Cees Visser verwacht het eerste veulen van Totilas

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:19

s0173957 schreef:
Je moet altijd streven naar beter, anders zou de fokkerij er nooit op vooruit gaan en zouden paarden er nog steeds uitzien als deze:

Afbeelding

Hihiii zie Edward er al mee door de baan gaan :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:34

Ben zeer nieuwsgierig naar de bewegingen van de veulens.
Zouden ze net zo krachtig en in ballans zijn als toot!
zo valt het vies tegen!

Ik vind het jammer Dat Schokenmoler heel veel dekt, dan is het over 2 jaar gewoon
als je een veulentje van totilas ziet lopen.
Wanneer kunnen ze eigenlijk zien of het veulen een topper word?

Chaos

Re: Cees Visser verwacht het eerste veulen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:35

FINESSE!!!!!!! WOEHOEIII

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:43

HorseTimeXL schreef:
zo valt het vies tegen!

Ik vind het jammer Dat Schokenmoler heel veel dekt, dan is het over 2 jaar gewoon

ja tuurlijk, totilas bewoog als veulen ook al net zo, komen er allemaal zo uit hoor!
en meneer, schokenmoler :+ dekt zelf niet zo veel. of totilas veel gaat dekken zou ik niet weten.. en wat is het dan over 2 jaar? ;)
of een veulen een goed veulen is zie je al snel genoeg, of het een echte topper is komt pas jaaaaren daarna

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:46

essiesilly schreef:
HorseTimeXL schreef:
zo valt het vies tegen!

ja tuurlijk, totilas bewoog als veulen ook al net zo, komen er allemaal zo uit hoor!
en meneer, schokenmoler :+ dekt zelf niet zo veel. of totilas veel gaat dekken zou ik niet weten.. en wat is het dan over 2 jaar? ;)
of een veulen een goed veulen is zie je al snel genoeg, of het een echte topper is komt pas jaaaaren daarna

Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:52

Ben benieuwd naar de beweging van het veulen..

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:56

easygoing schreef:
Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.

Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.

Ik denk dat Totilas meer dan gemiddeld kans maakt op goede veulens, alleen al door het feit dat de beste merries voor hem geselecteerd zijn. Maar ja... het blijft afwachten natuurlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:00

supertammy schreef:
easygoing schreef:
Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.

Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.

Ik denk dat Totilas meer dan gemiddeld kans maakt op goede veulens, alleen al door het feit dat de beste merries voor hem geselecteerd zijn. Maar ja... het blijft afwachten natuurlijk.

Ja maar de echte topfokkers stellen hun beste merries al jaren beschikbaar voor de beste hengsten en tot nu toe zijn er wel toppers uitgekomen maar er is er nog maar 1 zoals Toot.

Ben heel erg nieuwsgierig naar de combi Totilas en Bretina :j. Als er dan een topper geboren zal worden dan moet deze het toch wel zijn.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:03

HorseTimeXL schreef:
Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.

Ik vraag me af hoeveel ze voor zijn sperma gaan vragen, denk niet dat het heel weinig is , maar ik denk dat fokkers niet zomaar €5.000,- overhebben voor ze weten of de veulens ook zulke bewegingen krijgen als Totilas..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:04

QuintyKelly schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik vraag me af hoeveel ze voor zijn sperma gaan vragen, denk niet dat het heel weinig is , maar ik denk dat fokkers niet zomaar €5.000,- overhebben voor ze weten of de veulens ook zulke bewegingen krijgen als Totilas..

Er zijn het afgelopen jaar toch echt honderden aanvragen ingediend hoor ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:07

QuintyKelly schreef:
HorseTimeXL schreef:

hihihihi blijkbaar wel he ;)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:08

Wat leuk, ben benieuwd!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:16

Als we het toch van fokken moeten hebben zouden ze misschien beter met dezelfde ouders volle broers en zussen kunnen fokken?

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:29

Misschien mag Edward over iets meer dan 3 jaar wel een veulen van Totilas rijden!! :j

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:37

Tja ... beetje praat na de vaak vind ik ....
Paarden zijn nu eenmaal geen voetballers ....
en een combinatie Edward/ Totilas is een (wereld) fenomeen ....
Veulens van Gribaldi/Totilas zijn natuurlijk de super top & ik hoop van harte dat er weer een super veulen bijzit ...( dat dan na een grandioze sportcarriere weer verkocht wordt)
Tja .. het leven is hard & de paardenwereld helemaal !

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:44

easygoing schreef:

Er wordt ook over gesproken dat het dekgeld verhoogd gaat worden, dat maakt dat het niet voor iedereen haalbaar is en dus exclusiever.

Wel jammer dat de 1e niet bij ons geboren wordt, wij hebben een poging gewaagd toen we viavia de 1e geruchten hoorden over het mogelijk ter dekking stellen van Totilas en gelijk de merrie hengstig laten spuiten, helaas ging de merrie wat sneller dan voorzien en toen we haar lieten controleren was het al te laat }:0 In de week erna werden Vissers merries geinsemineerd en hebben we besloten om toch maar gewoon voor een voorjaarsveulen te gaan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:46

Guinevere schreef:
Als we het toch van fokken moeten hebben zouden ze misschien beter met dezelfde ouders volle broers en zussen kunnen fokken?

er staan daar op stal voor zover ik weet in elk geval een volle zus van Totilas op stal,
weet niet waarom die nooit in het nieuws is ofzo verder?
zou in theorie toch op zijn minst potentie moeten hebben dat paard.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:50

In theorie wel, maar dat is het leuke aan fokken. 1+1 = 0.1 tot 1.9 ;)

Toch zou je theoretisch gezien een beter kans maken op hetzelfde soort paard, dan wanneer je Toot op een merrie zet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:13

Liene schreef:
http://www.horses.nl / http://www.dressage-news.com

Hij vertelt in het interview dat hij verbaasd was over de reacties. "Voetballers spelen overal in de wereld en komen alleen terug naar Nederland voor hun nationale teams. Ze verdienen hun geld overal en daar hebben we geen enkel probleem mee."

Deze opmerking slaat nergens op, tenzij meneer Visser met PS de afspraak gemaakt heeft dat Edward Gal mét Totilas voor Nederland kan uitkomen op de a.s. Olympische Spelen, de Europese kampioenschappen en de Wereld Kampioenschappen. Net zoals de voetballers terugkeren naar het nationale team bij dit soort gelegenheden.
En aangezien ik met niet kan voorstellen dat een dergelijke afspraak gemaakt is, valt deze opmerking wat mij betreft in de categorie "KUL" !

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:36

Ik wil een Totilas x Zennyata haha :)
Nee, geweldig, ben benieuwd hoe z'n nakomelingen gaan presteren..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:07

Ben ik de enigedie het absoluut onverantwoord en dom vindt dat het normaal is dat veulens tegenwoordigal in januarie geboren worden?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:27

Nee.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:00

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n paard van Totilas zal zijn.. Wie niet.. :D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:17

Ik heb ergens gelezen dat dekgeld 7000€ ging worden.
Dan bliijft het toch exclusief...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:19

s0173957 schreef:
Je moet altijd streven naar beter, anders zou de fokkerij er nooit op vooruit gaan en zouden paarden er nog steeds uitzien als deze:

Afbeelding

Die vind ik toevallig wel vet mooi ja!

Nee even serieus, ik ben erg benieuwd naar de eerste veulens.