is bewust of onbewust toepassen van schade aan persoon/dier. Dit kan door lichamelijke mishandeling, lichamelijke verwaarlozing, psychische mishandeling en psychische verwaarlozing ( deze 2 alleen bij mensen ;) ) en seksueel misbruik.
Het hoeft dus geen woede te zijn, maar kan ook onbewust gebeuren.

Onder lichamelijke mishandeling valt ook slaan, maar alleen als dit vaker voorkomt dan 1x Als het dagelijks voorkomt, of altijd voorkomt in bepaalde situatie. Ik neem aan dat de agent niet altijd zijn paard slaat met de gummiknuppel en dat hij nu inderdaad snel wilde handelen. Slim vind ik het niet, omdat je als agent wel een voorbeeldfunctie hebt naar de mensen toe. Vind het wel typisch dat een paar topics hieronder vermeldt wordt dat het mishandelen van politiedieren strenger aangepakt moet worden. Laat de politie zelf dan wel een voorbeeld zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:09

Hij krijgt niet ter correctie klappen, hij krijgt die tikken om de voorwaarts hulp te bekrachtigen, precies zoals je dat zou doen met een stakend paard in een manege met zweep of sporen.
Zodra het paard voorwaarts gaat, wordt de hulp gestaakt en het paard weet dus dat voorwaarts een betere optie is dan achteruit of omdraaien. Zo leert elk paard angstsitauties aan te pakken, alleen natuurlijk normaal niet met een knuppel, maar dit is geen leersituatie maar een praktijkgeval en er was geen zweep. Maar het paard MOET voorwaarts en bij de andere formatie vormen om de menigte te controleren.

Paarden inzetten is heel nuttig omdat het grootste deel van de mensen wel respect hebben, en je ook enkele personen kunt afscheiden of najagen op plekken waar auto's met waterkanonnen (het alternatief) niet kunnen komen. Het tuig dat het niet heeft, moet aangepakt. Heeft niks met het nut van het paard of de hond te maken.

@ruiter1992, ik had het even specifiek over tikken uitdelen omdat dat relevant is. Maar zeer terecht aangevuld.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:14

Elin_ schreef:
@Gekvanfleur

Nee ik zie geen mishandeling.
Ik vind mishandeling bijv. als iemand maar door blijft slaan tot het dier helemaal over de zeik is.
Alleen vind ik het gewoon niet kunnen.
Je moet je paard op een andere manier rustig kunnen krijgen VIND ik dan.
Als een paard al bang is 1 tik oke, maar ik zie duidelijk dat dit dier meerdere keren geslagen word.
En een gummiknuppel is echt wel hard hoor (te vergelijken met een honkbalknuppel) en wat ik zei is precies wat er gebeurde ;)

Situatie agenten:
Paard bang (luisterd dus niet) , ter ''correctie'' aantal klappen met gummiknuppel

Situatie honkbalknuppel:
Mens luisterd niet en loopt weg , Ter ''correctie'' aantal klappen met honkbalknuppel..

@Lusitana
Ik zou het niet weten ;) zeg ik je eerlijk
Ik ben niet opgeleid als Politie agent en weet ook niet wat ze je daar leren en wat wel / niet kan.
MAAR ik ben zowieso tegen Politie te paard (of met honden) bij rellen of andere gevaarlijke dingen ;)

Maar dit zijn geen dagelijkse praktijken.. Er was nu een gevaar, en als ik moet kiezen tussen collega"s veiligheid en mijn paard een paar tikken geven...kies ik voor het laatste.

En die laatste zin kan ik niet bij, echt niet. De agenten in Hoek van Holland hebben denk ik toch echt God op hun blote knieen gedankt dat die paarden er waren. Mensen gaan voor dieren, en daar was de nood echt heel hoog. Als jij daar in het pikkedonker in de duinen had gestaan met een menigte krankzinnige voor je die je wilde lynchen, en je redding door de paarden werd gebracht, zou je er denk heel anders over denken.

