Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 07:16

Mooi verwoord en ik geef ze geen ongelijk dat over de verkoop!

PussInBoots

Re: Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:15

Tuurlijk is het zuur dat Totilas niet meer uit zal komen voor Nederland. Maar ik moet toch echt de gek nog tegenkomen die NIET zijn paard verkoopt naar een goede plek voor het grote geld. De mensen die roepen: "Mijn paard gaat voor geen goud weg" hébben ook geen gouden paard. Dat paard heeft alleen emotionele waarde.

Mooi interview, en het lijkt mij een sympathieke man.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:21

maXcomX schreef:
Eerlijk is ie wel: het gaat om het geld.
Maar voor de sport is dit natuurlijk een ramp. Als alle goede paarden veilig op slot worden gezet, dan is er wel een probleem. Stel je voor dat Ferrari een nieuwe bolide zou maken voor de F1. En de eigenaar zou zeggen: Het risico is te groot dat de auto beschadigd raakt, dus zetten we hem in een museum en gaan we er niet mee racen. Voor voetballers kun je ook zoiets bedenken (we laten onze 13 miljoen euro man niet spelen, want stel je voor dat er wat gebeurd...)
Hij mag het dan oprecht menen, maar ik vindt het ook een oprecht kromme redenatie.

Volgens mij begrijp je het verkeerd. Jij zegt: '(voetbal) we laten onze 13 miljoen euro man niet spelen, want stel dat er wat gebeurt'. Tevens zeg je dat als we alle goede paarden veilig op slot zetten, er wel een probleem ontstaat. Echter, dhr Visser heeft totilas helemaal niet op 'slot' gezet. Hij heeft hem niet stil gezet of uit de sport gehaald. Ook voor de sport is dit nog geen ramp, ja misschien voor de NL sport, maar in het algemeen niet, want Dhr. Visser heeft hem niet UIT de sport gehaald, hij heeft hem VERKOCHT (voor een goed bedrag, en geef hem eens ongelijk), en dat is wat anders. Maar dat heeft er niks mee te maken met dat een goed paard op slot wordt gezet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:23

Citaat:
Om dan te zeggen, ‘ Je kan hem verkopen, maar niet aan de Duitsers, de Britten of de Amerikanen, omdat zij de capaciteit hebben om er een team rond te maken, of zelf een beter team te vormen.’

Nee, nee. Dat is niet mijn stijl. Ik vind zulke redenen meelijwekkend.

_/-\o_

Een fantastisch interview!

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:44

Jammer maar waar, alles heeft een prijskaartje.
Had toch liever gezien als edwin er mee mocht doorrijden,... gewoon nog een paar jaartjes maarja,. geld zucht.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:48

een goed interview en laaten we eerlijk zijn wie zou zijn paard niet verkopen voor zoveel geld.

ik wel alleen ik krijg zo aanbod niet :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:50

Duidelijk intervieuw. Ja en eerlijk is eerlijk...
Maar vind de vergelijking met een voetballer niet echt overkomen. Een voetballer wordt verkocht om bij een andere club te spelen en speelt voor interlands voor eigen land.

Totilas komt echt niet voor het WK terug onder een NLse ruiter, vind deze verglijking dan ook niet overkomen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:53

Tja, ben ik nu de enige die het geen goed interview vind?
Het enige wat nieuwswaarde heeft is dat je nu weet dat Cees Visser 3 drachtige merries (gedekt door Totilas) op stal heeft.
De rest van de antwoorden zijn m.i. nietszeggend, hebben geen toegevoegde nieuwswaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:54

simonvpret schreef:
Jammer maar waar, alles heeft een prijskaartje.
Had toch liever gezien als edwin er mee mocht doorrijden,... gewoon nog een paar jaartjes maarja,. geld zucht.

Edwin? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:56

Die vergelijking met voetballers slaat echt nergens op.

Ik begrijp het nog steeds niet, ook niet na dit interview. Die man heeft ontzettend veel geld, veel meer dan die 15 miljoen. Dan bleef ik mooi van het paard genieten. Bovendien brengt die jaarlijks ook miljoenen aan prijzengeld, merchandise en dekgeld binnen dus ik vind de reden 'geld' geen sluitend argument en ik kan me ook niet voorstellen dat het de enige reden is. Wat dat betreft geen goed interview. Als journalist had ik gevraagd waarom het geld zo belangrijk zou zijn bij zo'n goed verdienend paard.

Bij de springpaarden worden we al voorbijgesprongen door buitenlanders op onze eigen paarden. Voor de handel is dat prachtig maar ik hoop toch dat we in NL eens tot een systeem komen waarbij de echte talenten in Nederlandse handen blijven.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:04

Ben ik het helemaal mee eens. Voetballers kunnen gewoon nog voor Nederland uitkomen. Het interview vind ik niets zeggend en dat geld belangrijker is helaas dan de eer.
Ik hoop dat er in Nederland eens wakker wordt en gaat proberen de goede paarden voor Nederland te behouden. Maar ik denk gezien onze inslag dat dat een utopie is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:07

Citaat:
Het zou prachtig zijn voor de sport, maar ik denk niet dat we nog een ander paard als dat zullen vinden.
dat zou voor mij dus DE reden zijn om hem NIET te verkopen!

ik heb trouwens gisteren echt zitten huilen bij DWDD... ;(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:31

Ik vind het een mooi interview, maar ik ben het ook deels met [***] eens. Maargoed, het is en blijft toch handel, en handel draait om geld, en als je dan zo'n bedrag geboden krijgt..

kyrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:51

Wel netjes dat hij eerlijk zegt dat hij hem verkocht heeft vanwege het geld. Mooi intervieuw!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:02

De tegenstanders van de verkoop praten wel heel makkelijk over geld. Geld dat van een ander is. Het is veel geld, zelfs voor een rijk iemand.

