Moslima geholpen door pony in plaats van "onreine hond"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Re: Moslima geholpen door pony in plaats van "onreine hond"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:34

Was er ooit niet eens een blindegeleide pony op de kletter gegaan, met het gevolg dat de geleidde op de grond lag natuurlijk..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:39

Niets nieuws onder de zon,alleen de manier waarom misschien

http://www.guidehorse.com/

Voordeel van een blindegeleide paardje is dat ze veel langer leven en "dienst" kunnen doen dan een hond.Een geleide hond kan gemiddeld 7 jaar werken,een mini paardje kan dat wel 30 jaar of langer.

Nadeel...paard heeft meer ruimte en verzorging nodig dan een hond.

Hier foto's

http://www.guidehorse.com/photo_page.htm

De voetjes moeten wel beschermd worden en ook de kwetsbare vloeren waar ze op lopen,daarom dragen ze hier gympies.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 22-11-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:40

ja inderdaad ik denk niet dat die blinde vrouw even uitgebreid gaat poetsen en hoeven krabben... eten binnen wordt ook zon bende :P.
vind het echt te ver gaan...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:41

Joanne1987 schreef:
ja inderdaad ik denk niet dat die blinde vrouw even uitgebreid gaat poetsen en hoeven krabben... eten binnen wordt ook zon bende :P.

Dus iemand die blind is kan geen paard verzorgen maar wel een hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:43

Joanne1987 schreef:
vorige pagina laatste post. zit ook een link met een filmpje bij. gaat over de moslima uit dit topic. alleen dat filmpje is al een jaar oud. (dit is namelijk oud nieuws want waarschijnlijk heeft ze dit paardje al gewoon 3 jaar :P) daar zie je ook gewoon dat ze de hoeven krabt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:44

ik vind het wel wat ver gaan hoor.
Kies je niet voor een hond prima.
Ga dan ook niet klagen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:45

Dit is toch geen nieuws :? ken er een ander filmpje van en dat heb ik tijden terug al gezien... volgens mij was dit alles al heel erg lang bekend.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:46

Is ook al oud nieuws...heul oud :P

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:48

Ik vind die foto's van die pony's die in bed liggen en voorgelezen worden op de bank echt te ver gaan...

Wat betreft het begeleiden-aspect....tsja, vind het niet echt bij een paard horen. Wat gebeurt er als dat beestje schrikt, die gaat dan toch aan de kletter?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:52

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:53

Mir_U schreef:
Ik vind die foto's van die pony's die in bed liggen en voorgelezen worden op de bank echt te ver gaan...

Wat betreft het begeleiden-aspect....tsja, vind het niet echt bij een paard horen. Wat gebeurt er als dat beestje schrikt, die gaat dan toch aan de kletter?

Sommige mensen gaan met elk dier tever...maar waar het hier om gaat is dat deze paardjes uitstekend kunnen functioneren als blinde geleide.Er gaat een lange intensieve training aan vooraf.Bovendien zijn er ook paarden in de kudde die een blinde soortgenoot onder hun hoede nemen.

moyra schreef:
ik vind het wel wat ver gaan hoor.
Kies je niet voor een hond prima.
Ga dan ook niet klagen

Waarom tever gaan...deze paardjes komen overal,maken een hoop mee en hebben een afwisselend leven....of kunnen ze beter de hele dag voor de kar staan of rondjes lopen in een manege?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:54

Tinky12 schreef:
Joanne1987 schreef:

Dus iemand die blind is kan geen paard verzorgen maar wel een hond?

een pony heeft volgens mij wel iets meer verzorging nodig als een hond... maar kan aan mij liggen natuurlijk

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:55

Alou schreef:
Joanne1987 schreef:
vorige pagina laatste post. zit ook een link met een filmpje bij. gaat over de moslima uit dit topic. alleen dat filmpje is al een jaar oud. (dit is namelijk oud nieuws want waarschijnlijk heeft ze dit paardje al gewoon 3 jaar :P) daar zie je ook gewoon dat ze de hoeven krabt.

ze kan toch niet zien of alles eruit is en schoon is (sorry voor de woordkeuze...)

een pony/paard hoort gewoon niet in zo'n situatie

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:02

Joanne1987 schreef:
een pony heeft volgens mij wel iets meer verzorging nodig als een hond... maar kan aan mij liggen natuurlijk

Een blinde heeft geen compleet overzicht maar gebruikt handen om te voelen...voor dingen die ze niet waar kunnen nemen zullen ze wat hulp moeten krijgen maar dat is met een hond niet anders.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:05

xManon_ schreef:
Splendesco schreef:
Knap dat die pony het kan maar vind het eigenlijk onzin.
Wil je geen "onreine" blindengeleidehond, dan moet je het zelf maar uitzoeken.

Mijn idee :o

Ik krijg een beetje de kriebels van dit soort reacties. Wat maakt het nou uit dat zij vanwege haar geloof geen hond in huis wil nemen en daarom voor een paard kiest? Doet zij er iemand tekort mee ofzo?
Stel dat je als blinde allergisch bent voor honden dan mag het ineens wel? :roll:

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:07

Ik vind het erg gaaf, voor haar is het echt een uitkomst! Leuk dat zo'n pony zo de bus in kan springen en zo rustig daar staat! Jammer dat die van mij er niet ingaat passen... Traplopen kent ie al :D

De ponys worden zo te zien ook nog allemaal bitloos beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:08

Joanne1987 schreef:

Bekijk dat tweede filmpje dan, die gepost is op pagina 1. Daar staat hij dus niet in huis 'stil' zoals gesuggereerd werd. Hij heeft een soort stalletje, krijg te eten en wordt geborsteld.

Belachelijk dat moslims honden onrein vinden, maar goed als zo'n kleine pony het werk ook aan kan en er plezier in heeft, dan is er toch geen probleem? Ik vind het beestje er niet onverzorgd uitzien.

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:12

Helemaal super!
Had idd ook al eens van een klein paardje inplaats van een geleidenhond weet alleen niet meer waar :o

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:14

Een hond leeft normaal al in huis, ik vind dat je dat een paard het niet aan kunt doen om in een busje te springen en een mens te begeleiden.
Laat 'm toch lekker buiten met vriendjes in het land.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:17

dank je fenna1995...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:17

fenna1995 schreef:
Een hond leeft normaal al in huis, ik vind dat je dat een paard het niet aan kunt doen om in een busje te springen en een mens te begeleiden.

_/-\o_

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:18

fenna1995 schreef:

pony staat ook buiten, zie het 2e filmpje over cali.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:32

fenna1995 schreef:

Een werkpaard staat ook niet de hele dag buiten met z'n vriendjes...sterker nog er zijn er zat die niet helemaal niet buiten op het land kunnen staan.
Dit is gewoon een werkpaard en idd op het 2e filmpje is te zien dat hij lekker buiten staat en een mooie stal tot zijn beschikking heeft.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:13

Excuus! 2e filmpje had ik niet gezien.
Maar hij staat niet met soortgenootjes?
Ik blijf het onzin vinden om een paard daarvoor te gebruiken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:18

Charlie_P schreef:
xManon_ schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd wat ver gaan..

Ik ook. Een hond is daar veel meer voor geschikt dan een pony. Niet omdat een pony het allemaal niet kan leren, maar omdat een pony een heel ander dier is, mi niet geschikt om zonder soortgenoten in een huis te leven.

Helemaal mee eens!!!!!!!!