Brand op stoeterij Lewitz van Paul Schockemöhle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

Re: Brand op stoeterij Lewitz van Paul Schockemöhle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:38

Staat totilas daar nou? xD

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:42

_Elaine_ schreef:
Janine1990 schreef:
JOEHOEEE!

Er zijn meer brandstichtingen in de buurt, en jullie denken dat het wraak is??? Kom op zeg....

bokt heeft nogal last van tunnelvisie
die lezen allen wat ze willen, en slaan belangrijke details over

het zal hier echt niet gaan om wraak hoor ofzo.
wat maakt het nou uit bij wie dat paard op stal staat ?
zolang dat paard maar goed verzorgt wordt heeft niemand er wat over te zeggen

dat kan natuurlijk wel zo zijn, maar het eerste wat ik dacht toen ik de titel las, was wraak vanwege totilas.
vindt het dus niet zo'n heel gek idee.
zou ook gewoon een cover up kunnen zijn, omdat er al veel branden zijn geweest en dat dit heel iemand anders is (gewoon maar een simpele gedachte)
maar om dan meteen te zeggen dat bokkers met speculaties tunnelvisie hebben.!!
beetje simpel van je hoor

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:42

Bizzybijtje schreef:
Bedankt dat je vind dat ik een tunnelvisie heb :j
Het hoeft helemaal geen wraak-actie te zijn, het kan toch net zo goed zijn dat hij die stal heeft gekozen 'omdat die zoveel in het nieuws was' ?

Als het een pyromaan betreft, of gewoon mensen die een vuurtje willen maken, dan boeit het ze echt niet WAT ze in de brand steken, of dat nu een maatschappelijk doel is, of een container... Echt waar...
Vorig jaar hier in het dorp ook last van een pyromaan gehad, auto's in de garage. Op een nacht liep er iemand bij ons om huis, althans, dat heb ik gezien, midden in de nacht. Zat voor het raam, of ik nu slaapwandelde of niet, weet ik niet...
Maar wat was ik blij dat er iemand bij mij sliep!
De beste pyromaan had net zo graag onze hele garage in de fik gestoken hoor... Of gewoon de heg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:47

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Bedankt dat je vind dat ik een tunnelvisie heb :j
Het hoeft helemaal geen wraak-actie te zijn, het kan toch net zo goed zijn dat hij die stal heeft gekozen 'omdat die zoveel in het nieuws was' ?

Als het een pyromaan betreft, of gewoon mensen die een vuurtje willen maken, dan boeit het ze echt niet WAT ze in de brand steken, of dat nu een maatschappelijk doel is, of een container... Echt waar...
Vorig jaar hier in het dorp ook last van een pyromaan gehad, auto's in de garage. Op een nacht liep er iemand bij ons om huis, althans, dat heb ik gezien, midden in de nacht. Zat voor het raam, of ik nu slaapwandelde of niet, weet ik niet...
Maar wat was ik blij dat er iemand bij mij sliep!
De beste pyromaan had net zo graag onze hele garage in de fik gestoken hoor... Of gewoon de heg...

Snap ik, maar het is wel heuuul toevallig dat hij nét een stal van Paul kiest.
Maar goed. Da's mijn visie :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:48

Dat is niet toevallig, dat is gewoon vandalisme... Vuurtje stoken om het vuurtje stoken...
Niet alles is een complottheorie...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:55

annaaube schreef:
Staat totilas daar nou? xD

Nee ;)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:59

Als het echt een pyromaan is, en niet een normale brandstichter (nou ja, normaal..), dan is het inderdaad toeval dat het de stal van Paul werd. Pyromanen steken gewoon vuur om het vuur, niet om wraak te nemen o.i.d. Voor kwajongens die een vuurtje stoken, zou het zeer waarschijnlijk ook niet boeien of het nou die stal was of oud vervallen schuurtje omdat ze gewoon een vuurtje willen stoken en verder niet. Ik zou het niet meteen associëren met Totilas, ik snap het wel dat mensen die link leggen, maar dat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk met elkaar te maken heeft.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:31

Okey ik lees de kop en dacht inderdaad ook meteen:"Heb je een paard van 10-15 miljoen op stal en is ie gecremmeerd" Het valt gelukkig allemaal mee en was op een andere locatie inderdaad.

}> 'T zou je maar gebeuren dat wat ik dacht, dan baal je. Vreselijk die mensen die zomaar aan spullen van een ander zitten, laat staan in de fik steken. Opsluiten en de sleutel weggooien.

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:36

Knap werk als ze Totilas kunnen vinden. Die staat in een stal midden op het gigantische complex in Mühlen, ver weg van alle andere dekhengsten.
Brand stichten is een hels karwei, en daarbij wordt hij continu bewaakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:36

Ellen_vs schreef:
Knap werk als ze Totilas kunnen vinden. Die staat in een stal midden op het gigantische complex in Mühlen, ver weg van alle andere dekhengsten.

