Langeweg junior beleeft een week vol met uitersten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:17

peer2005 schreef:
Maar ook ben ik van mening dat je een te jong paard gemakkelijk mentaal en lichamelijk naar de vernieling helpt, ik weet niet of jullie in een droomwereld leven hoor maar de meeste dravers zijn na een paar jaar afgeschreven, de blessuregevoeligheid is niet te zuinig en een groot gedeelte belandt jaarlijks in de salami. Sja :(

Ik weet het niet hoor, maar ik ken dravers genoeg die koersen tot hun 10e jaar, en ja sommige hiervan koersen al sinds hun 2e.. (Voorbeeld: Pacific Valley) Paardje staat nu heerlijk op rust en word als rijpaard gebruikt.. Zo slecht voor het paard? NOu ik denk dat dat wel meevalt :)

Verder vond ik de prestatie van Ariane Beemd geweldig!!! :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:07

maaikj schreef:
Ik weet het niet hoor, maar ik ken dravers genoeg die koersen tot hun 10e jaar, en ja sommige hiervan koersen al sinds hun 2e.. (Voorbeeld: Pacific Valley) Paardje staat nu heerlijk op rust en word als rijpaard gebruikt.. Zo slecht voor het paard? NOu ik denk dat dat wel meevalt :)

Verder vond ik de prestatie van Ariane Beemd geweldig!!! :)

Daarom er zijn er genoeg die echt een goede 2de dag krijgen hoor ;)
Zo kan ik me ook Rudolf Renka herrineren of Passing Renka zelf :) die is nu toch mooi dekhengst.. en die heeft toch nog een aantal jaren meegekoerst..
En tja sommige paarden willen nou eenmaal koersen.. Kijk naar Zenyatta..

daffie1986

Re: Langeweg junior beleeft een week vol met uitersten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:47

@peer2005: Wat betreft de dravers in engeland, ik ben er al een behoorlijke tijd uit dus wist niet dat dit tegenwoordig zo was, excusses.

peer2005

Re: Langeweg junior beleeft een week vol met uitersten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:57

Geeft niet hoor :) maar dan ben je er denk ik wel heeel lang uitgeweest want ik ben daar al 20 jaar geleden begonnen met werken en toen waren de koersen iig al in volle gang ;)

Vwb de bovenstaande reacties, toch telkens persoonlijke voorbeelden van paarden 'ik ken die en die en die gaat al 10 jaar mee'. Begrijpelijk, maar weinig representatief. Als er een onderzoek bestaat naar de 'productiviteit en duurzaamheid' van onze dravers dan ben ik daar nog steeds erg benieuwd naar!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:03

Ik denk dat dat op dit moment heel moeilijk te meten is. Veel eigenaren wilden niet wachten op betere tijden in de drafsport. Er zijn ontzettend veel koerspaarden als rijpaard weggegaan.