Ook dit jaar grote verwaarlozing van Ierse paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:30

Emerald schreef:
Hi Zidore,

Inderdaad. Ik woon daar en hoor er niets van. Die vuilnisbelten waarover gesproken wordt, zijn vaak heuvels waar heel veel paasei ligt. De travelers kijken niet zo nauw en overal waar ze komen laten ze een ongelofelijke bende achter, wat inderdaad lijkt op een vuilnisbelt. Maar is het feitelijk niet. Met troep bezaaide heuvels, dat wel. Dit zie je met name in een aantal slechte wijken bij grote steden. Ik vind het ook vreselijk om te zien hoor, daar niet van, maar die dieren wonen daar al zo lang. Lopen vrij door de wijken en de berm. Dat is voor hen normaal geworden. (en geloof me als ik zeg, dat als je niet in die wijken woont, je daar ook niet komt. Levensgevaarlijk!)

Gelukkig woon ik daar een flink eind vandaan, in een piepklein dorpje ver weg van de grote stad. En hier zie je dat dus niet. En ga eens zoeken naar een goedkoop paard als maatje..................Waar zijn al die paarden die voor 20 euro worden aangeboden? Nergens te bekennen..

:D
Handeltje beginnen?

Apart dat het hier in de media komt, terwijl jou eigenlijk niks bekend is.
Nu kan ik me voorstellen dat de Ierse media drukker is met andere berichtgeving..

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:57

Hahaha, ja. Al denk ik niet dat we veel geld gaan verdienen. Wat de andere berichtgeving van en in Ierland betreft.. tja, dat wisten wij natuurlijk al lang. Nu weet de rest van europa het ook. Voor ons verandert er weinig, behalve dat ze nog meer geld afpakken. Regering zo corrupt als maar zijn kan, maar ook dat is voor ons niets nieuws. Al blijft het verbazingwekkend dat ze overal mee weg komen.

Er zullen echt ongetwijfeld dieren lijden door de crisis, maar ik denk dat het groot deel van het bericht overtrokken is.

Zidore

Re: Ook dit jaar grote verwaarlozing van Ierse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:28

Hey, zo zie je maar weer hoe subjectief nieuws soms kan zijn!! Maar zou het niet zo kunnen zijn dat in die onveilige buurten de situatie daar wel schrijnend is? Ik vraag me anders af wie er zo'n bericht de wereld instuurt en waarom? maar als het een corrupt boevennest is, dan zijn de berichten daar ook vaak naar...

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:37

Ik denk dat iemand paarden heeft zien staan op de 'vuilnisbelt' en daar over heeft bericht. Ze zien paarden tussen een hoop troep en denken dan logischerwijs, jeeeeeeeee, arme paarden, lopen op de vuilnisbelt. Niet wetende dat die paarden daar altijd lopen en de heuvels gewoon bezaaid liggen met troep. Dat ziet er dus altijd zo uit. (helaas)

Dat neemt niet weg dat er dit jaar ongetwijfeld weer slachtoffers gaan vallen onder de paarden door verwaarlozing, geen extra voer, of gewoon dumpen. Maar goed, dat heb je in nederland helaas ook. Hier staan ze alleen veel vaker uit het zicht, juist vanwege de heuvels. Er is zoveel natuur hier en zo heel erg veel heuvels, dat je er echt doorheen moet wandelen, wil je ze zien staan. En onder die paarden zullen de slachtoffers zitten. De paarden die op de 'vuilnisbelten' lopen, die hebben het vaak niet het slechtst. De eigenaars zijn in de buurt )woonwijk) en zullen wel van eten worden voorzien. Degenen die je niet ziet, waar je naar moet gaan zoeken, die zijn veel slechter af.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:45

Citaat:
Ierland heeft op dit moment de hoogste paarddichtheid per inwoner in Europa.
en dat tesamen met de hoge werkloosheid maakt het verhaal wel aannemelijk.

Zijn dat dan gedumpte paarden die in de heuvels staan? Kunnen ze daar dan niet weg (is het wel een afgesloten gebied) of lopen ze daar ook los? Wel interessant om te horen, want ik had helemaal niet aan die heuvels gedacht (maar ja, nergens is het ook zo plat als in NL :D )

En het verhaal over het slachten dat dat 5x zoveel is, is dat wel waar?

Het is hier in NL nu aan het vriezen, maar kan me voorstellen dat het daar dan er voor de paardjes ook niet beter op wordt.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

Hoogste paarddichtheid van europa moet je wel in de juiste context zien.. Ierland heeft maar 4 miljoen inwoners tov nederland met 16 miljoen.... Het gekke is ook, al je door nederland rijdt, zie je echt overal paarden staan. Hier dus niet. Ik heb echt geen idee waar de gedumpte paarden zijn. Ze zullen er vast zijn, maar ik ben er nog geen een tegen gekomen en ik woon in een heel erg landelijk gebied.
Wat het slachten betreft, daar heb ik echt geen idee van eerlijk gezegd. Het wordt hier absoluut niet gegeten en je kan het ook nergens kopen, dus of dat meer is, dat moeten we dan maar als waar aannemen.

Het is hier nu ook heel erg koud. Vorst en sneeuw. Dat gaat natuurlijk voor een heleboel paarden echt een moeilijke tijd worden.

Edit: toevoeging

kinros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:01

blue_kim schreef:
Jeetje, dat is toch niet normaal...
Wat denken die mensen, ik kan mijn paard niet meer betalen dus ach ik laat het hek van het weiland open staan, hij red zich vast wel.
Sorry hoor, maar breng dan het dier naar de slager, dat kost je dat in sommige gevallen misschien nog wat geld, maar dan weet je wel zeker dat je paard niet omkomt van de honger, doodgereden wordt of ergens ligt te creperen van de pijn. Geef hem desnoods zelf de kogel...
Nee dit gaat er bij mij niet in hoor.

je hebt meer dan gelijk vind ik