Onderzoek door Rijkswaterstaat naar ongeluk op strand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:51

heb in het andere topic ook meegelezen.
wat een drama, goed dat er naar gekeken gaat worden.
Wil alle betrokkenen ook nog veel sterkte wensen

ik heb 1.5 jaar geleden ook iets meegemaakt op het strand bij wassenaar (richting scheveningen)
We reden daar met een groep van 5. met wegtrekkend water.
tijdens een stappauze zakte 1 van de paarden ineens met zijn achterbenen tot aan de buik weg.
paard en amazone vielen. en gelukkig kon het dier er zelf uit komen.
Ze mankeerden gelukkig niets ze was alleen der strijklappen kwijt !!
Er waren hier geen werkzaamheden geweest alleen stond er een paal waar ze redelijk dicht langs was gelopen. Dus ook bij normale omstandigheden kan het strand verradelijk zijn.
Ik blijf voortaan bij palen ed vandaan :j

Lante

Re: Onderzoek door Rijkswaterstaat naar ongeluk op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:39

Goeie tip!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:35

Esperanza schreef:
Ik ben wel gerustgesteld nu ik weet dat drijfzand niet zomaar ontstaat op het strand. Dat vond ik namelijk een enge gedachte. Maar op plaatsen waar niet gewerkt wordt aan het strand moet het dus veilig zijn.

En dat de ruiters die het gebeurde neergesabeld worden door Penny's die niet nadenken, tja, dat is Bokt denk ik. Moet je je dat ook persoonlijk aantrekken wanneer dat gezegd wordt door een kind van 12 die het verhaal niet leest? Ik dacht het niet!

Commentaar krijgen op die manier trekt iedereen zich aan en helemaal als het om mensen gaat die ook paarden hebben, die dus zouden moeten weten hoe zoiets voelt. Het waren niet alleen meisjes van 12, er zaten ook genoeg volwassenen tussen(althans dat zegt hun geboortedatum, stelletje rotmeiden!!)

Het is natuurlijk ook wel heel knap om iemand vanachter de pc helemaal de grond in te trappen!! Het schandaligst vind ik nog dat ze niet eens het lef hebben om hier neer te zetten dat ze er naast zaten en excuses maken, want reken maar dat ze het al gelezen hebben.

En de opmerking: "Ja dat is bokt denk ik" Kan ik je helemaal gelijk ingeven en misschien moeten de volwassenen(degene die dus wel eerst nadenken voor ze een conclusie trekken en met modder gaan gooien) hier eens wat aan gaan doen door gewoon iedereen die zulke opmerkingen maakt op zijn plaats te zetten en te temmen. Misschien, heel mischien wordt bokt dan weer hoe het ooit was.

Na alle opmerkingen die gemaakt zijn was ik er namelijk even helemaal klaar mee. Bokt hoort leerzaam te zijn en een plek waar je gezelig kunt kletsen met lotgenoten en/of sportgenoten. Misschien dat er anders maar eens over nagedacht moet worden om gewoon niet meer te kunnen antwoorden op de nieuwsberichten. Er komen zelfs persoonlijke aanvallen op, het is ondertussen net de middelbare school en de laatste keer dat ik keek ben ik daar al 9 jaar vanaf en heb daar geen trek in.

Dus oproep aan alle bokkers die er hetzelfde over denken als mij: Als er ongepaste opmerkingen en overhaaste conclusies getrokken worden, meteen temmen en spreek de betreffende bokker erop aan. Misschien wordt het hier dan weer eens gezellig.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:12

Allereerst is het natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, voor paarden en ruiters. Toch hou ik een naar gevoel over bij het aansprakelijk stellen van RWS. Volgens mij is het betreden van het strand op eigen risico.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:13

Dat is niet Bokt... dat zijn een paar gebruikers die niet nadenken wat ze zeggen en op z'n Hollands gezegd hun bek maar een dauw geven..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:26

hoi sammie, begrijp dat jij dat zo ziet. Ik bedoel alleen aan tegeven dat dat tegenwoordig steeds normaler wordt op bokt. Ik begrijp heel goed dat bokt daar niet voor bedoeld is en dat gaf ik ook aan.

Ik ga lekker me comp uitzetten en criminal minds kijken, krijg een beetje vierkanten ogen ondertussen.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:36

Esperanza schreef:
Ik ben wel gerustgesteld nu ik weet dat drijfzand niet zomaar ontstaat op het strand. Dat vond ik namelijk een enge gedachte. Maar op plaatsen waar niet gewerkt wordt aan het strand moet het dus veilig zijn.

