Amazones gewond en paard dood op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yelisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:09

nooit oordelen want we weten niet precies wat er is gebeurd. Pas als een verhaal van 2 kanten belicht is kun je zeggen of iets een inschattingsfout of gewoon domme pech is geweest

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:11

Joscaa schreef:
peacehorses schreef:
pff.. het is jammer dat ze zo hun les moeten leren

Inderdaad. Onverantwoordelijk, als je het niet weet oke, maar ze werden gewaarschuwd!
Kom op zeg, hoe schuldig moet die zich wel niet voelen tegen over haar paard, en hoe hard het misschien ook is, hoop ik dat ze ontiegelijk veel spijt heeft en zich onwijs schuldig voelt.

Arm dier, ook voor het andere paard ondanks die niks had.

Luisteren naar het advies kan nooit kwaad.

Ik sluit me hier bij aan! Ik zou het alleen wel raar vinden als ze zich niet schuldig voelen ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:15

Yelisse schreef:
nooit oordelen want we weten niet precies wat er is gebeurd. Pas als een verhaal van 2 kanten belicht is kun je zeggen of iets een inschattingsfout of gewoon domme pech is geweest

Ik vraag me af hoe het domme pech kan zijn geweest.... :o Hier op de hei ga je ook niet van de paden af omdat je weet dat je paard een been kan breken in een konijnenhol. Lijkt me dat je aan zee niet zomaar over zandbankjes of klapzand gaat rijden? Maar goed, kan me voorstellen dat als een paard de benen neemt, je dan wel in zulke situaties terecht kunt komen. Ben benieuwd naar het verhaal van die 2 meisjes.

S_hirley

Re: Amazones gewond en paard dood op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:18

Heftig..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:25

Niet meteen oordelen. Niemand weet nog wat er gebeurd is. En op die manier je paard verliezen is natuurlijk verschrikkelijk naar. even wachten op een volledig bericht

Marveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:31

Zij die nooit gezondigd hebben gooien de eerste steen..

Doen we allemaal niet af en toe wel niet eens onzettend domme dingen die best wel eens fataal hadden kunnen uitpakken? Niet alleen te paard maar ook in het verkeer of net niet op je kinderen letten die dan voor net een seconde een auto de weg over steken? Alleen gaat het honderduizend keer goed en denk je alleen pfff, dat was niet zo slim daar kom ik goed weg zeg! Dat moet ik echt nooit meer zo doen. En het leven gaat door.

Alleen nu gaat zo'n domme actie een keer fout en zit iemand met een levenslang schuldgevoel. Ik kan het alleen maar erg vinden voor diegene.

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:49

Nu jullie dat allemaal zeggen heb ik idd te snel geoordeeld en de andere kant van het verhaal niet afgewacht maar ik heb er wel een dubbel gevoel over.. :\

Eigenlijk schaam ik me wel weer een beetje dat ik dan weer zo hard geoordeeld heb :x
Laatst bijgewerkt door Gittta op 22-11-10 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:56

jeetje, ik schrik een beetje van sommige reacties hier :o "hopen dat ze hun lesje hebben geleerd?" Er staat toch niet dat ze in volle rengalop door het water gingen en toen een diepere plek over het hoofd zagen en over de kop gingen ofzo?

Als ze daar gewoon gestapt hebben en een inschattingsfout hebben gemaakt. en tuurlijk krijgen ze waarschuwingen, maar misschien was het wel dusdanig druk op het strand dat ze het niet zagen zitten om daar tussendoor te rijden. geen idee, maar veroordeel ze niet meteen zo :(:)

ik rij ook wel eens over lage zandbanken, en dat kijk ik goed of het daarna ondiep is voordat ik door stap, maar nooit gerealiseerd dat ze dan ook zo zouden kunnen weg zakken, of zou het in zo'n geval minstens zo zijn dat het heel diep is erna? want dat heb ik nog nooit meegemaakt. ik rij wel op andere stranden, maar ik weet niet of dat uit maakt.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:04

karin1985 schreef:
Als je paard diep in het zand zakt en je paard buigt met zijn 400-600 kg verder dan breekt dat been echt wel.

Dan zou het idd wel kunnen inderdaad...

Zoals de meeste mensen hier al zeggen, niet te snel oordelen. Die meiden, vooral degene van het paard wat nu dood is, zal dit heel haar leven bij zich dragen. Helaas kan ik er over mee praten, een iets wat ander ongeluk, maar wel een schuldgevoel (zie onderaan in mijn profiel)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:14

Ik vind dat je dit goed gezegd hebt. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vreselijk dit voor deze mensen is.
Marveld schreef:

Doen we allemaal niet af en toe wel niet eens onzettend domme dingen die best wel eens fataal hadden kunnen uitpakken? Niet alleen te paard maar ook in het verkeer of net niet op je kinderen letten die dan voor net een seconde een auto de weg over steken? Alleen gaat het honderduizend keer goed en denk je alleen pfff, dat was niet zo slim daar kom ik goed weg zeg! Dat moet ik echt nooit meer zo doen. En het leven gaat door.

