Hoekse paarden en pony's staan deze winter in de kou *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 07:51

Kariina...het is vechten tegen de bierkaai,weet er alles van hoor :(:)
Het ligt er allemaal aan op welke voorwaarden de voormalige stallen mochten bestaan,eventuele contracten en noem maar op.Het is helaas zo dat de gemeente gewoon doet wat ze het beste uitkomt.Ben je het er niet mee eens dan kun je altijd een rechtzaak aanspannen...helaas heeft de gemeente vaak meer adem en geld (gemeentschapsgeld :( ) dan het gewone volk :\

Wij hebben de mazzel gehad dat ze te maken kregen met de flora-en fauna wet...er zitten hier net teveel beschermde dieren- en planten en voorlopig mag er hier dus geen paal de grond in geslagen worden.
Er zijn veel mensen geweest die zich hebben ingezet en hun levensdoel ervan hebben gemaakt om daar rechtzaken van te maken.Het wordt nu al een jaar of 12 uitgevochten en tot op heden heeft de natuur nog gewonnen.
Helaas proberen ze het iedere keer weer en volgen er nieuwe rechtzaken omdat ze blijven proberen,gelukkig hebben wij de AID aan onze zijde anders was het al lang een verloren zaak geweest.

Containerstallen zijn voor jullie voor deze winter waarschijnlijk de beste oplossing,ze zijn verplaatsbaar en direct gebruiksklaar.Misschien dat jullie een sponsor of bedrijf zover kunnen krijgen om dit voor jullie te financieren.

Sterkte met alles.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:14

Zidore schreef:
Amalarab schreef:
Een paar kuilpakken in het land, goede dekens erop en de paarden hebben het beter dan voorheen lijkt me... :(:)

beetje domme opmerking dit als je weet dat manegepaarden dag en nacht, jaar in jaar uit in een stal staan. Vaak niet de dikke wintervacht hebben en ook vaak op leeftijd zijn...

een hele grote schuilstal in dat weiland zou imo wel wonderen doen! (+ die dekens en flink hooi daarbij ;-))

Helemaal niet dom, die arme beesten in kleine hokjes proppen jaar in jaar uit was pas dom :(:) ...moet je maar zien hoe die manegepaarden kunnen gaan genieten van hun nieuwe bestaan. :+ dankzij die 'achterlijke ambtenaren'.
(Vooropgesteld dat ze met de voeten ergens droog kunnen staan) Het water van boven is tegen te houden door goede winterdekens.

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:32

Ik woon zelf in de hoek en heb ook een paard en ja in de zomer is het heerlijk op het land, maar in de winter is het afzien.
Deze paarden staan vlak aan de waterweg in hoek van holland. Zelf staat mijn paard nu op een manege buiten de hoek.
Het is echt schandalig dat twee manege's weg moesten voor nieuwbouw en te weten wat er nog leeg staat of te koop.
In de hoek zijn heel wat mensen met paarden en pony's, dus een nieuw manege of pensionstal is zeer wenselijk.
Nu maak ik kilometers om naar mijn paard te gaan en kosten op een manege zijn best hoog.
Gelukkig kan het maar je word er niet blij van en zal alles doen om mijn paard te kunnen behouden.
Schaam me diep voor de gemeente want ze willen alles voor de jeugd zolang het maar geen paarden of pony's zijn.
Kan zo wel uren door gaan, maar verlopig staan deze beesten in de kou en nat. :( :( :( :( :(

Elin_

Re: Hoekse paarden en pony's staan deze winter in de kou *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:35

Schandalig gewoon ..
Echt schandalig
Smerig politiek gedoe.

Gadver en dat ten koste van zoiets.