'Boer zkt vrouw'-boer aangeklaagd wegens mishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: 'Boer zkt vrouw'-boer aangeklaagd wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:42

Allé hij heeft zich een tijd koest gehouden maar blijkbaar was het te rustig naar zijn idee. Mijn paarden krijgen ook een schop van mij, of een klap voor hun hoofd of kont als ze willen bijten, trappen of niet willen lopen. Ik zou wel eens willen zien hoe hij reageert als er 700 kilo met je voeten wilt rammelen of denkt je omver te moeten lopen omdat je hooi in de wei gooit.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:47

geerke schreef:
jee...200 paarden?
Wat een nachtmerrie...

Inderdaad :')

noomp11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:23

Tafje schreef:
Tijd voor "Boer zoekt advocaat" :+

:)) hihi geniaal

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:04

cupcake1986 schreef:
ik ben geweest, en heb ook bij hem in de stand eens gekeken. Over het algemeen vond ik het slaan en schoppen wel meevallen (op de markt zelf toch), zowel bij de paarden als de koeien. Waarom al die mannen per sé een stok bij willen hebben om hun dieren eens te porren als ze er over praten... beats me, maar echt slaan en schoppen heb ik niet gezien (tijdens de markt in elk geval niet)

Een koe is geen echt huisdier, en kan dan ook nogal onverwachts uit de hoek komen.
Als je met een koe aan de hand (en sommige koeien hebben nog nooit aan de hand gelopen) door die markt moet, en de koe besluit van met jou op de loop te gaan, dan kan enkel zo'n stok je nog redden.

Tis in tussen al 10 jaar geleden, maar ik ben 4 jaar lang meegeweest naar de markten, met toenmalig vriendje.
Die koeien/stieren hebben hem enkele gekneusde ribben opgeleverd, en es een hersenschudding, en nog meer akkefietjes.

Meestal lieten we de dieren gewoon los door de gangen lopen, en dan zwaaiden we es met de stok om ze in de juiste richting te leiden. Maar héél af en toe had je dan 1 die recht naar je toe kwam, en dan is het wel koe of jij, die de slaag gaat krijgen...

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:26

't Is elk jaar wel iets met Vandenbosch tijdens de jaarmarkt hier!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:30

Ik ken Stijn en als er één handelaar is die goed voor zijn paarden is dan is hij het. Heb hem of zijn medewerkers nog nooit een paard zien slaan.
Maar als mijn paard vervelend is dan kan hij ook een tik krijgen.
Vind dit echt weer een onzin actie van Gaia, ze hebben duidelijk weer publiciteit nodig en pakken dan maar weer een onschuldig iemand die goed en eerlijk is voor zijn paarden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:09

petraaken schreef:
A Mijn paarden krijgen ook een schop van mij, of een klap voor hun hoofd of kont als ze willen bijten, trappen of niet willen lopen.

Hoezo ´óók´??

Jij schrijft hier op een openbaar medium dat je het normaal vindt om jouw paard een schop/klap voor de kop te geven als het niet wil lopen.

Mbt Stijn is er alleen maar een vage getuigenverklaring.
Zijn antwoord is dat het onslim is want een paard alleen maar schrikkerig maakt.

Dat antwoord duidt op begrip, het jouwe op..... mishandeling.
Een paard bijt als het niet opgevoedt is, idem schoppen, idem over je heen willen lopen en voor het iets laten doen wat jíj wil mag je geen geweld gebruiken.

Stuur jouw bericht naar Gaia :)*
Lijkt míj een goed idee :j

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:57

Citaat:
Stuur jouw bericht naar Gaia
Lijkt míj een goed idee

Sorry , maar waar slaat dit op?
Mijn paarden krijgen ook gewoon een klap van mij als ze mij willen uitproberen.
Ik ben de leider van de groep en daarmee basta. Als een paard niet luisterd dan zal hij het voelen.
Als in het wild een paard niet luistert naar de leider dan laat de leider het ook wel voelen.
is dus NIET een kwestie van mishandeling.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:01

Joscaa schreef:
Ja, maar hoeveel mensen geven hun paard wel een een tik? Volgens mij zijn dat er heel wat.

