Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:16

Echt helemaal mee eens. Reden is denk ik wel duidelijk.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:20

Kuggur schreef:
Het zou óók helpen geen dieren in de frontlinie te zetten....
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.

goh ik las te snel en dacht dat er Frontline stond.. :+

maarja het is waar dat de dieren automatisch meer gevaar lopen in dit soort situaties.

de vandalen of ander geboefte die niets met paarden/honden hebben zullen zich heus niet inhouden!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:24

Moderatoropmerking:
Graag met onderbouwing op de inhoud van de post reageren en niet op de persoon. Waar iemand woont of vandaan komt doet verder niet ter zake in deze discussie.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:31

Ayasha schreef:
Kuggur schreef:
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.

Wat maakt het uit waar hij woont en hoe weet je of hij een relschopper is? :+

Ben het voor het eerst in mijn bokt carriëre eens met Kuggur. Hij zegt niet dat ze onheus behandeld mogen worden. Hij haalt enkel het feit aan dat je het niet kan voorkomen tenzij je ze niet in zet.. ;) Heeft het paard/de hond dat mishandeld wordt er wat aan dat die randdebiel meer moet betalen?

Honden en paarden hebben in grote conflictsituaties grote invloed op een grote groep mensen. Je kunt makkelijker mensen insluiten en bewaken als de ME te voet dit zelf niet kan. Honden en paarden werken mee aan de veiligheid in een stad. Niet inzetten is geen optie in grote situaties. 'Sielug' is het niet, het zijn paarden en honden die professioneel opgeleid zijn, een top verzorging krijgen en hun werk echt leuk vinden.
Je hoort een politieagent niet te slaan, dus het paard en de hond moet je ook vanaf blijven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:41

ik zie dat mijn Tem knop geholpen heeft. Bedankt moderatoren ;)
Ik vind dat je altijd een risico houdt als je paarden in mensen werk gooit.
Maar ze kunnen heel goed van dien zijn :)

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:49

Nu wordt het eindelijk een zinvolle discussie...

Mensen die dieren onheus bejegenen, sporen niet( volgens mij) en wij zouden ons dan ook moeten inzetten om alles in het werk te stellen om dat tegen te gaan. Alleen worden wij dan zelf vaak slachtoffer.
Mijn oproep: Als je het lef hebt en je komt dierenmishandeling en onheuse bejegening naar welk dier dan ook tegen, maak je ongenoegen kenbaar, strijd voor de rechten van het dier

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:52

hoppakee, harder aanpakken +:)+

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:22

aah het is zonden die paarden en honden!
harder aan pakken die mensen die dat doen

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:24

Met deze stelling ben ik het helemaal eens, die beesten kunnen niet voorzichzelf opkomen dus zullen wij dat moeten doen.
Ja hopelijk komt dit erdoor :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:25

Ibbel schreef:
Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....

Je haalt de woorden uit mijn mond. Van de gekke dat ze over dieren beginnen als mensen nog niet eens veilig zijn.
Niet dat het bij dieren niet belangrijk is, maar mensen hebben simpelweg prioriteit in dit soort dingen.
Of beter nog: Pak het allebei tegelijk aan.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:26

Citaat:
Mijn oproep: Als je het lef hebt en je komt dierenmishandeling en onheuse bejegening naar welk dier dan ook tegen, maak je ongenoegen kenbaar, strijd voor de rechten van het dier

dus als jij met een voetbalwedstrijd ziet dat 'n berg supporters stenen e.d. aan het gooien is naar de politie loopt jij daar naartoe en maak je kenbaar dat je dat niet vind kunnen? (vanuitgaande politie te paard)

Mcget

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:44

ja ik vind het wel een goede zaak dat daar meer straf op moet komen... want het is gewoon belachelijk. die mensen/dieren moeten gewoon hun werk kunnen doen zonder pijn te hoeven lijden..

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:49

Miss_Malfoy schreef:
Ibbel schreef:
Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....

Je haalt de woorden uit mijn mond. Van de gekke dat ze over dieren beginnen als mensen nog niet eens veilig zijn.
Niet dat het bij dieren niet belangrijk is, maar mensen hebben simpelweg prioriteit in dit soort dingen.
Of beter nog: Pak het allebei tegelijk aan.

Dat wetsvoorstel ligt er sinds deze week ook. Is men dus al mee bezig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:05

Aaah kijk dat is mooi, zo up to date was ik nog niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:15

Sjoos schreef:
Honden en paarden hebben in grote conflictsituaties grote invloed op een grote groep mensen. Je kunt makkelijker mensen insluiten en bewaken als de ME te voet dit zelf niet kan. Honden en paarden werken mee aan de veiligheid in een stad. Niet inzetten is geen optie in grote situaties. 'Sielug' is het niet, het zijn paarden en honden die professioneel opgeleid zijn, een top verzorging krijgen en hun werk echt leuk vinden.
Je hoort een politieagent niet te slaan, dus het paard en de hond moet je ook vanaf blijven.

Dat kan allemaal best zijn maar dat boeit me weinig. Feit blijft dat je met dit soort acties echt geen minder risicovolle omgeving creëert voor die dieren.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:15

Helemaal top! +:)+
Pvv _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:19

heel goed!
En ook vooral de paardenbezitters harder aanpakken die hun dieren 'vergeten' te voeren....en niet wachten tot het uitgemergelt op de grond ligt en niet meer te redden is :(

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:19

Illusion schreef:
Citaat:

dus als jij met een voetbalwedstrijd ziet dat 'n berg supporters stenen e.d. aan het gooien is naar de politie loopt jij daar naartoe en maak je kenbaar dat je dat niet vind kunnen? (vanuitgaande politie te paard)

Soortgelijke situatie is al voorgekomen, dus ja en ik leef nog steeds.....

Maar ik neem het niemand kwalijk als ze het risico op molestatie te groot vinden en eieren voor hun geld kiezen.... Maar een ieder met lef.... aub ga ervoor....

Hoop dat ze dit overheidshalve streng gaan aanpakken

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:21

Ik hoop dat er vele nieuwe weten worden aangenomen, die mensen die zowel dieren als burgers mishandelen, veel strengere straffen krijgen! Ga zo door. Eindelijk gebeurd er iets in de politiek!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:30

gaellehtc schreef:
Soortgelijke situatie is al voorgekomen, dus ja en ik leef nog steeds.....

Maar ik neem het niemand kwalijk als ze het risico op molestatie te groot vinden en eieren voor hun geld kiezen.... Maar een ieder met lef.... aub ga ervoor....

Hoop dat ze dit overheidshalve streng gaan aanpakken

Ik betwijfel echt heel erg of politie blij zou zijn met jouw oproep. :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:27

Helemaal mee eens! :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:44

Wamhorse schreef:
Kuggur schreef:

Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.

Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.

Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken :j

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:45

Goedzo!
Aanpakken die boel ;)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:51

sharoontje schreef:
Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.

Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken :j

Dat kun jij niet meer als jij gebeten wordt door een politiehond hihi.
Mijn vader heeft er verschillende gehad en ik heb ze vaak genoeg met zo'n pak aan zien trainen bij ons in de wei.
Een politiehond pakt je vast en trekt je naar de grond, zelfs de stoerste gasten kunnen dan hun broek niet meer droog houden, laat staan van je af schoppen..
Laatst bijgewerkt door xShellie op 25-11-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:53

idd, een politiehond is geen teckel die je van je broekspijp af kan schudden..
overigens heb ik wel respect voor de mensen hier die tussen politie en voetbalhooligans in gaan staan om de hooligans te vertellen dat ze de paardjes geen pijn mogen doen :+