ceasario schreef:Wie is de weg kwijt ?
De fokleiding of deze fokster.
Er worden ruim 10000 veulens geboren uit allerlei soorten merriemateriaal en daar zit voor de fokleiding altijd het gelijk tussen.
Zie maar naar de plaatsing van de Rankings.
Voor deze fokster wordt het moeilijker om de juiste te fokken nu de Barbria-hipe voorbij is tenzij ze nu verder gaat met Totilas.
Fokken is hetzelfde als:
http://www.debeurs.nl/ Je eigen kop volgen en vooral lange termijn.
Ik persoonlijk zit niet op zulke paarden te wachten.
O nee? Ik zie daar anders wel een heel fijn achterbeengebruik. Daar draait het uiteindelijk om. Achterbeengebruik is wel te verbeteren, maar een slappe zal nooit ijzersterk van achteren worden.
Amaze, dat van de hoogbenigheid heb je zeker zelf bedacht?

Dat gemekker over niet met Jazz karakter om kunnen gaan vind ik echt onzin. Lekker over één kam scheren. Misschien moeten de amazone's van tegenwoordig toch eens bij hun zelf te raden gaan als het gaat om rijkunst.
Isabelle heeft uiteindelijk wel gelijk. Naar mijn mening worden er te veel concessies gedaan als het gaat om achterbeengebruik en te weinig als het gaat om een wat minder model met een goed achterbeengebruik. Paarden die wat minder bergop gebouwd zijn met een goede motor achterin kunnen echt wel de Grand Prix halen.

)
).
Terwijl ze zelf nog niet eens weten hoe dat eruit ziet en hoe fijn je daarvoor moet kunnen sturen. Recreanten komen echt niet altijd op een dressuurpaard met papier x af hoor. Daar is het budget vaak ook niet naar. Het als stuntelaar aankopen van een tempramentvol paard met karakter (ja, want hoe komt men anders aan de ervaring dat Jazz-en niet te rijden zijn door simpele ruiters/amazone's?) heeft meer te maken met dat ze geen flauw benul hebben wat voor paard er bij de eisen past.