Ikzelf ook hoor, als een paard me bijt, krijgt hij toch wel een tik. En als hij niet loopt, krijgt hij echt wel een klap op zijn kont. Niet hard hoor, maar gewon om het idee dattie ff moet gaan lopen. En ja, je zal maar net bekend zijn, dan ben je gelijk de sjaak en mishandel je je dier :j

Maar dat is absoluut geen mishandelen;
ik denk dat iedereen die paarden heeft dat wel een doet of niet dan?
ik wel, als mijn (verzorg)pony aan het bijten is, (wat nog wel eens gebeurt)
dan krijgt hij echt wel een tik!
en dan mishandel ik hem dus echt niet.... ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:25

Loes000 schreef:

Niet zoals dat geponeerd wordt nee.

Dat is een punt wat bijvoorbeeld zelfs bij Parelli NH beoefenaars vreselijk moeilijk over te brengen is. Na fase twee verder gaan met escaleren om gewenst gedrag te krijgen, dan doe je wat verkeerd.
Idem als je meer dan fase twee nodig hebt om ongewenst gedrag te stoppen heb je al veel eerder wat grondig verkeerd gedaan.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:32

Huertecilla schreef:
Loes000 schreef:

Niet zoals dat geponeerd wordt nee.

Dat is een punt wat bijvoorbeeld zelfs bij Parelli NH beoefenaars vreselijk moeilijk over te brengen is. Na fase twee verder gaan met escaleren om gewenst gedrag te krijgen, dan doe je wat verkeerd.
Idem als je meer dan fase twee nodig hebt om ongewenst gedrag te stoppen heb je al veel eerder wat grondig verkeerd gedaan.

Akkoord, niet op die manier,
Maar een corrigerende tik bv als je paard zowat door je heen loopt of je bijt,
Dan denk ik dat het ook gewoon fout is om hem te laten doen,
Ik zal ook altijd eerst met mijn stem proberen te corrigeren,
Maar soms heeft dat gewoon toaal geen nut bij Vlekje, en ja, dan krijgt die een tik..
En ga nu niet meteen roepen dat dat aan de opvoeding ligt, want dat ze me wil bijten oid komt sporadisch voor..

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:07

Lijkt me echt zo stug dat dit gedaan wordt van iemand van Stijn's bedrijf. Hij is kind aan huis bij mijn veearts en zou nog liever al z'n geld in medicijnen steken, dan dat ie een paard met verwondingen laat staan.
Sowieso het is een handelaar, en vaak krijg je een slechte naam als handelaar, nu vooral omdat hij een 'BV' is. En op van die veemarkten gaat er zoveel mis... Waar mensen zich druk om maken... Als het nu echte waarheid was, wat meerdere mensen als getuige hebben gezien dan wil ik het nog in twijfel trekken. En zoals hierboven al staat vermeld: Ieder paard krijgt wel eens een tik, en sommige mensen zien dat gelijk als mishandeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:20

petraaken schreef:
Allé hij heeft zich een tijd koest gehouden maar blijkbaar was het te rustig naar zijn idee. Mijn paarden krijgen ook een schop van mij, of een klap voor hun hoofd of kont als ze willen bijten, trappen of niet willen lopen. Ik zou wel eens willen zien hoe hij reageert als er 700 kilo met je voeten wilt rammelen of denkt je omver te moeten lopen omdat je hooi in de wei gooit.

:j Ze hadden zich beter gaan moeien met die arme dieren in Neerpelt bv. Dan deden ze ne keer iets nuttig. Maar ja... Ze willen niet nuttig zijn ze willen aandacht.

dribbeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:27

Tafje schreef:
Tijd voor "Boer zoekt advocaat" :+

haha! _O-