Inbraak in boerderij om verwaarloosde pony te dumpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:37

Je hoort nu ook wel eens dat mensen het niet kunnen betalen en de pony gewoon aan een boom binden....

tootje71

Re: Inbraak in boerderij om verwaarloosde pony te dumpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:39

over dit soort schrijnende gevallen raak je gewoon nooit uitgepraat ik hoop van harte dat de pony een beter leven gaat krijgen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:49

jeetje wat ontzettend sneu zeg. arm dier.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:14

rare mensen zijn er toch maar aan de andere kant je weet niet hoe omhoog diegene zit die het beestje dumpte. En er maar gekozen om hem ergens onder te brengen waar ze er bijna zkr van was van een goed tehuis, wat diegene zkr zelf niet meer kon bieden.
Of ben ik nu naief? Of het is iemand die niet gesnapt wilde worden door dieren bescherming.
Hopen dat het beestje op kan knappen en goed leventje nog kan krijgen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:28

Vienna2007 schreef:
tootje71 schreef:
Maar wel een ander met een verwaarloosde pony opzadelen en een wild vreemde mag het verder uitzoeken wat ie met de pony aanmoet..

Je zadelt een ander met jouw probleem op dat vind ik niet netjes...

Wat wil je liever? Dat, of een bericht lezen dat er een pony dood gevonden is op een braakterrein?

Bovendien is het einde nog lang niet in zicht. Zolang mensen van een uitkering een paard denken te kunnen houden in deze tijden.

Vind beide schokkend!
Voor de pony er verwaarloost uit gaat zien, is er al een poos een groot probleem geweest. Diep triest dat de eigenaar niet eerder heeft ingegrepen.
Echter vraag ik me af of de eigaar de pony zelf gedumpt heeft of dat het mensen zijn geweest die het recht in eigen hand hebben genomen. De dierenbescherming bellen heeft ook niet zoveel nut als ik "de verhalen" moet geloven...

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:34

Esmeralda schreef:
mjmt22 schreef:
wat zielig dat doet toch niemand zijn pony aan...

denk toch dat de eigenaar ervan hield, door het in een warme stal te brengen
zodat het gevonden werd en de verzorging krijgt die het hard nodig heeft
Dan kan je zeggen, daar had die persoon eerder moeten doen, maar ja, dat heeft die niet

Ben het hier mee eens, moet je het zover laten komen is een tweede, maar het beestje word nu niet aan zijn lot over gelaten. Het is misschien niet de mannier waarop het hoord te gaan, maar er wordt nu wel voor het beestje gezorgt.

En tja, voor de boer is het misschien schokkend om zoiets te vinden, maar een boer is vaak goed voor de dieren en weet vaak wel wat hij ermee aanmoet.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:48

wat zielig voor die pony,hopelijk krijgt ie het nu beter....wel goed van die boer dat hij meteen BLID gebeld heeft....

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:52

Vienna2007 schreef:
tootje71 schreef:
Maar wel een ander met een verwaarloosde pony opzadelen en een wild vreemde mag het verder uitzoeken wat ie met de pony aanmoet..

Wat wil je liever? Dat, of een bericht lezen dat er een pony dood gevonden is op een braakterrein?

Bovendien is het einde nog lang niet in zicht. Zolang mensen van een uitkering een paard denken te kunnen houden in deze tijden.

Jammer weer deze opmerking..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:54

dit hoor je wel vaak zeg, de laatste tijd.
ben benieuwd hoelang het duurt voor ik ook een onverwachte bezoeker heb :P

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:58

Gelukkig dat de pony bij die boer werd gedumpt en niet in een koud en nat bos!
Of nog erger gewoon dood laten gaan...

Nu krijgt ze een nieuw leven!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:04

blokje schreef:
Gelukkig dat de pony bij die boer werd gedumpt en niet in een koud en nat bos!
Of nog erger gewoon dood laten gaan...

Nu krijgt ze een nieuw leven!

Op horses.nl staat dat de pony overleden is...

AmigoQuicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:04

Ik help bij The Old Horses Lodge...De pony is overleden. Al het mogelijke is gedaan om de pony nog te helpen...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:05

Wat jammer zeg!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:39

he dat is triest om te lezen dat de pony is overleden
maar 1 ding is wel, hij is in een warme stal overleden en niet in een goor bagger hok.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:59

Vind het echt belachelijk dat men hier doet alsof de eigenaar echt van de pony hield en het beste voor hem wilde... Kom nou he :) Het dier is verdorie gestorven, het beestje was al aan het sterven. Moet je mij niet vragen hoelang het dier al zonder voedsel en water zat, laat staan een mooie stal. neen, maandenlang enkel stront, koude en natte stal, geen voedsel en een beetje vervuild water.. om van LIEFDE om maar te zwijgen.

