Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

! Cayenne schreef:gohya schreef:Hm,ik twijfel óf de pony wel dood gevoerd is,een pony eet van zichzelf toch niets wat giftig is?
oh jawel hoor. Ik heb er eentje gehad die herhaaldelijk oa berenklauw en conifeer naar binnen wist te werken.
(En nee, dat stond niet in de wei)
Cayenne schreef:Jawel, maar met de nodige zorg is ze er wel bovenop gekomen.
Haar veulen at overigens hetzelfde (deed mams na) en ook die is er bovenop gekomen, al had zij waarschijnlijk ook niet zoveel binnen gekregen als mams.
Ze hebben toen overigens wel 3 dagen voor de zekerheid in Slootdorp op de kliniek gestaan.
Ze waren ook door de tuin gehuppeld, dus dat ze conifeer hadden gegeten was wel snel duidelijk.
Relien schreef:pff dit is echt wel heel zuur.. Je kan wel een bordje op hangen met niet voeren maar veel mensen denken dan aan brood en dergelijke niet aan bladeren eigenlijk zou je onder het niet voeren ook moeten zetten ook geen gras en bladeren deze kunnen giftig zijn.
Maar hier heeft dat meisje nu niks meer aan..
Lotte_Wessel schreef:Relien schreef:pff dit is echt wel heel zuur.. Je kan wel een bordje op hangen met niet voeren maar veel mensen denken dan aan brood en dergelijke niet aan bladeren eigenlijk zou je onder het niet voeren ook moeten zetten ook geen gras en bladeren deze kunnen giftig zijn.
Maar hier heeft dat meisje nu niks meer aan..
maar toch denk ik dat een bordje ook weinig doet. Mensen en vooral andere kinderen, zien zo'n "schattige" pony staan
en geven dan uiteindelijk toch voer.. Maar erg vervelend voor het meisje en de hele familie!
adoratie schreef:een nietsvermoedende wandelaar is dan mss wel anders, maar ik vind gewoon niet dat je zomaar een paard moet gaan voeren!!
Cayenne schreef:Het zal vast niet met slechte bedoelingen geweest zijn, maar lastig is het wel.
Zo kreeg mijn (inmiddels overleden) paard opeens binnen 2 weken tot 3 keer toe slokdarmverstopping. De eerste keer was erg heftig, de tweede keer kwam een week na de eerste en de derde keer kwam slechts 2 dagen na de tweede keer! Steeds moest de veearts met spoed komen om zijn maag weer leeg te pompen. We snapten er niets van! Paard compleet doorgelicht maar konden nergens een vernauwing of iets anders vinden.
Uiteindelijk bleek dat de achterburen hem steeds een emmertje schapenbiks (suikerbietenpulp) gavenen als er iets is wat uitzet in de maag en slokdarm, dan is dat het wel! Ondanks het bordje dat aan het hek hing met "aub NIET VOEREN!". Ze vonden hem er "wat mager uitzien", maar hij was helemaal niet mager. Het was gewoon een rank paard met elegante bouw, maar absoluut niet mager. Je zag zijn ribben nieteens en hij was gewoon in sportconditie.
Pfff, sommige mensen! Ik heb hem nog wekenlang met angst buiten gezet.
Gelukkig was het na de waarschuwing wel over.