Pony overleden na aanrijding met auto in Drachtstercompagnie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:36

wat erg..... ben daar gister nog langs gereden....

sterkte voor de eigenaren....

tjady

Re: Pony overleden na aanrijding met auto in Drachtstercompagnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:40

Ik rij daar iedere dag langs als ik naar en van mijn werk ga/kom. Ook gisterenavond. Poeh toen was het nog niet gebeurd. Arme pony en arme chauffeur.

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:00

Is bij onze manege ook gebeurd! Shetlanders stonden in een nieuwe wei en waren ontsnapt. Onze manege ligt ook aan een 80km weg en één van de shetlanders (wit) is toen ook aangereden door een vrachtwagen. Ook 's avonds en de chauffeur kon ook niet meer remmen. Hij voelde zich erg schuldig en stond te trillen op z'n benen.

Leef heel erg mee met de eigenaren van deze pony, weet hoe het voelt.
En leef ook heel erg mee met de chauffeur

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:21

:\ Jeetje, wat sneu.. Hier heb ik helemaal niks van meegekregen gister.
Zo te zien is het inderdaad een zwarte shetlander..
Ik denk dat ik weet van wie deze pony is, diegene zit niet op bokt.
Mijn moeder riep al, er staan bij ons toch nog wel 3 achter?!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:29

:\ Oh jemmig, word er wel even stil van.
Moet er echt niet aan denken dat dat mijn pony is, pff als eigenaar zijnde zakt de grond onder je weg als je zoiets hoor denk ik.
oh bah!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:42

Tjonge, dit is ook vlakbij ons en ik heb ook een zwarte shet. Toch nog even bij de wei gekeken, maar die van mij staat er nog fffwww. het beestje zal vast op slag dood geweest zijn, een vrahctwagen die al wat vaart heeft komt hard aan.

@iDj; wie denk je dat de eigenaar is dan? Ik dacht aan Pama...heb nog geen reactie op mijn SMS. Ben wel heel erg benieuwd.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:07

Jee wat erg. Onze paarden zijn ook een keer ontsnapt met oud en nieuw. Ook een 80km weg opgelopen(richting snelweg). Gelukkig bleven ze ongedeerd, maar was een nachtmerrie!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:21

Tja dit is voor mij toch wel een van de redenen dat mijn paard savonds in een stal staat. Op de dag alleen in een weiland met toezicht of achter een gesloten hek.

Dit soort gein gebeurt gewoon veel te vaak. Mensen denken dat als ze in een weiland staan ze veilig staan helaas....

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:28

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:32

nu ga ik even uit mijn pannetje!! Maar de mensen dier in deze buurt rijden zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo asociaal!
Ik woon dus naast dit dorp en rijd regelmatig buiten. Deze week stap ik de hele week al met een paard 2x per dag over de weg en ben al bijna 3x aangereden. 2x een auto die van achter aan kwam en echt tot op 30 cm op mijn paard z'n kont afreed. 1x kon ik op het allerlaatste moment weg springen. mijn pony ging vol onderuit.

[edit] ik herinner me nog 2x. ik liep dus weer met paard aan de hand en kreeg niet de tijd om aan de kant te gaan en voelde de wind van de bestelauto langs mij gaan. en nog een keer zat ik er op kon ik met mijn beugel de auto raken die vol gas voorbij reed.
Dit alles was allemaal deze week!!

Ik heb een aantal jaren niet buiten gereden daar ik dus ook al een keer echt fout is gegaan. Toen reed ik aangespannen met mijn pony en nam een vrachtwagen de buitenbocht en kon ik ternauwernood nog opzij! door de berm half in de sloot. De bijrijder was lijk bleek want het scheelde nog geen 5 cm.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:36

Ja hier wordt altijd hard gereden, maar dat hoeft niet te zeggen dat deze vrachtwagenchauffeur hard reed. ;)
Klopt het was een zwarte shetlander, we hebben 'm gisteravond nog zien liggen. Zag er naar uit..
Hopelijk wordt de eigenaar/eigenaren snel opgespoord!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:39

niet eens zo zeer hard, maar gewoon het kan ze niet schelen. Echter heeft deze chaffeur daar waarschijnlijk niet veel schuld aan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:42

wat een naar ongeluk,
het zal je pony maar wezen..
hoop dat de eigenaar snel gevonden wordt
heel veel sterkte voor alle betrokkenen

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:54

Ik woon er nog geen kilometer vandaan, en er wordt daar idd hard gereden, maar ik denk niet dat dat hier het probleem was. Het is gewoon slecht tot niet verlicht daar. Ik rij er de laatste tijd meerdere keren per week 's avonds in het donker langs, en je ziet het gewoon echt niet. Dan was dit ook nog eens een zwarte pony. En het was vlak na de rotonde, dus ik denk niet dat ie toen alweer op 80 zat.

