Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:47

RoWi schreef:
Cayenne schreef:
Mwah, zie het als Jos Lansink, die is ook nog steeds een beetje van ons :D

Duitsland vind ik wel anders dan België :o

Duitsland is ook gewoon een buurland hoor. Heb het altijd jammer gevonden dat die ravaliteit zo groot is. Wij kunnen ontzettend veel van elkaar leren, maar zijn allebei te eigenwijs. Wellicht dat dit een stap in de goede richting is.

In de fokkerij zetten ze al een aardig goed voorbeeld daarin. Nu de sport nog.

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:48

Ik zou het wel jammer vinden maar ik gun het hem vanharte!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:50

Ahhhh, dat zou ik echt niet kunnen hebben! Worden we niet alleen ingemaakt door 'ons eigen' paard, maar ook door onze ruiter! Wel begrijpelijk van Edward zijn kant.

Appelflapje

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:54

Zou erg zonde zijn voor het Nederlandse team, maar aan de andere kant zullen we hem altijd blijven zien als 'onze Edward', ook als hij voor Duitsland wint.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:54

jemig hé dat zou wel heeel jammer zijn!
verliezen we niet alleen totilas maar ook nog edward!
ik zou het wel begrijpen, maar wel heel erg balen vinden!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:56

:D Wederom een kans dat de geschiedenis herhaald. Franke Sloothaak was destijds ook in dienst van Schockemohle en is ook om dezelfde reden van nationaliteit gewisseld.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:57

RoWi schreef:
Cayenne schreef:
Mwah, zie het als Jos Lansink, die is ook nog steeds een beetje van ons :D

Duitsland vind ik wel anders dan België :o

haha ik ook :+ Maar ik geef Ed groot gelijk!

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:58

Het zou wel super raar zijn, een Nederlands paard met een Nederlandse ruiter, die altijd getraind in Nederland hebben, die dan vervolgens voor Duitsland uitkomen. Ik zou nog steeds super hard voor ze klappen en juichen, er is namelijk niks Duits aan Edward en Totilas :7

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:58

Eerlijk gezegd, ik zou het wel heel erg zonde vinden.
Al dan niet wel heel erg begrijpelijk en ik zou nog steeds elke keer genieten als die twee samen de ring in komen rijden, of dat nu onder de Nederlandse vlag is of onder de Duitse. Deze twee horen bij elkaar en stiekem zijn ze nog steeds een beetje van ons Nederland!

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:59

Ik vind die Schockemohle maar een naar mannetje :D Beetje met andermans eer gaan strijken....

Tibamar

Zou wat zijn zeg....indd ingemaakt worden door eigen paard en ruiter := Maar als hij de kans zou hebben, snap ik dat hij dat zou willen doen. Hij heeft groot gelijk.

Boelles

Ik denk niet dat een nationaliteitswissel uit maakt... zou het op een manier eigenlijk zonde vinden..
Maar goed als hij denkt zo weer op Totilas te kunnen rijden..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:01

Is dit niet een heel klein stuk uit een interview dat nu wel heel erg uit verband getrokken wordt? :?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:01

Tuurlijk snap ik dat Edward er bijna alles voor over heeft om Totilas weer te kunnen rijden, maar een nationaliteitswissel zou ik wel erg jammer vinden.

Eenmaal van nationaliteit gewisseld kun je niet meer terug (zo waren volgens mij de regels), dus mocht Totilas na een maand een been breken (even afkloppen) dan is Edward nog steeds Duits en kan hij niet ineens weer Nederlander worden en voor Nederland gaan rijden. Jos Lansink had toen der tijd vanwege carriere vooruitzichten voor een nationaliteitswissel gekozen, heel wat anders dan voor een enkel paard (ook al is het Totilas).

Sowieso vind ik de hele mogelijkheid tot nationaliteitswissel om sport een vreemde gang van zaken - wat is dan nog de toegevoegde waarde van landenteams als dit 'zo makkelijk' plaats kan vinden (in het geval meer mensen zulke keuzen kunnen en gaan maken dan alleen die paar die het al gedaan hebben)?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:02

Had Schockemolle niet aangegeven dat Edward sowieso Totilas niet gaat rijden? Ik meende zoiets te herinneren uit een ander bericht.

Ik vind het raar om van land te wisselen alleen om een paard. Het is niet dat Edward in Nederland geen mogelijkheden heeft.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:03

_San87_ schreef:
Had Schockemolle niet aangegeven dat Edward sowieso Totilas niet gaat rijden? Ik meende zoiets te herinneren uit een ander bericht.

Ik vind het raar om van land te wisselen alleen om een paard. Het is niet dat Edward in Nederland geen mogelijkheden heeft.

Ja volgens mij ook, ik had volgens mij iets van een citaat gelezen als 'Schockemohle ziet een hereniging van Totilas en Gal niet zitten'

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:04

Ik had het ook gedaan :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:04

Hmm sorry, dit vind ik een beetje ziek.
Hoeveel jaar gaat dit paard nog mee? En dan als het paard dood is of met pensioen, weer terug wisselen of daar blijven? Je kan nog zoveel met een paard hebben, maar een nationaliteitswissel? Ben je nou een nederlander of niet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:05

Als hij dat echt zou doorzetten zou dat wel een ongelofelijk verlies zijn voor Nederland; Toot én Edward kwijt.... En nog altijd beter naar Belgie dan naar Duitsland :o

Maar heel begrijpelijk hoor, kan het volledig snappen. Heeft zo z'n voor- en tegens; wij (en de rest van de wereld) kunnen dan nog wel steeds genieten van deze prachtige, unieke combinatie. Vind dat we hem dat wel moeten gunnen, helemaal omdat iedereen riep dat Ed en Toot bij elkaar moesten blijven. Blijkbaar is dit nog de enige optie die voor deze combinatie nog open staat.....

WinBinChes

xSaarSaar schreef:
_San87_ schreef:

Ja volgens mij ook, ik had volgens mij iets van een citaat gelezen als 'Schockemohle ziet een hereniging van Totilas en Gal niet zitten'

Omdat hij een duitse oplossing zoekt... Niet om Edward

Anoniem

Dus na paarden van de concurrent kopen gaan we nu ook de concurrent zelf kopen?

Oamaru

Begrijpelijk, maar ik blijf het jammer vinden dat je in feite zo je Olympische goud koopt in plaats van behaald.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:06

Voglens mij overweegt hij het alleen als Schochmohle hem vraagt. Zo staat het ook in de tekst, dus de kans dat hij gaat is ontzettend klein.

malloesje

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gedoe rondom Edward en Totilas nu een beetje zat begin te worden :( Dat paard is gewoon verkocht, wat een gezever zeg..

Aranel

Liever dit dan een andere ruiter op Totilas..

Maar ik zie het niet gebeuren :n