Totilas is van Visser dus Visser bepaalt of er verkocht wordt. Visser zegt in het interview eigenlijk dat hij alleen voor een bedrag gaat dat zo hoog is dat het onverantwoord zou zijn om hem te houden.

Het was bekend dat Totilas zou gaan als het juiste bedrag geboden werd. Maar voor de verkoop heb ik niemand van Bokt geld zien inzamelen om hem te behouden voor Nederland. Ga dan niet achteraf jammeren dat hij verkocht is.

Overigens vind ik de reactie van Edward ook behoorlijk overtrokken. Dit hoort er nu éénmaal bij als je paarden voor een ander rijdt. Bovendien heb ik vernomen ( of de bron betrouwbaar is weet je nooit maar deze bron zit wel dicht bij het vuur ) dat de verkoop al langer bekend was en ze Edward niet bepaald met een fooitje afgescheept hebben.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:10

Welke reactie van Edward is overtrokken? Ik heb nog niet het hele gesprek in DWDD geluisterd maar in het begin geeft hij toch duidelijk aan dat hij de verkoop begrijpt en dat dit het risico is van het rijden voor anderen.

Het zakelijke aspect kan ik helemaal begrijpen maar dat is lekker makkelijk. Er is ook nog zoiets als gevoel. Aan mij blijft knagen dat onze Trots niet meer onze Trots is.. Het beste paard van de hele wereld was in Nederlandse handen en stond op Nederlandse bodem en dat is niet meer... Ik hoop echt oprecht dat Schockemohle een ruiter vind die met net zoveel plezier rijdt en Totilas volledig tot zijn recht laat komen maar ik had het zoveel liever gezien dat Edward erop kon blijven rijden. Ik ben bang dat iedereen over 2 jaar denkt: 'goh.. Totilas.. waar is die gebleven'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:11

Dhr Visser schreef:
Natuurlijk is Edward zijn ruiter geweest voor de voorbije vier jaar en hij heeft prachtige dingen met het paard gedaan. Maar waarom zouden andere ruiters niet hetzelfde kunnen doen ?

Ik vind dit best een rotopmerking. Ik mag hopen dat hij Edward in het zadel van zijn hengst had omdat hij het een sublieme ruiter vindt die goed bij het paard paste, en niet omdat zomaar elke willekeurige goed rijdende pino het over kan nemen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:12

ik vind het niet overtrokken. Edward heeft meerdere malen gezegd dat dit een uniek paard is en daar mag je best moeite mee hebben. Het is niet zo dat hij tranen met tuiten heeft lopen huilen en krijsend 'waarom!!!!' bij DWDD heeft gezeten...
Tuurlijk heeft iedereen er aan verdiend, dat vertelde hij ook. Maar dat maakt de band met het paard niet minder..toch?
Ik begreep de opmerking van visser 'economisch onverantwoord' heel erg goed. Hij zou wel gek zijn geweest als hij het niet had gedaan. Er was geen beter moment. De veulens moeten nog geboren worden. Ze hebben het spel slim gespeeld door te roepen in de media 'voor 10 miljoen gaat ie weg' dan schroef je de prijs mooi op!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:27

Super interview. Mooi gezegt ook! En ik vind dat die ook gelijk heeft, voor het zelfde geld kreeg hij ineens heftige koliek, of brak hij zn been.. Dan was ie niks meer waard.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:24

PussInBoots schreef:
Tuurlijk is het zuur dat Totilas niet meer uit zal komen voor Nederland. Maar ik moet toch echt de gek nog tegenkomen die NIET zijn paard verkoopt naar een goede plek voor het grote geld. De mensen die roepen: "Mijn paard gaat voor geen goud weg" hébben ook geen gouden paard. Dat paard heeft alleen emotionele waarde.

Mooi interview, en het lijkt mij een sympathieke man.

Er is wel zo'n gek met 2 gouden paarden op stal die dus voor geen geld te koop zijn of waren ;).
Bij deze gek gaat het gevoel, de emotie en de liefde boven het geld alleen heeft deze gek het geluk dat ze ook haar eigen paarden rijd en niet paarden van een ander.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:36

Ik vind het een leuk en eerlijk intervieuw. Het is jammer dat Totilas nu bij Duitsland is,
maar ik kan hem zéker geen ongelijk geven met zijn beslissing.

En Edward? Ik vind het sneu voor hem, hij heeft natuurlijk een onwijze band met het dier, maar hij komt zeker weer hoog met een ander paard. +:)+
Die man kan gewoon gaaf rijden!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:50

Als je een paard wat zo'n bedrag waard is in je stallen houdt ben je wat mij betreft een dief van je eigen portomonnee.

Ik geef dhr Visser groot gelijk, en ik hoef ook helemaal niet te lezen hoe erg hij er emotioneel aan toe is dat Totilas ' niet meer in zijn leven is' , dat gaat niemand wat aan.

Het is zuur, maar voor dit geld kun je een paard gewoon niet houden.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:06

Eindelijk antwoord, leuk om te lezen. En sja voor zo een smak geld, geef ze eens ongelijk. :) Ik zou alleen niet lekker slapen als dat dier dan wat heeft. Natuurlijk hartstikke zonde voor Edward.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:13

Hé hé.. Ik geef 'm geen ongelijk hoor! Het is en blijft een paard

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:19

xNOUSS schreef:
Hé hé.. Ik geef 'm geen ongelijk hoor! Het is en blijft een paard

Als eerste wil ik even zeggen dat ik je niet aan wil vallen maar wat bedoel je met het dik gedrukte stukje?