Volgens mij is een pbtje naar jou genoeg :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:14

Gelijk er vanuit gaan dat het wraak of iets is :') Terwijl dit maar een kleine stal is in verhouding met daar waar Totilas staat, wat een onzin zeg..
Bovendien staat totilas helemaal niet op deze locatie :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:15

Janine1990 schreef:
Ellen_vs schreef:

Nou ik heb daar wel eens een rondleiding gehad op dat terrein, en echt je verdwaald daar :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:16

Jaime_ schreef:
Janine1990 schreef:

Nou ik heb daar wel eens een rondleiding gehad op dat terrein, en echt je verdwaald daar :j

Oooh dat geloof ik zeker!
Maar hoe Ellen het zei, moest even grinniken, bedacht dat iemand die echt wat wilde, haar een pbtje kon sturen. Had het idee dat ze er had gewerkt of zoiets... ;) Even een grapje tussendoor dus :P

Nouja, even geëdit, aangezien ik tegen de verkeerde zat te praten :P
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 24-11-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:18

Dat was ellen die dat zei, en ik ben Jaime :D

En ik weet echt wel hoe het er daar uit ziet, en als ze totilas daar gewoon in een normale stal hebben staan tussen de rest (want kben er 2x geweest vóór Totilas) dan pik je hem er echt niet zomaar tussenuit. Er staan daar ruim 400-500 paarden als ik me niet vergis.. dus tenzij totilas in een gouden stal staat is hij er niet zomaar uit te pikken
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 24-11-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:18

Ik dacht, oh nee totilas.
Nouja ik mag die PS niet, maar goed een brand
gun ik hem nou ook weer niet. gelukkig is er niet
veel schade.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:20

Jaime_ schreef:
Dat was Janine die dat zei, en ik ben Jaime :D

En ik weet echt wel hoe het er daar uit ziet, en als ze totilas daar gewoon in een normale stal hebben staan tussen de rest (want kben er 2x geweest vóór Totilas) dan pik je hem er echt niet zomaar tussenuit. Er staan daar ruim 400-500 paarden als ik me niet vergis.. dus tenzij totilas in een gouden stal staat is hij er niet zomaar uit te pikken

Ellen bedoel je :') Ik ben Janine :P

Oooh ik heb de kop er niet meer bij :P Maar je hebt gelijk, Totilas is ook maar een paard, ben benieuwd of er veel mensen zijn die hem buiten de ring herkennen...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:21

Oh hahahha nou raak ik ook helemaal in de war :')

@ HorseTimeXL, hoezo mag je paul schockemohle niet ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:22

HorseTimeXL schreef:
Ik dacht, oh nee totilas.
Nouja ik mag die PS niet, maar goed een brand
gun ik hem nou ook weer niet. gelukkig is er niet
veel schade.

Aaaah, je kent hem persoonlijk? :D
Brand los!

Word zo moe van deze bullshit, alsof het de duivel in eigen persoon is...

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:44

pfff jaa hoor! brand vanwege de aankoop van Totilas .... bokkers hier hebben echt teveel CSI gekeken
:Z

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:36

Meteen waanideeën hier.

Misschien is het wraak, maar het kan net zo hard puur toeval zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:29

buster4ever schreef:
lekker dan t zal vast wel brandstichting zijn en iedereen weet vast wel waarom

Vertel want ik heb geen idee...

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:47

Rambobo schreef:
pfff jaa hoor! brand vanwege de aankoop van Totilas .... bokkers hier hebben echt teveel CSI gekeken
:Z

_O- _O-

Ongelooflijk dat men gelijk weer gaat zitten gissen naar 'waarom' er bij PS brand was.....wat een fantasie allemaal! En begrijp al helemaal niet waarom er mensen zijn die zeggen PS niet te mogen terwijl ze die man helemaal niet kennen!!!!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:51

Cahill schreef:
_O- _O-

Ongelooflijk dat men gelijk weer gaat zitten gissen naar 'waarom' er bij PS brand was.....wat een fantasie allemaal! En begrijp al helemaal niet waarom er mensen zijn die zeggen PS niet te mogen terwijl ze die man helemaal niet kennen!!!!

we leven hier in 1 grote barbie wereld sjeezzusss zeg!

wat btereft PS hij komt op mij ook over als een arrogante z$%#$%
;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:52

Janine1990 schreef:
JOEHOEEE!

Er zijn meer brandstichtingen in de buurt, en jullie denken dat het wraak is??? Kom op zeg....

Ze hadden misschien wat moeite met zijn stal te localiseren en hebben wat fouten gemaakt... O:)
Trial and error... 't kan nie altijd van de eerste keer goed gaan _O-

Nee, verschrikkelijk dat er mensen zijn die dit doen... Ongeacht wat de reden is... :n Gelukkig is er niemand gewond!
En het is niet meer dan "normaal" dat iemand die een fikkie wil stoken een stal met stro uit kiest.... :) ALS ik graag vuur zou willen stoken, dan zou ik ook voor een stro/hooi opslagplaats gaan.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:18

FF voor de duidelijkheid. Het bedrijf waar Totilas staat ligt een paar 100 km van Gestut Lewitz af. Als er al een wraak actie zou zijn zou dat op het bedrijf in Muhlen gebeuren.

En Janine1990 heb je Paul S. al eens persoonlijk ontmoet.? Wat heeft hij je misdaan dat je hem niet mag. Ben erg nieuwsgierig.
Het lijkt mij een aardige en reele kerel, maar ik ga dus niet zeggen of ik hem nu wel of niet mag want ik ken hem verders neit.