Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Het zou óók helpen geen dieren in de frontlinie te zetten....
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.
Ayasha schreef:Kuggur schreef:Het zou óók helpen geen dieren in de frontlinie te zetten....
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.
Wat maakt het uit waar hij woont en hoe weet je of hij een relschopper is?
Ben het voor het eerst in mijn bokt carriëre eens met Kuggur. Hij zegt niet dat ze onheus behandeld mogen worden. Hij haalt enkel het feit aan dat je het niet kan voorkomen tenzij je ze niet in zet..Heeft het paard/de hond dat mishandeld wordt er wat aan dat die randdebiel meer moet betalen?

Ibbel schreef:Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....
Citaat:Mijn oproep: Als je het lef hebt en je komt dierenmishandeling en onheuse bejegening naar welk dier dan ook tegen, maak je ongenoegen kenbaar, strijd voor de rechten van het dier
Miss_Malfoy schreef:Ibbel schreef:Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....
Je haalt de woorden uit mijn mond. Van de gekke dat ze over dieren beginnen als mensen nog niet eens veilig zijn.
Niet dat het bij dieren niet belangrijk is, maar mensen hebben simpelweg prioriteit in dit soort dingen.
Of beter nog: Pak het allebei tegelijk aan.
Sjoos schreef:Honden en paarden hebben in grote conflictsituaties grote invloed op een grote groep mensen. Je kunt makkelijker mensen insluiten en bewaken als de ME te voet dit zelf niet kan. Honden en paarden werken mee aan de veiligheid in een stad. Niet inzetten is geen optie in grote situaties. 'Sielug' is het niet, het zijn paarden en honden die professioneel opgeleid zijn, een top verzorging krijgen en hun werk echt leuk vinden.
Je hoort een politieagent niet te slaan, dus het paard en de hond moet je ook vanaf blijven.
Illusion schreef:Citaat:Mijn oproep: Als je het lef hebt en je komt dierenmishandeling en onheuse bejegening naar welk dier dan ook tegen, maak je ongenoegen kenbaar, strijd voor de rechten van het dier
dus als jij met een voetbalwedstrijd ziet dat 'n berg supporters stenen e.d. aan het gooien is naar de politie loopt jij daar naartoe en maak je kenbaar dat je dat niet vind kunnen? (vanuitgaande politie te paard)
gaellehtc schreef:Soortgelijke situatie is al voorgekomen, dus ja en ik leef nog steeds.....
Maar ik neem het niemand kwalijk als ze het risico op molestatie te groot vinden en eieren voor hun geld kiezen.... Maar een ieder met lef.... aub ga ervoor....
Hoop dat ze dit overheidshalve streng gaan aanpakken
Wamhorse schreef:Kuggur schreef:Het zou óók helpen geen dieren in de frontlinie te zetten....
Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.
sharoontje schreef:Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.
Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken