Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:30

bruceandnoon schreef:
jemig wat een waanzin en de eerste veulens zijn nog niet eens geboren dus wat er uit gaat komen is ook nog in zekere zin onzeker.
Rath lijkt mij ook meest waarschijnlijk als nieuwe ruiter al heb ik van een nederlandse vriendin nu woonachtig in Italie vernomen dat zij op een paardenbeurs in Milaan enkele weken geleden in gesprek raakte met de zoon van Schockemohle en hij beweerde dat Totilas aangekocht is voor een Oostenrijkse amazone. Beetje vaag verhaal vond ik zelf maar in dit geval kan ik me er ook maar een voorstellen en dat is Victoria Max Theurer. Alle lijken alle recente verhalen dat weer tegen te spreken. Anyway dinsdag as weten we het! Ik hoop wel dat men , lees het nederlandse publiek, achter Totilas blijft staan, hij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat hij met een ander aan de bak moet en niet meer onder nederlandse vlag zal rijden. Beetje meer respect heeft dit prachtdier wel verdiend!

En niet te vergeten een beetje respect voor de nieuwe ruiter, wie dat ook mag zijn.
Die ruiter kan het ook niet helpen dat PS Toot heeft gekocht en als hij hem aangeboden krijgt zou hij toch gek zijn het niet aan te nemen.

MarliesV

Re: Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:35

8000 euro is veel geld voor een dekking.

Aan de andere kant moet je is kijken wat er voor ongeboren veulens wordt geboden op de grote veilingen. Daar zit ook geen garantie achter dat je waar voor je geld krijgt. Is ook eigenlijk bieden om een paar cellen met een mooi papiertje.

Hoop dat de ruiter binnenkort met hem aan de slag kan. Wie zal me echt een rotzorg zijn. Maar zou het mooi vinden om Totilas weer terug in de sport te zien. Ondanks dat ik qua gangen niet z'n grootste fan ben blijf ik wel benieuwd hoe hij het met een ander gaat doen en blijf ik het een aansprekend paard vinden om te zien.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:38

anneliesdj schreef:
bruceandnoon schreef:
jemig wat een waanzin en de eerste veulens zijn nog niet eens geboren dus wat er uit gaat komen is ook nog in zekere zin onzeker.
Rath lijkt mij ook meest waarschijnlijk als nieuwe ruiter al heb ik van een nederlandse vriendin nu woonachtig in Italie vernomen dat zij op een paardenbeurs in Milaan enkele weken geleden in gesprek raakte met de zoon van Schockemohle en hij beweerde dat Totilas aangekocht is voor een Oostenrijkse amazone. Beetje vaag verhaal vond ik zelf maar in dit geval kan ik me er ook maar een voorstellen en dat is Victoria Max Theurer. Alle lijken alle recente verhalen dat weer tegen te spreken. Anyway dinsdag as weten we het! Ik hoop wel dat men , lees het nederlandse publiek, achter Totilas blijft staan, hij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat hij met een ander aan de bak moet en niet meer onder nederlandse vlag zal rijden. Beetje meer respect heeft dit prachtdier wel verdiend!

En niet te vergeten een beetje respect voor de nieuwe ruiter, wie dat ook mag zijn.
Die ruiter kan het ook niet helpen dat PS Toot heeft gekocht en als hij hem aangeboden krijgt zou hij toch gek zijn het niet aan te nemen.

Absoluut! Diegene krijgt er een zware dobber aan natuurlijk maar vanuit sportief oogpunt kun je deze kans ook niet laten liggen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:43

Haha ik dacht het al. Het hele circus over de nieuwe ruiter was om nog meer aandacht te krijgen voor Totilas. Ik had de prijsverhoging al voorspeld.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:45

Tja, 8000 euro.....daar kan je op z`n minst 4x over dekken bij een aardige andere hengst, waarvan ej al weet wat je ongeveer kan verwachten.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:45

8000 euro en dan een paard fokken die na 4 jaar op de markt voor weinig word verkocht ,tot over 4jaar :wave:

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:49

:wow: 8000 euro! En dat gaan ze er voor uitgeven ook! Wel een beetje zuur voor de vorige eigenaar van A Special Poetin.....
Ik ging toch nog een kwakkie van Gribaldi proberen en eerst eens kijken hoe Tootje fokt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:53

8000 euro :wow:
Kan je ook een leuk veulen van kopen...
Heeeeul leuk veulen... Wat moet zo'n dinkie wel niet opbrengen alstie op 3 jaar van de hand gaat.... :$

En Rath.... Eerste roddel houdt toch wel aan.. Ben benieuwd..

Edit: Moet Totilas wel bij Rath gestald worden zo te zien op maps...
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 24-11-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:54

Pletje123 schreef:
Pfff... het wordt nu wel echt extreem. 8000 euro dekgeld.. abnormaal.

ja, bizar %) Temeer omdat we pas volgend jaar de eerste nafok zien.
Het is nog maar de vraag wat de hengst doorgeeft.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:58

Ja wat gaan die veulens doen, ik ben heel benieuwd naar de eerste..

Mijn mening is dat Totilas een hele goede papa had en we nog maar moeten zien of hij dat allemaal doorgeeft. Voor we 8000 euro uit gaan geven wacht ik ze wel even af hihi.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:00

Ik vind die 8000 toch niet echt in verhouding staan als je ziet dat A Special Poetin, wat toch een van de beste merrie's ter wereld moet zijn en ook nog dragend van Toot, voor maar 68.000 verkocht wordt.
Dan lijkt die dekking het ook niet waard, zou ik toch liever Gribaldi nog eens proberen, wellicht fok je nog een Toot en dan zonder zoveel uit te geven.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:02

Zo iets als Apple dus, Apple is misschien ietsjes beter dan Microsoft maar omdat Apple nu een hype is met de iphone/ipad/ipod moet iedereen het hebben voor 3x/4x de prijs van een vergelijkbaar product.

Wel erg slim aangepakt hoor, denk dat hij het dubbele van zijn inleg zo wel op Totilas haalt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:07

Pentax schreef:
Zo iets als Apple dus, Apple is misschien ietsjes beter dan Microsoft maar omdat Apple nu een hype is met de iphone/ipad/ipod moet iedereen het hebben voor 3x/4x de prijs van een vergelijkbaar product.

Wel erg slim aangepakt hoor, denk dat hij het dubbele van zijn inleg zo wel op Totilas haalt.

Maak van Microsoft dan maar Windows ;)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:09

Janine1990 schreef:
En Rath.... Eerste roddel houdt toch wel aan.. Ben benieuwd..

Volgens een 'betrouwbare bron' (bronnen zijn zelden betrouwbaar) wordt het in ieder geval een jonge vent (Een jongere ruiter dus). Dus Rath valt daar wel onder. Toen ik verder begon te vragen schok ze eigenlijk dat ik er blijkbaar zo geinteresseerd in was. (Ze wist niet dat ik een nederlandse dressuurprikker was :+ )
Dus ja... ik ben best wel meer dan gemiddeld geinteresseerd.
Nu baal ik wel dat ik het niet eerder op bokt gezet heb, want ja, een "jongere vent" vond ik wel erg algemeen. Maar nu het waarschijnlijk tock Matthias Alexander Rath wordt, had ik er niet dichter bij kunnen zitten. :P

Is een slimme zet, want behalve het geld, is een "piepjonge" (25 jaar) en minder ervaren vent (in vergelijking met veel andere ruiters zoals Ula, Anky, Steffen en Isabella) het beste om op Totilas te zetten. Als het resultaat tegenvalt zal niet heel de ruiterwereld over hem vallen. Maar ondanks bovenstaande is hij toch talentvol genoeg om er op den duur een goede prestatie uit te halen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:17

Degenen die 5500 neer willen leggen voor een dekking, kunnen ook wel 8000 betalen. Sta daar niet zo van te kijken.
Ben wel benieuwd of Rath idd de nieuwe ruiter wordt. Het is hem van harte gegund, vind hem wel een vriendelijke manier van rijden hebben, wat ik tot nu toe gezien heb van hem althans.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:37

Rivano schreef:
Is een slimme zet, want behalve het geld, is een "piepjonge" (25 jaar) en minder ervaren vent (in vergelijking met veel andere ruiters zoals Ula, Anky, Steffen en Isabella) het beste om op Totilas te zetten. Als het resultaat tegenvalt zal niet heel de ruiterwereld over hem vallen. Maar ondanks bovenstaande is hij toch talentvol genoeg om er op den duur een goede prestatie uit te halen.

Dat denk ik ook idd.
Als hij er een minder ervaren persoon op zet en het gaat niet goed wordt Totilas niet direkt als schuldige aangewezen, als het wel goed gaat, dan is dat alleen maar beter want zie wat een wonderpaard, zelfs zo'n jonge ruiter kan ermee overweg.
Ik denk dat hij stiekem ook een beetje bang is dat hij echt de combinatie was die de successen bracht.
Daarom zou het me ook niet verbazen als hij Toot eerst nog een paar maanden stil laat staan om evt. negatieve publiciteit wat uit te stellen tot na het dekseizoen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:51

Janine1990 schreef:
Pentax schreef:

Maak van Microsoft dan maar Windows ;)

Nee dan had het Osx vs windows moeten zijn. ;)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:51

(De echte reden is natuurlijk omdat Matthias op een jongere Edward versie lijkt wat uiterlijk betreft... En zo proberen ze Totilas om de tuin te leiden.. "Ich bin es Toot! ")

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:52

Pentax schreef:

Haha, das waar :P Ik heb alleen een iPod, dus heb geen idee waar die pc's op draaien.

Maar Microsoft is toch alleen van de programma's???

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:06

Janine1990 schreef:
Pentax schreef:

Haha, das waar :P Ik heb alleen een iPod, dus heb geen idee waar die pc's op draaien.

Maar Microsoft is toch alleen van de programma's???

Microsoft is het hele bedrijf, heeft o.a. ook de Xbox. Windows is waar de computers op draaien!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:10

Weer wat geleerd... :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:11

Rivano schreef:
(De echte reden is natuurlijk omdat Matthias op een jongere Edward versie lijkt wat uiterlijk betreft... En zo proberen ze Totilas om de tuin te leiden.. "Ich bin es Toot! ")

_O-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:15

Als ik op Matthias Rath google krijg ik dit :')
Afbeelding

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:21

Focussed schreef:
Als ik op Matthias Rath google krijg ik dit :')
[/img]

Haha, dat is wel een héle slechte Matthias look-a-like.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:23

Pentax schreef:

wat een slechte vergelijking..