Ik hoop dat ze de eigenaar snel vinden...

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:04

caroline_max schreef:
Tjonge, dit is ook vlakbij ons en ik heb ook een zwarte shet. Toch nog even bij de wei gekeken, maar die van mij staat er nog fffwww. het beestje zal vast op slag dood geweest zijn, een vrahctwagen die al wat vaart heeft komt hard aan.

@iDj; wie denk je dat de eigenaar is dan? Ik dacht aan Pama...heb nog geen reactie op mijn SMS. Ben wel heel erg benieuwd.

Ik dacht ook aan Pama, maar die twee shetlanders zag ik hier net nog achter in het weiland lopen, dus die zijn het niet.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:21

Tjnge, nou gelukkig Idj, was erg benieuwd. Zou er net even langs rijden. Maar er is nog steeds niet bekend wie de eigenaar is? Want zoveel shetlanders lopen er niet hier in de buurt volgens mij.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:29

Was het nu bij Surhuisterveen of Drachtstercomp. Ben in mijn hoofd aan het zoeken waar het ongeveer is en of ik daar paardenmensen ken

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:31

voorbij Drachtstercompagnie richting surhuisterveen. Net voorbij de rotonde richting Strandheem....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:33

Alikesflame schreef:
nu ga ik even uit mijn pannetje!! Maar de mensen dier in deze buurt rijden zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo asociaal!

Pardon?

Er loopt een zwarte pony in het donker los op de openbare weg!!!
Dat is wel gewoon potentieel dodelijk voor een motorrijder of een bestuurder/-ster van een klein boodschappenwagentje :)*

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:35

ok ik zat ergens anders te denken. Gelukkig ken ik daar geen paardenmensen

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:36

ja, ik ben blij dat ik er niet met mijn daihatshu tegenaan gereden ben, dan waren er idd meer gewonden gevallen ben ik bang.

Maar het klopt dat er door VEEL mensen te hard gereden wordt op zulke wegen (zal vast niet met de regio te maken hebben lijkt mij), maar een pony op de weg doe je weinig mee denk ik. Maar er zijn genoeg mensen die wel netjes rijden hier. Zie er genoeg voorbij komen tenminste:P. Maar een pony voor je wagen doe je weinig mee denk ik.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:44

't Is gewoon een rot weg...De Scheiding.

Veel sterkte voor de eigenaren en chauffeur.

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:47

Hoe kan zo'n beestje nou op de weg komen ;(
Daar is onze crematorium voor de dieren! $$

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:48

Huertecilla schreef:
Alikesflame schreef:

Pardon?

Er loopt een zwarte pony in het donker los op de openbare weg!!!
Dat is wel gewoon potentieel dodelijk voor een motorrijder of een bestuurder/-ster van een klein boodschappenwagentje :)*

pardon?? heb je mij 2e reactie gelezen :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:50

caroline_max schreef:
Maar het klopt dat er door VEEL mensen te hard gereden wordt op zulke wegen

Dat is volstrekt irrelevant.
Paard of pony hoort achter een deugdelijke omheining te staan. Niet op de openbare weg te lopen. Daar mag je als weggebruiker ook vanuit gaan.
De ruiterij doet daar érg makkelijk over.
Denk er eens over zeg vriendlief van een populaire Bokster die met de motor ´s avond in het donker naar huis komt op de motor. Waait, regenachtig dus slechts 70 over de privinciale weg en hij komt door een flauwe bocht naar rechts een zwarte pony tegen die daar net van rechts de weg oversteekt.
Einde verhaal voor vriendlief.
Schrijft iedereen dan ook ´die aso motorrijders rijden altijd veel te hard´.

Paard/pony hoort gewoon achter een deugdelijk hek. Zorg toch gewoon dat jouw hobby anderen niet in levensgevaar brengt.