Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:50

hestejente schreef:
DeadxStar schreef:
Het gaat erom, je betaalt genoeg hondenbelasting, maar wat krijg je er nou voor terug??

Een kwijlende dweil die stinkt als het in de regen is geweest.

_O- _O- _O-

Als je haar eerste post had gelezen dan had je het antwoord al gehad ;).
Dat jij voor een hond kiest is leuk, maar je betaald geen hondebelasting om zijn schijt op te ruimen.
Als dat zo zou zijn dan wil ik morgen een huishoudster hebben...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:00

Ja, je betaald belasting zodat ze een hondenuitlaatplaats kunnen aanleggen? Die zijn er bij ons al, dus dan kunnen we maar stoppen met betalen toch? Zoals ze het neerzet.
Want andere faciliteiten zijn hier echt niet hoor voor de honden :n Zoals poepbakken of wat dan ook.

Dus dan heb ik nog steeds geen antwoord op waarom we dan hondenbelasting moeten betalen..
Aangezien de hondenuitlaatplaatsen er al zijn..

Wie moet dan de hondenuitlaatplaatsen schoonmaken?? Of dat gaat zeker vanzelf :')

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:01

En, correct me if I'm wrong, die belasting is toch een best flinke? Of verschilt dat ook weer per gemeente?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:05

Verschilt geloof ik per gemeente.
Maar flink istie zeker.

1e hond € 115,68
2e hond € 183,24

En wij hebben er ook 2 :)

Dus dat is even 300 eurotjes..
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 11-11-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:06

@DeadxStar: Ze moeten ook "onderhouden" worden (lees: Iemand klaagt, 3 dure mensen worden benaderd, die sturen 3 mensen om te kijken of dat waar is, worden verslagen van getypt, terug gestuurd, door hun goedgekeurd en na een half jaar gaat er een verzoek naar een schoonmaakbedrijf die vervolgens ook zijn inspectie gaat doen, na 3 goedkeuringen zijn zij het er ook over eens dat het vies is en vervolgens word het op de lijst gezet als "volgend project" en zo gaat al je belastinggeld op want nu is er geen geld meer om iemand in te huren die met een schepje erheen gaat :) )

@Mirr: dat verschilt per gemeente :)

DeadxStar

Re: Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:08

Dus betaal je alsnog die belasting voor niks, mijn mening dan.
Aangezien we wel betalen, maar geen resultaat zien :D
Meerdere keren geklaagd over hoe vies het wel niet is.
Heb 1x zo'n poepzuiger gezien. Die doet het eerste veldje, en hoepelt dan weer op. Terwijl de andere 2 veldjes nog net zo smerig zijn..

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:13

DeadxStar schreef:
Maar flink istie zeker.

1e hond € 115,68
2e hond € 183,24

is dit per kwartaal of per jaar?

hoe willen ze dit gaan controleren? niet elke hond staat geregistreerd bij de eigenaar,..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:16

Honden belasting is flink geld

Maar ik zie hier nergens honden uitlaat velden of van die bakken
voor een veldje moet ik een kwartier met de auto rijden
Maar dat doet er niet toe en ik geef eerlijk toe ik ruim niet altijd de honden stront op
die van mij is nu nog maar 5 maanden maar als hij dadelijk 70 kilo is dan legt hij hopen neer dan kan ik beter pedaal emmer zakjes meenemen

9 van de 10 keer gaan we ook het bos in en hij poept netjes langs de paden

Paarden belasting zou ik niet aan mee doen daar hebben wij teveel paarden voor en als ik 1 keer in de 2 maanden buiten rijd is het heel veel

Maargoed wie ben ik :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:30

Arvensis schreef:
hoe willen ze dit gaan controleren? niet elke hond staat geregistreerd bij de eigenaar,..

En dus gaan er controleurs op pad. Die ook weer betaald moeten worden. Net als de stadswachten die de hondeneigenaren die hun opruimplicht niet nakomen bekeuren. En de mensen die de klachten van mensen die iets minder dol zijn op hondenstront registreren.

In andere gemeentes kan dat uiteraard anders gaan, iedere gemeente maakt binnen door de landelijke overheid bepaalde kaders z'n eigen beleid.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:34

Mirr84 schreef:
Denk dat je van kattenpoep misschien nog wel de minste last hebt, want die begraven het altijd... [

Tja helaas denk ik dat dus absoluut niet als ik weer eens in mn tuin bezig ben en in een vette kattendrol aan t graaien blijk... :r

Hondenbelasting prima (heb zelf ook een hond), maar doe er dan idd dingen van VOOR de hondenbezitters... Had vroeger een vriendin die bij de gemeente werkte en je wil niet weten in welk potje de hondenbelasting terecht kwam...

Ik vind opruimplicht prima, maar dan moet de gemeente wel met oplossingen komen. Zo heeft de gemeente waar ik woon ook het lumineuze idee opgevat om alle hondenbezitters binnen de gemeente een poepschep en een aantal zakjes kado te doen. Ook zijn er een summier aantal "poep-weggooi-bakken" geplaatst. Erg fijn zon schepje, gebaseerd op de uitwerpselen van een chiwawa, als je een Shar-Pei hebt... |o
Kan ik dus naast de vette hondenbelasting nog eens zelf een "passende" poepschep aanschaffen... :P

Maar volgens mij ga ik geheel off topic, ging over paardenmest ;)

Daarvoor geldt ook imo dat als mijn paard buiten de bebouwde kom in de berm scheit ik t laat liggen, in t dorp stap ik meestal af en duw t met mn laars in de goot. Eén regenbui en t is weg... Hondenpoep daarintegen verdwijnt niet na een regenbuitje...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:38

Arvensis schreef:
DeadxStar schreef:
Maar flink istie zeker.

1e hond € 115,68
2e hond € 183,24

is dit per kwartaal of per jaar?

Per jaar.
Ze zijn laatst in crooswijk begonnen geloof ik, gaan gewoon langs de deuren volgens mij..

Anyway, onze kleine hondje poept heel soms onderweg op de stoep als ze het niet meer kan houden. Dat ruim ik altijd op!
Vind niets asocialer dan hondenpoep laten liggen, waar iedereen er zo in kan gaan staan!
Bah.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:43

Buitenzorg schreef:
Hondenbelasting prima (heb zelf ook een hond), maar doe er dan idd dingen van VOOR de hondenbezitters... Had vroeger een vriendin die bij de gemeente werkte en je wil niet weten in welk potje de hondenbelasting terecht kwam...

Ja natuuuuuurlijk :j De opbrengsten uit hondenbelasting worden allemaal gelabeld en zorgvuldig van de andere belastinginkomsten gescheiden gehouden voor het jaarlijkse ambtenarenuitje :j Kom op zeg :roll: Als alle hondeneigenaren gewoon de troep van hun hond opruimen en netjes de hond aangeven - en dan bedoel ik dus álle, als in 100%, van de hondeneigenaren - zouden de gemeentes van Nederland zomaar minder uitgaven hebben aan honden. De woorden "heb je aan jezelf te danken" sluipen zomaar mijn argeloze brein binnen zeg.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:48

linky schreef:
Onze Gemeente kent gelukkig geen hondenbelasting.......... wij hebben er drie maar die komen dus inderdaad nooit van het erf af.

In mijn gemeente hebben ze het wel maar wij hebben 2 honden maar betalen maar voor 1 belasting... We hebben dus een illegale hond.. :')
Maar ook onze honden komen niet van het erf af, dus vind ik dat we gewoon geen belasting hoeven te betalen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:49

@Hestejente, relax ff zeg... :7

Ik bedoel dus dat ze niet perse alles wat binnenkomt aan hondenbelasting (alhoewel dat binnen de boekhouding wel degelijk gescheiden wordt!!!) daadwerkelijk daarvoor uit moeten geven, maar dat er iig een bepaald bedrag van de gehele "pot" wordt gereserveerd en uitgegeven ter verbetering van bv hondenuitlaatvelden, of de aanleg ervan.

Ik wil wel weten waar ik belasting voor betaal, aangezien ik dus ook al zelf de uitwerpselen van mijn hond opruim!

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:54

Snap de paardenbelasting voor poep niet helemaal want het grootste deel van de ruiters rijdt eigenlijk alleen in de bak. Heb trouwens mn hond niet aangemeld bij de gemeente uit principe omdat er in heel de gemeente nergens een speciale hondenuitlaatplek is te vinden, alleen plekken waar je verplicht bent zelf je poep op te ruimen. Ga ik geen €96.71 voor betalen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:00

Overal behalve op uitlaatplaatsen heb je opruimplicht. Op de uitlaatplaatsen niet nee, daar kun je de stront gewoon laten liggen. Maar waarom zou iemand de stront van jóúw hond daar gaan opruimen? Nou???

Losloopgebieden zijn er omdat je hond daar LOS mag. Daar heb je dus geen aanlijnplicht. Die je overal elders binnen de bebouwde kom WEL hebt. Behalve natuurlijk in de verbodszones. Daar word je getekkeld (bewuste woordspeling) voor een bekeuring zodra je hond daar één poot zet. Tenzij je natuurlijk een ontheffing hebt. Die ook weer geld kost.

Bovenstaande geldt voor de gemeente waar ik woon ;)
Laatst bijgewerkt door Koper op 11-11-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:03

Eh, omdat je anders helemaal niets meer aan uitlaatplaatsen hebt??
Als het vol met stront ligt?
Jij laat je paard toch ook niet door alleen stront baggeren?

En omdat we ervoor betalen. Klaar :)
Er bestaan niet voor niets van die strontzuigers.

Doen ze is wat nuttigs met het belastinggeld!

Ik bedoel, er zijn toch ook zat mensen die andermans troep opruimen?? Van de gemeente/roteb weet ik veel wat.
Kauwgom op straat, andere t*ringzooi die op straat geflikkerd wordt.
Makkelijke instelling heb jij. Gewoon alles dus maar laten liggen, zou een flink zooitje worden dan is het niet??

En wéér die losloopgebieden, waar dit helemaal niets mee te maken heeft :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:06

DeadxStar schreef:
Eh, omdat je anders helemaal niets meer aan uitlaatplaatsen hebt??
Als het vol met stront ligt?
Jij laat je paard toch ook niet door alleen stront baggeren?

En omdat we ervoor betalen. Klaar :)
Er bestaan niet voor niets van die strontzuigers.

Doen ze is wat nuttigs met het belastinggeld!

Ik bedoel, er zijn toch ook zat mensen die andermans troep opruimen?? Van de gemeente/roteb weet ik veel wat.
Kauwgom op straat, andere t*ringzooi die op straat geflikkerd wordt.
Makkelijke instelling heb jij. Gewoon alles dus maar laten liggen, zou een flink zooitje worden dan is het niet??

Je hebt wel wat aan de uitlaatplaatsen want daar mag je je kwijlende dweil laten loslopen. Zoals ik pas een paar keer heb uitgelegd ;) Je betaalt GEEN hondenbelasting zodat de gemeente de stront opruimt. Als je het zo vreselijk vindt dat er op de losloopgebieden stront ligt, ruim je het toch gewoon even op? En anders niet zeuren.

Ik mest regelmatig uit bij mijn paard, ik ben namelijk niet te beroerd om zijn drollen achter z'n kont op te ruimen. Zou jij met je hond wellicht een voorbeeld aan kunnen nemen?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:15

Volgens mij lees jij ook niet alles.
Niet op elke uitlaatplaats mag de hond LOS
Dit heeft hier dan ook NIETS mee te maken. Aangezien dat bij de uitlaatplaatsen hier ook NIET mag.

En als ik wil zeuren, dan doe ik dat. Je denkt toch zeker niet dat ik alle hondenstront op ga ruimen van elke hond die daar loopt?
Er zijn mensen die daarvoor betaald worden. Laat die het lekker doen.

DeadxStar schreef:
Anyway, onze kleine hondje poept heel soms onderweg op de stoep als ze het niet meer kan houden. Dat ruim ik altijd op!
Vind niets asocialer dan hondenpoep laten liggen, waar iedereen er zo in kan gaan staan!
Bah.

Misschien ook maar wat beter lezen ;)
Aangezien ik het gewoon opruim, waar het niet hoort te liggen.
Zeker bijdehandjes gegeten, raar mens. :+

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:20

Jeetje weer een doorgedraaide politicus.
Hebben ze bij deze gemeente niet iets anders te doen 8)7
Ik heb vier katten die binnenzitten en alleen op het balkon komen. Ik gooi hun uitwerpselen met grit in mijn container waarvoor ik dus per kilo betaal. De hondenbezitters laten hun hond gratis buiten poepen. Zou toch van de gekken zijn als ik straks ook nog eens kattenbelasting moet gaan betalen. Mijn paard staat op een pensionstalling waarvoor ik ook betaal voor het verwijderen van de mest. Zit in het stalgeld. Moet ik nu ook nog eens paardenbelasting gaan betalen.
Overigens zijn katten nuttiger dat honden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:54

Katten ruimen schadelijke muizen, ratten en meer ongedierte op.
Tja dat van de hondenbelasting snap ik ook wel. Ging mij erom dat ik per kilo betaal en daarnaast ook nog straks kattenbelasting zou gaan betalen. Mijn Katten poepen niet buiten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:56

Schangah schreef:
Katten ruimen schadelijke muizen, ratten en meer ongedierte op.
Tja dat van de hondenbelasting snap ik ook wel. Ging mij erom dat ik per kilo betaal en daarnaast ook nog straks kattenbelasting zou gaan betalen. Mij Katten poepen niet buiten.

Honden doen dat net zo goed :) En jouw katten poepen misschien niet buiten (top!) maar het gros van de katten dus wél.

Verwilderde katten zijn schadelijker dan dat ze goed doen, overigens.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:03

Jeetje dit topic eindigt in hondenmensen vs kattenmensen. :D

Er zijn hondenrassen die ook ongedierte bestrijden, en honden die helpen bij het drijven van schapen en eenden/ganzen, honden die helpen bij de jacht, honden die mensen helpen met een beperking.....wie van de 2 is nou eigenlijk werkelijk nuttiger de werkwillige hond of de kat die zijn hapklare brok in huis krijgt en de voliere vogels in de tuin van de buren over de zeik helpen, en soms eens voor de lol thuis komt met een muis, want voor een rat moet je wel een hele dappere en hongerige kat hebben.

Ben ook dol op katten hoor maar de hond is toch echt nuttiger.

hyppolyte

Re: Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:49

MIsschien zou het wel een goed idee zijn als iedereen ietsje minder met zichzelf bezig zou zijn en wat vaker zou denken 'leven en laten leven'.
Waarom moeten mensen altijd overal over vallen als het niet in hun straatje past. Iemand die de schurft heeft aan beesten zal alles overal willen verbieden, dat zal inhouden dat je straks voor elk beestje belasting zal moeten gaan betalen en dat ze geen van allen op een fijne manier meer door het leven kunnen doordat er niks meer mag, waar is dat nou voor nodig? Heeft een hond minder recht op een plek om te poepen dan een kat of een mens? Persoonlijk stap ik vele malen liever in een paardendrol dan een honden of mensendrol (jahaa, bij ons in het bos hebben we ook met enige regelmaat wildpoepers, mooi niet dat die het opruimen, daar komen wij nu regelmatig langsrijden :r).
Niet iedereen is blij met kinderen die overal en nergens maar 'recht' hebben om te spelen, maar dat moet altijd overal maar kunnen, tegen wil en dank. Terwijl de iets oudere jeugd weggeschopt wordt, waarom hebben zij minder recht om te 'spelen'?

Het zou wel eens leuk zijn als er een wat raadsleden zouden zijn die zich eens druk maken over hoe we dingen wat minder zouden kunnen beperken.

Why can't we all just get along?

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:27

hyppolyte schreef:
MIsschien zou het wel een goed idee zijn als iedereen ietsje minder met zichzelf bezig zou zijn en wat vaker zou denken 'leven en laten leven'.
Waarom moeten mensen altijd overal over vallen als het niet in hun straatje past. Iemand die de schurft heeft aan beesten zal alles overal willen verbieden, dat zal inhouden dat je straks voor elk beestje belasting zal moeten gaan betalen en dat ze geen van allen op een fijne manier meer door het leven kunnen doordat er niks meer mag, waar is dat nou voor nodig? Heeft een hond minder recht op een plek om te poepen dan een kat of een mens? Persoonlijk stap ik vele malen liever in een paardendrol dan een honden of mensendrol (jahaa, bij ons in het bos hebben we ook met enige regelmaat wildpoepers, mooi niet dat die het opruimen, daar komen wij nu regelmatig langsrijden :r).
Niet iedereen is blij met kinderen die overal en nergens maar 'recht' hebben om te spelen, maar dat moet altijd overal maar kunnen, tegen wil en dank. Terwijl de iets oudere jeugd weggeschopt wordt, waarom hebben zij minder recht om te 'spelen'?

Het zou wel eens leuk zijn als er een wat raadsleden zouden zijn die zich eens druk maken over hoe we dingen wat minder zouden kunnen beperken.

Why can't we all just get along?

+:)+