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:15

Ik vind het er niet uitzien als mishandeling, maar ik vind het niet kunnen. Soms heb ik het idee dat er wordt vergeten dat politiepaarden ook maar paarden zijn. Tuurlijk moeten ze goed getraind zijn e.d. maar het blijft wel een paard.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:16

Een mens doet in zo'n situatie maar wat in hem opkomt om het paard tot bedaren te brengen. Misschien niet de beste oplossing maar echt veel tijd om na te denken heb je op dat moment niet natuurlijk.

Ik vraag me toch ook echter wel af of politie te paard in rel-situaties nog van deze tijd is?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:17

Miss_kell schreef:
Ik vind het er niet uitzien als mishandeling, maar ik vind het niet kunnen. Soms heb ik het idee dat er wordt vergeten dat politiepaarden ook maar paarden zijn. Tuurlijk moeten ze goed getraind zijn e.d. maar het blijft wel een paard.

Daqt bedoel ik!
Aleeen ik kan het nooit in het kort zeggen :)

@(weet niet meer :P)

Het zal allemaal wel en dat snap ik ook wel van bij De hoek van Holland
Maar dieren die hun stem niet kunnen opzetten dan maar zomaar gebruiken.
Nee... :n

Kitty84

Nou...de netste manier is het natuurlijk niet, maar je moet wat en je hebt een taak, lastig parket waarin die politieman/vrouw te paard zit
Laten we wel wezen...er zit een deken tussen dus dat dempt
En als je dit niet in een situatie oplost heb je een groter probleem om aan te werken denk ik...kwestie van zachte heelmeesters...

Lusitana

In zo'n situatie kies je niet voor dingen, je doet wat nodig is.
Niemand geeft antwoord op de vraag wat je zelf had gedaan. Lijkt me duidelijk genoeg. Het is niet zo makkelijk, of helemaal niet, op te lossen op een andere manier.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:19

Mandyke schreef:
Een mens doet in zo'n situatie maar wat in hem opkomt om het paard tot bedaren te brengen. Misschien niet de beste oplossing maar echt veel tijd om na te denken heb je op dat moment niet natuurlijk.

Ik vraag me toch ook echter wel af of politie te paard in rel-situaties nog van deze tijd is?

dat vind ik beslist een interresante: leg uit! :)

Ik vind ze juist ontzettend nuttig... In de hysterische massa's van tegenwoordig zijn ze rots in de branding. En mensen blijven angst voor ze houden, een heel effectief wapen... zonder dat er veel geweld hoeft worden toegepast. er zijn is vaak genoeg.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:21

foutje..
Laatst bijgewerkt door Squawk op 25-11-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:23

_Veronique_ schreef:
Meest briljante actie ooit wel..paard slaan als het dier schrikt. Top! :+

toch apart dat het toch werkt... het dier gaat weer in het gareel :+

Squawk

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:23

Mijn reactie klopte niet, dat klopt! Vandaar even een wijziging :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:24

_Veronique_ schreef:
Meest briljante actie ooit wel..paard slaan als het dier schrikt. Top! :+

:+ Dat omschrijf ik telkens maar ik kan het niet goed verwoorden :')
@Gekvanfleur
Ja vind je het logisch.
Als ik geslagenword met zo gummiknuppel zou ik me (tegen mijn instinct in ) ook maar weer gauw in mijn ''onderdanige'' positie heen gaan (rare zin sorry!)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:28

Nogmaals, hij krijgt geen straf voor het schrikken maar de hulp "nu echt voorwaarts" wordt bekrachtigd. En de attentie weer bij de ruiter gelegd.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:31

gekvanfleur schreef:
Mandyke schreef:

dat vind ik beslist een interresante: leg uit! :)

Ik vind ze juist ontzettend nuttig... In de hysterische massa's van tegenwoordig zijn ze rots in de branding. En mensen blijven angst voor ze houden, een heel effectief wapen... zonder dat er veel geweld hoeft worden toegepast. er zijn is vaak genoeg.