Sorry, hier is geen begrip voor op te brengen. 0,0 !

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:08

Zoiets van te vondeling gelegd.
Jammer dat het dier is gestorven. Zou het hebben overleefd door de aktie, dan zou dat het enige goede eraan geweest zijn. Ik hoop dat de daders worden gezocht, gevonden en gestrafd. Maar dat zal wel niet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:16

Jemig, kvind het echt sneu ;( Zoiets doe je een dier toch niet aan?! Die boer zal ook wel geschrokken zijn, ligt er opeens een pony in je stal!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:25

Jammer dat het diertje het allemaal niet overleefd heeft. Als de eigenaar (die toch duidelijk wel enige sympatie voor het diertje had), nou wat eerder hulp had gezocht...
Cayenne schreef:
Het dier werd na verzorging van een dierenarts overgebracht naar The Old Horses Lodge, een asiel voor verwaarloosde, oude of mishandelde paarden. De pony is ondanks alle zorg helaas overleden.

Schijnen nogal wat mensen overheen te lezen...

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:41

Daar heb je toch geen woorden voor

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:55

tootje71 schreef:

Zo dacht ik ook, daarnaast dan zo'n pony bij iemands vee neerzetten. Weet je veel wat zo'n pony onder de leden heeft. En dat staat dan tussen de koeien (= de boterham) van een boer. Lekker :\

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:07

Mallodie schreef:
Vind het echt belachelijk dat men hier doet alsof de eigenaar echt van de pony hield en het beste voor hem wilde... Kom nou he :) Het dier is verdorie gestorven, het beestje was al aan het sterven. Moet je mij niet vragen hoelang het dier al zonder voedsel en water zat, laat staan een mooie stal. neen, maandenlang enkel stront, koude en natte stal, geen voedsel en een beetje vervuild water.. om van LIEFDE om maar te zwijgen.

Sorry, hier is geen begrip voor op te brengen. 0,0 !

sluit me helemaal bij je aan

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:22

hr1 schreef:
wat sneu voor de pony,gelukkig is hij nu in goede handen!

Iedereen even goed lezen... zie de laatste zin van het nieuwsbericht: de pony is overleden.. helaas..

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:31

Misschien is het voor de mensen leuk om het hele verhaal te horen. Ikzelf woon op 5 minuten van TOHL, ben ze vandaag ook gaan bezoeken en heb de hele uitleg gekregen.

Ze werden gisteren inderdaad ingelicht over deze pony. Ze zijn onmiddellijk gaan kijken. De pony zijn staart was gewoon 1 hoop aangekoekte stront. Hij zat zo onder uitwerpselen dat je geen stukje haar meer kon onderscheiden. Hij was tevens ook volledig uitgedroogd en had verkeerd gegroeide hoeven. Tevens had hij ook nog eens een beenstand zoals een hush puppy, volledig naar buiten. Hij kon dus nauwelijks lopen en had met die stand ook nog eens verkeerd gegroeide hoeven. Het zou ons verbazen moest hij ooit bekapt zijn geweest. Doordat hij in de stal bij de koeien was gedumpt kon hij dus ook aan het mais geraken. Hij was zo uitgehongerd dat hij in sneltempo mais heeft gegeten. Dit samen met de uitdroging zorgde voor 1 grote verstoppingskoliek.

Ze zijn er nog mee naar de dierenkliniek in Merelbeke gegaan, waar ze bloed trokken. Dit zag zwart. Toen is de beslissing gemaakt om hem in te laten slapen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:41

paarden652 schreef:
Ze zijn er nog mee naar de dierenkliniek in Merelbeke gegaan, waar ze bloed trokken. Dit zag zwart. Toen is de beslissing gemaakt om hem in te laten slapen.

Jeumig... ach gut die arme pony. Koliek in zo'n verzwakte toestand. Ik snap heel goed dat 't toen einde verhaal was, hij heeft het zwaar genoeg gehad, zullen we maar zeggen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:52

Cayenne schreef:
http://www.blid.be Het dier werd na verzorging van een dierenarts overgebracht naar The Old Horses Lodge, een asiel voor verwaarloosde, oude of mishandelde paarden. De pony is ondanks alle zorg helaas overleden.