Drijfzand kan vaker voorkomen op het strand. Het gebeurt aan de vloedlijn vaak (lees dus niet altijd) bij oostenwind.

@Daffie1986 bedankt voor de mooie reactie. Ik rij en geef les bij deze manege en de eigenaresses waren inmiddels ook op de hoogte van een paar nare reacties en dat steekt natuurlijk. Ik zal ze ook vertellen dat er ook reacties hier staan die jij (en ook anderen)gegeven hebt. Ik denk dat ze dat ook wel fijn vinden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:57

Graag gedaan kim.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:59

daffie1986 schreef:
en nu maar weer hopen dat iedereen die borden laat staan. Helaas zullen die wel weer heel snel weggekaapt worden, aangezien tegenwoordig niemand meer van een ander z'n spullen af kan blijven.

Edit: net even opgezocht waar deze paal staat. Als je bij egmond-binnen het strand op gaat is het naar links. Richting egmond aan zee, bergen is dus veilig om te rijden. Het is dus het stuk tussen Egmond-Binnen en Castricum aan zee. Bijna aan het eind van het aktiviteitenstrand. Aktiviteiten strand is te herkennen aan de oranje band op de kop van de paal.

LET OP: Ga dus niet tussen Castricum aan Zee en Egmond-Binnen op het strand rijden!!!

Hier kun je de kaart vinden, de zwarte cijfers zijn de nummers van de palen.
http://www.bergen-nh.nl/downloads/strandbord.pdf

Nuttige info!

Helaas ligt het strand bij Bergen aan Zee richting Schoorl vanwege zandsuppletie op de schop.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:05

Stukje over het stuk bij Bergen aan Zee:
"Zandsuppletie Bergen aan Zee van start
Gepubliceerd: 01-11-2010

Laatst gewijzigd: 01-11-2010 | 16:12:53

ALKMAAR - Rijkswaterstaat start deze week met de voorbereidende werkzaamheden voor de zandsuppletie op het strand van Bergen aan Zee van strandpaal 31,5 tot strandpaal 34.

Allereerst worden pijpleidingen aangelegd. De verwachting is dat het eerste zand rond 1 november op het strand wordt gespoten. Het gaat om het aanbrengen van bijna 600.000 m3 zand op het strand om de kust ter plaatse weer op peil te brengen. Naar verwachting is de suppletie eind december 2010 gereed.

Het betreffende deel van het strand is dan tijdelijk afgesloten. Gebruikers van het strand moeten rekening houden met enige overlast. Sinds half augustus 2010 is de vooroeversuppletie van Bergen aan Zee tot en met Egmond aan Zee gaande."

Ook dat deel van het strand is zeker de rest van het jaar dus een no-go!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:17

Nuttige info fransje23 en jet. Dus niet met je paard rijden tussen castricum aan zee en egmond-binnen en niet met je paard rijden tussen bergen aan zee en egmond aan zee. Dan ga ik maar naar castricum aan zee richting ijmuiden rijden.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:08

Ik denk dat ik volgend strandseizoen pas weer een ritje ga maken daar. Ik ben er even klaar mee, ga wel lekker door het duin hobbelen..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:51

staat nu weer nieuw stuk op rtv-noord-holland
rijkswaterschaat stopt per direct met hun strandproject naar aanleidinig van de ongelukken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:33

mbkaatje schreef:
Op http://www.rtvnh.nl lees ik dat ze zo lang het onderzoek loopt, gestopt zijn met de werkzaamheden en er zijn inmiddels waarschuwingsborden op het strand geplaatst.

Dat stond er gisteren inderdaad al op, dat zal zo te lezen hetzelfde stuk zijn.

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:37

fransje23 schreef:
daffie1986 schreef:
en nu maar weer hopen dat iedereen die borden laat staan. Helaas zullen die wel weer heel snel weggekaapt worden, aangezien tegenwoordig niemand meer van een ander z'n spullen af kan blijven.

Edit: net even opgezocht waar deze paal staat. Als je bij egmond-binnen het strand op gaat is het naar links. Richting egmond aan zee, bergen is dus veilig om te rijden. Het is dus het stuk tussen Egmond-Binnen en Castricum aan zee. Bijna aan het eind van het aktiviteitenstrand. Aktiviteiten strand is te herkennen aan de oranje band op de kop van de paal.

LET OP: Ga dus niet tussen Castricum aan Zee en Egmond-Binnen op het strand rijden!!!

Hier kun je de kaart vinden, de zwarte cijfers zijn de nummers van de palen.
http://www.bergen-nh.nl/downloads/strandbord.pdf

Nuttige info!

Helaas ligt het strand bij Bergen aan Zee richting Schoorl vanwege zandsuppletie op de schop.

Klopt, daar stond ik die bewuste zaterdag met mijn paard en kon geen kant op! Waarschijnlijk hier dus binnenkort hetzelfde probleem met drijfzand als in Egmond :?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:56

KimH schreef:
Ik denk dat ik volgend strandseizoen pas weer een ritje ga maken daar. Ik ben er even klaar mee, ga wel lekker door het duin hobbelen..

Nou idd, ik ga ook zeker het strand niet meer op met paard dit seizoen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:03

Is er een strandseizoen dan? Ik ga jaar rond naar het strand, is ook toegestaan.

Strand bij de hoofdopgang is gewoon goed, heb er zondagavond nog gereden.

Bij een normale zandsuppletie heb je tijdelijk drijfzand, stuk is dan ook afgezet en er staan borden. Daarna is het strand weer normaal begaanbaar.

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:06

fransje23 schreef:
Is er een strandseizoen dan? Ik ga jaar rond naar het strand, is ook toegestaan.

Strand bij de hoofdopgang is gewoon goed, heb er zondagavond nog gereden.

Bij een normale zandsuppletie heb je tijdelijk drijfzand, stuk is dan ook afgezet en er staan borden. Daarna is het strand weer normaal begaanbaar.

Hoofdopgang van Egmond Franca?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:08

Ja, hoofdopgang Egmond en ben zondag dan een stuk richting Bergen gegaan. Als ik het een en ander zo lees kan je ook links richting Egmond-Binnen en dan de eerste strandopgang weer van het strand af (over de 3 heuvels).

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:11

Ah okay snap welke strandopgang je bedoeld! Thanks, om nou tot einde jaar niet meer op het strand te rijden vind ik ook geen leuk vooruitzicht.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:02

ik zie t wel of ik naar t strand ga denk dat ik t gewoon bij stappen ga houden.
als ik ooit heen ga...dus ik zie t wel ben in ieder geval blij dat ik nu weet dat ook richting bergen aan zee suppletie word gepleegd en dat je dus ook die kant op moet oppassen..

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:58

He, kan ik ook weer even mn zegje doen... Jaja, daar ben ik weer. Ik was een bericht aan het typen in het oude topic maar op het moment dat ik klaar was, was het topic net gesloten.

Mss maar goed ook... Het ging om een bedankje naar de mensen toe die de moeite nemen om gewoon respectvol reageerden, de moeite namen om het topic te lezen, maar ook naar de enkeling die (al dan niet na enig pb contact en via pb) hun excuses hebben gemaakt voor een eerdere reactie.
Maar verder bevatte die reactie ook woede en frustratie... Zo frustrerend als je weet dat iemand die je zo dichtbij staat, afgemaakt wordt op een openbaar forum zonder dat ze zichzelf kan verdedigen.

Hannes meldde in dat topic dat ze mn antwoorden rustig en geduldig vond... Moet zeggen; het kostte me veel moeite. Ik ben dan ook wel blij dat dit verhaal op Bokt staat. Moet ik wel zeggen dat ik het een beetje raar vind dat er gelijk bedragen genoemd worden, zet een beetje een toon. Maar vooral de reacties doen goed om te lezen.

Buster4ever; thanx voor je reactie op de vorige pagina! En alle anderen die het met mij eens zijn dat een excuus naar de ruiters toe wel op zijn plaats is!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:17

fransje23 schreef:

Het klopt wat je zegt, je kunt het hele jaar het strand op, ik bedoelde eigenlijk meer het seizoen dat je de gehele dag het strand op kunt in de winter dus. Zomers ga ik meestal dan rond een uur of 6 in de ochtend het strand op , op een paar hardlopers en yoga mensjes na kom je niemand tegen dan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:14

women2 graag gedaan hoor ik wou wat posten in t andere topic maar dat was gesloten maar was egt kwaad op bokkers die zoveel lelijke dingen zeiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 04:35

Jeetje, heftig zeg!
Drijfzand ik weet niet hoe het er uit ziet en waar ik het aan kan herkennen, oordelen kan ik dus ook niet.
Mijn inziens is waterstaat aan sprakelijk want het staat niet(duidelijk) aangegeven heb ik begrepen.

Dit is gewoon een naar ongeluk daar kan je de ruiter nog de manege de schuld aan geven toch, ik rij zelf bij Groot maar ik vind het wel een vervelende zaak voor hun buren!