Alleen nu gaat zo'n domme actie een keer fout en zit iemand met een levenslang schuldgevoel. Ik kan het alleen maar erg vinden voor diegene.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:21

Jeetje wat erg voor die meiden!en hun lesje leren, ben benieuwd of jullie hetzelfde zouden denken als een ongeluk gebeurd. Vind het een beetje kort door de bocht.
Vind het toch gek dat het rond deze tijd van het jaar nog zo zacht kan zijn had dat ook niet verwacht. In de zomer houd ik er altijd rekening mee dat je in "drijfzand" terecht kan komen. Het vervelende is alleen dat je het pas kan zien/merkt op het moment dat je er in zit! Je moet alleen proberen dat je er zo snel mogelijk uit bent en hopen dat je paard niet in paniek raakt zoals denk ik hier het geval is geweest. Als het zo gebeurd is kunnen die meiden er niet zo veel aan doen...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:34

Het is vreselijk tragisch en ik ben ook best van het bericht geschrokken, rijd toch ook wekelijks op hetzelfde strand.
Drijfzand komt bij ons op het strand eigenlijk zeer zelden voor, alleen tijdens de zandsuppletie. Snap dus ook heel goed dat zo een ongeluk kan gebeuren. Je verwacht het simpelweg niet. Normaal kan je op het strand echt wel door een stroompje water naar een zandbank toe rijden, daar is niet zoveel onverantwoordelijks aan.

Overigns is dit een berichtgeving in de krant is en geen direct verslag van de betrokkenen, het kan dus allemaal net even anders zijn.

Sterkte voor de betrokkenen. :(:)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:35

Sorry, maar ik moet even reageren.
Ik heb 18 jaar op Egmond strand gereden. Het strand is zéér onvoorspelbaar. De zandbanken en de muien ( het water tussen strand en zandbank) kunnen anders zijn dan dat ze eruit zien. Wat sommige mensen ook niet weten is dat het strand af en toe een soort drijfzand kan hebben, dit is van te voren niet echt te zien.
En er staan geen waarschuwingsborden op het strand, omdat het steeds op andere plekken kan opduiken.

De meiden zijn waarschijnlijk op de zandbank gaan rijden om de mensenmenigte te ontwijken. Dus hebben ze aan de mensen gedacht en er waarschijnlijk nooit bij na gedacht dat er drijfzand was. Ook al zijn ze door mensen gewaarschuwd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:38

maar dan luister je toch?
En voor degene die zeggen dat hier gespeculeerd wordt....ik lees gewoon een nieuwsbericht,bedenk er niets bij hoor.
Vooral erg triest voor het paard.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:47

Volgens een reactie van een lezer op Webregio van Noord Holland is er zaterdag ook een paard over de kop gevlogen op het strand.Dit paard zou eerst nog naar huis gebracht zijn waar het zou zijn overleden.

Dit is wel een hele grote leerschool voor de dames....

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:48

Marveld schreef:

Precies wat ik ook dacht. Deze meiden zullen zich al erg genoeg voelen en kunnen zich waarschijnlijk wel voor hun kop slaan dat ze niet geluisterd hebben. Maar ze zullen daar wel een reden voor hebben gehad, mogelijk om de drukte wat te ontlopen.

Als ik op het strand rijd, dan rij ik ook wel eens door een laagje water naar een zandbank. Ik had me nooit gerealiseerd dat dat ook zo kon aflopen.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:51

geerke schreef:
maar dan luister je toch?
En voor degene die zeggen dat hier gespeculeerd wordt....ik lees gewoon een nieuwsbericht,bedenk er niets bij hoor.
Vooral erg triest voor het paard.

inderdaad, t paard moet lijden onder de foute beslissingen van de ruiter..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:54

Marveld schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het is erg genoeg.. Wens de meiden veel sterkte..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:54

FlairS schreef:
Volgens een reactie van een lezer op Webregio van Noord Holland is er zaterdag ook een paard over de kop gevlogen op het strand.Dit paard zou eerst nog naar huis gebracht zijn waar het zou zijn overleden.

Dit is wel een hele grote leerschool voor de dames....

Wat raar? Ik zie op de foto's daar toch echt een overleden paard:

(Let op: foto van overleden paard, wel afgedekt!)
http://www.webregio.nl/groot-alkmaar/re ... x?pagina=4

Edit; ik snap het al. Je bedoelde een ander ongeval. Excuses!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:15

Marveld schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, wat vreselijk voor die meiden. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets expres doet namelijk.

En er zullen altijd zaken zijn die fout aflopen, en dat het voorkomen had kunnen worden. Maar als je alles van te voren weet. Dan had ik mijn paard haar eerste veulen ook nog gehad......

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:18

je leert van het meeste, als het eerst iets ergs moet gebeuren!

Erg jammer, en dom van de meisjes! laat dit een les zijn voor iedereen.. :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:20

Goh wat erg..erg voor de paarden, voor die meisjes, voor alle vier! Ik wens ze heel veel sterkte :(:) Erg jammer dat ze zo hun les moeten leren |(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:20

Heb zelf ook enkele jaren in Egmond Zee gewoond en strandritten gemaakt.
Ben eigenlijk benieuwd of dit eigen paarden waren of van de manege die ik daar ken.
Vreselijk zoiets! En sterkte voor die meiden!!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:32

lijntje87 schreef:
Niet meteen oordelen. Niemand weet nog wat er gebeurd is. En op die manier je paard verliezen is natuurlijk verschrikkelijk naar. even wachten op een volledig bericht

Helemaal mee eens! Wat een gezeur weer zeg. Dom of niet dom het blijft gewoon vreselijk wat er is gebeurd, voor die meisjes en voor het paard. Oordelen heeft geen enkele zin want daar is niemand bij gebaat. Heel veel sterkte voor de amazones en vooral de amazone die haar paard heeft moeten verliezen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:33

Het kan natuurlijk gewoon een inschattingsfout zijn geweest.
Ik kom bijna dagelijks met mijn paard op het strand en iedere dag is het strand anders.
Waar ik gisteren een gallopje kon trekken. kan ik vandaag niet rijden.
Ik heb ook weleens tot mijn middel in het water gestaan, omdat ik van een zandbankje het water in stapte.
Veel sterkte voor de beide dames!