Wel ik vind gewoon dat de dag van vandaag er meer agressie is, rellen worden grimmiger en grimmiger. Ik vind rellen de dag van vandaag niet meer zo 'onschuldig' (is een slechte woordkeuze maar kom niet op iets anders :+ ) Ik vraag me weleens af of in deze tijd een paard inzetten om de gemoederen te bedaren nog wel de beste keuze is. Mensen zijn lang niet meer zo bang voor dat grote paard, respect hebben ze er al helemaal niet voor.
In dit filmpje is het al bij al nog goed afgelopen maar stel dat het niet goed afloopt, dat zo'n dier op hol slaat ... Ik zou het niet willen meemaken in zo'n massa mensen.
Uiteindelijk is en blijft het een vluchtdier, hoe goed je hem ook traint, je hebt ze nooit voor de volle 100% onder controle omdat ze nog steeds een eigen wil hebben.

Politie te paard voor patrouilles om een oogje in het zeil te houden vind ik dan wel weer goed kunnen hoor. Het is niet dat ik er gewoonweg tegen ben dat de politie paarden inzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:36

Lusitana schreef:
Nogmaals, hij krijgt geen straf voor het schrikken maar de hulp "nu echt voorwaarts" wordt bekrachtigd. En de attentie weer bij de ruiter gelegd.

Ja, zo zag ik in een Brits TV-programma ook politie te paard waarbij eentje echt het gompes werd geprikt en geschopt met sporen tijdens een oefening.. "om hem wat aan te moedigen, zodat hij graag naar voren WIL gaan, dus positieve bekrachtiging". Het is maar net hoe je het uitlegt. :D Nogmaals, ik vind het absoluut geen dierenmishandeling, maar het verdient geen schoonheidsprijs (vind ik, maar ik snap dat er mensen zijn die het anders zien).

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:43

Ik snap de reactie van de ruiter wel, vind het dus ook niet zo schandalig.
Denk dat je in zo'n situatie snel moet handelen en wat komt er in het eerste in je gedachten op?

Bereden politie lijkt mij trouwens wel een mooi beroep.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:44

Hij slaat niet eens zo hard, + dat de helft van de kracht op de deken wordt gestopt. Het is voor dat paard op het moment de juiste aanwijzing van naar voren gaan. En dat doet het paard dan ook, dus heeft de agent goed gehandeld.
Paarden hebben wat overtuiging nodig, en naast het vuurwerk, de herrie en al die mensen kom je bij een paard niet door met koekjes en een aai over de hals. Dan moet je een wat krachtiger middel inzetten.
Nu zie je het paard schrikken, agent reageerd en paard komt weer bij zijn positieven en vertrouwd agent weer en gaat naar "het gevaar"
Klasse reactie. Ik zou graag wat van zijn kordaatheid willen hebben

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:46

Lusitana schreef:

Wat voor het paard prettig is om nu leiding te krijgen omdat hij het zelf
even niet meer zag zitten en dit voorkomt paniek.
Zeer terecht opgetreden, als het paard hem peert door angst is hij verder van huis.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:50

Toen ik het filmpje eerst zag had ik zouiets van: ai dit ziet er naar uit...
Maar toen bedacht ik me ineens: politie te paard heeft helemaal geen zweep in handen! Ik weet van mezelf dat als mijn verzorgpaard in een noodsituatie (sloot achter je) echt niet meer voorruit wil, dat ik toch echt wel mijn zweepje nodig heb.
Ik vind dit zeker geen dierenmishandeling. Hij verduidelijkt enkel zijn hulpen, hij straft het paard niet omdat hij schrikt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:51

Ik vind het nogal meevallen.
Hij ramt er niet op los, hij slaat voor zover ik kan zien maar 1 keer en daarna zwaait hij naar mensen aan de andere kant met z'n knuppel
En hij slaat niet hard.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:51

Ik vind het maar een vreemd filmpje, het ziet er namelijk niet echt uit alsof ie het paard slaat, ik dacht eerst dat ie iemand wegsloeg. Ik kan me voorstellen dat je op dat moment even het eerste gebruikt wat voorhanden is, maar ik vind het wel wat raar dat hij zo vaak mept.

Wat me trouwens meer verbaast is dat iedereen valt over die politieagent. Wat was de oorzaak van de flippende paarden???
JUIST! HET VUURWERK!!! Die achterlijke relschoppers die vuurwerk naar dieren gooit zouden ze van mij volledig verrot mogen slaan. Maar daar valt niemand over?
*edit* Ik bedoel niet zozeer alleen hier, maar de algemene reactie
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 25-11-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt