Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cupcake1986 schreef:ik ben geweest, en heb ook bij hem in de stand eens gekeken. Over het algemeen vond ik het slaan en schoppen wel meevallen (op de markt zelf toch), zowel bij de paarden als de koeien. Waarom al die mannen per sé een stok bij willen hebben om hun dieren eens te porren als ze er over praten... beats me, maar echt slaan en schoppen heb ik niet gezien (tijdens de markt in elk geval niet)
petraaken schreef:A Mijn paarden krijgen ook een schop van mij, of een klap voor hun hoofd of kont als ze willen bijten, trappen of niet willen lopen.
Citaat:Stuur jouw bericht naar Gaia
Lijkt míj een goed idee
Joscaa schreef:Ja, maar hoeveel mensen geven hun paard wel een een tik? Volgens mij zijn dat er heel wat.
Ikzelf ook hoor, als een paard me bijt, krijgt hij toch wel een tik. En als hij niet loopt, krijgt hij echt wel een klap op zijn kont. Niet hard hoor, maar gewon om het idee dattie ff moet gaan lopen. En ja, je zal maar net bekend zijn, dan ben je gelijk de sjaak en mishandel je je dier
Loes000 schreef:ik denk dat iedereen die paarden heeft dat wel een doet of niet dan?
Huertecilla schreef:Loes000 schreef:ik denk dat iedereen die paarden heeft dat wel een doet of niet dan?
Niet zoals dat geponeerd wordt nee.
Dat is een punt wat bijvoorbeeld zelfs bij Parelli NH beoefenaars vreselijk moeilijk over te brengen is. Na fase twee verder gaan met escaleren om gewenst gedrag te krijgen, dan doe je wat verkeerd.
Idem als je meer dan fase twee nodig hebt om ongewenst gedrag te stoppen heb je al veel eerder wat grondig verkeerd gedaan.
petraaken schreef:Allé hij heeft zich een tijd koest gehouden maar blijkbaar was het te rustig naar zijn idee. Mijn paarden krijgen ook een schop van mij, of een klap voor hun hoofd of kont als ze willen bijten, trappen of niet willen lopen. Ik zou wel eens willen zien hoe hij reageert als er 700 kilo met je voeten wilt rammelen of denkt je omver te moeten lopen omdat je hooi in de wei gooit.
Ze hadden zich beter gaan moeien met die arme dieren in Neerpelt bv. Dan deden ze ne keer iets nuttig. Maar ja... Ze willen niet nuttig zijn ze willen aandacht.