Ernstige situatie met paarden ontdekt bij Moerkerke

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:51

Ach gossie, vreselijk! Ik zeg levens lang verbod op houden van dieren in de allerbreedste zin van het woord, WALGELIJK!

De pony op de 2e foto wat een plaatje om te zien zeg! Wat een mooi koppie, breng maar :D

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:53

Is die eerste foto de hengst? Een hengstveulen dan toch.

Vreselijke toestand. En dan ook nog een pony erbij kopen? Wat BEZIELT die mensen toch??

dion1anouk

Re: Ernstige situatie met paarden ontdekt bij Moerkerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:58

Ja diep triest!! Je zult toch maar een van je dieren verkopen en het zou maar terecht komen bij zulke mensen!! Zou er niet aan moeten denken! Bha!!!!

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:59

Dit soort dingen horen we steeds vaker en snap niet waarom er niet harder word opgetreden tegen deze schoften en druk ik me netjes uit dacht ik.
Waarom word er niet eerder ingegrepen, ze weten wel te vertellen dat dat dier al 2weken op de wagen stond..ik snap dat niet hoor, echt niet.
Mensen moeten zich eens meer laten horen en sneller melding maken en ze blijven overspoelen met meldingen.
Bijt je er eens in vast en niet van ik heb een melding gedaan maja ze doen niks.
Dit is weer een zeer triest geval en weet je wat sluit diegene die dit de dieren hebben aangedaan maar op in die wagen en zet hem op een lekker plekkie voor de rest van zijn leven,ver weg dat we hem niet gaan ruiken kost hij geen belastinggeld ook. Opzouten met zulk volk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:59

Wat een drama weer!Arme dieren. |(
Eigenaar wat mij betreft gevangenis straf,dikke boete waar ie zn leven lang voor mag blijven werken en een levenslang verbod op dieren houden!!!! :(
Verder met foto overal bekend maken wie het is geweest!!! :(

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:02

opoe46 schreef:
Ik snap werkelijk niet hoever dit heeft kunnen komen.
Ik neem aan dat buurtbewoners al eerder melding hebben gedaan van deze schrijnende toestand, waar dan te laks op wordt gereageerd.

Er moet veel beter en adequaat gehandeld worden als er een melding van verwaarlozing binnen komt.
Eén waarschuwing geven en een week later wéér controleren, is de situatie niet verbeterd dan volgt inbeslagname, KLAAR!!!!!!!

Als er zo gehandeld wordt, zal het welzijn van elk dier een stuk verbeteren.

Mee eens, maybe dat ik eens beter eerst de boel goed moet lezen voor ik wat plaats.. :o

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:15

Vienna2007 schreef:
Ik snap alleen 1 ding niet, zo te zien hebben ze genoeg hooi?

Wormen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 10:15

Mercredi schreef:
Vienna2007 schreef:
Ik snap alleen 1 ding niet, zo te zien hebben ze genoeg hooi?

Wormen?

Die conclusie zou ik niet te snel trekken. Wie weet hebben omwonenden het hooi er wel in gemikt of de BLID in afwachting van het innemen van de paarden.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:18

Citaat:
Het was inspecteur- dierenarts Henri Decraemere, die de vaststellingen verrichte en onmiddellijk de nodige maatregels opgelegde, in het welzijn van de dieren.

Misschien was het geven van hooi in afwachting van verdere akties wel een van die onmiddelijke maatregels.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:18

Vreselijk dit :( Zulke berichten komen nog steeds veel te vaak voor! Arme paarden.. Gelukkig heeft de BLID goed gehandeld.

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:24

Als ik het bericht nog een keer lees dan denk ik idd dat het hooi valt onder "onmiddellijk de nodige maatregels opgelegd"

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:00

Ik vraag me altijd af waarom zo iemand in gidsnaam paarden heeft? En er ook nog vrolijk 1tje bijkoopt, terwijl er duidelijk niet naar omgekeken wordt.
helaas was hulp te laat voor de hengst en het veulen, maar gelukkig kunnen de andere paardjes nu een 2e kans krijgen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:09

blue_kim schreef:
Ik vraag me altijd af waarom zo iemand in gidsnaam paarden heeft? En er ook nog vrolijk 1tje bijkoopt, terwijl er duidelijk niet naar omgekeken wordt.
helaas was hulp te laat voor de hengst en het veulen, maar gelukkig kunnen de andere paardjes nu een 2e kans krijgen.

Omdat zulke mensen niet zuiver sporen!
Het is een soort verzamelzucht maar dan met dieren.
Wat ik niet snap is dat mensen die er omheen wonen of vaker langs komen dat die niet hun mond opentrekken!Daar kan ik me nog veel bozer om maken.
Wij mensen vormen de maatschappij,niet de hoge heren van politiek en gemeenten,maar WIJ!!!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:15

Jemig wat een gestoorde @#$@!%^&*!()!#* persoon die dit op zijn geweten heeft :( Dat arme paard op de eerste foto ziet er echt verschrikkelijk uit, en dan die modderpoel en dat kleine containertje :oo En dan nog een pony erbij kopen, gewoon ziek ;(

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:16

wat erg..hier zijn gewoon geen woorden voor.
Weet er iemand wat er met de overlevende paarden gebeurd is?
Ik hoop dat ze allen een goed baasje vinden die hun behandeld zoals het hoort.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:38

jezus wat een gek zeg! die arme dieren.
vreselijk dat die pony al die tijd opgesloten heeft gezeten in een vrachtwagen. wat bezielt je dan zeg! laten ze die idioot maar een paar maanden in een donkere cel opsluiten met een beetje water en oud brood. is kijken hoe snel die doordraait :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:54

Ah gosh,dat beestje op de eerste foto..vreselijk hoe die geleden moet hebben.Ik hoop dat ze de eigenaar flink aanpakken..arme dieren

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:58

Die 2e pony ziet er prima uit, stalletje is ook schoon. Kan dus niet zomaar aannemen dat die daar al 2 weken instaat.

maar die andere... mijn hemel....
Dat is echt sneu.... belachelijk!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:55

die 1ste foto :( wie doet nou zo iets?! Ik vind dat die man echt zwaar gestraft moet worden!

Admeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:06

Diep triest dat mensen dieren zo kunnen laten lijden....

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:11

Moet zeggen dat het beestje in de vrachtwagen er echt super leuk uitziet :j .. en dat
als hij daar twee weken in zou hebben gestaan er wel nieuw stro in is gekomen want dat ziet er netjes uit ..

Verder is het natuurlijk een verschrikkelijkbeeld. Arme paarden, hoop dat ze snel geholpen kunnen worden en dat
de eigenaar hier voor gestraft word wanr dit is echt supoer super triest :(:) ;(

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:00

Wayw dit is op enkele Km van bij ons op Stal en niets hebben we gehoord of opgemerkt , je denkt steeds dat is erg maar als het dan vlakbij gebeurd. da kan toch niet meer?????

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:16

Ik wil die pony wel kom maar brengen!!

Tja ze staan in de modder....maar ze hebben nog iets te eten...
Het is zonder meer niet goed te praten,ik houd zelf altijd alles nauwkeurig in de gaten en als ik denk dat er iets mis is......

Het zou gewoon niet moeten kunnen maar helaas en wie weet waar nog wel meer....
Vreemd dan liggen er ook nog eens dekens in de buurt bij dat veulen, wat gaat er toch in zo'n mensen om????

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:19

Hoe kun je dit je beesten aan doen...
Wat vreselijk voor die arme beesten.. :(:)

kabriolefaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:32

dit is heel erg schandalig ik woon op 10 min van moerkerke!!! en heb er nx van gezien :s