s0173957 schreef:Je moet altijd streven naar beter, anders zou de fokkerij er nooit op vooruit gaan en zouden paarden er nog steeds uitzien als deze:
Hihiii zie Edward er al mee door de baan gaan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
HorseTimeXL schreef:Ben zeer nieuwsgierig naar de bewegingen van de veulens.
Zouden ze net zo krachtig en in ballans zijn als toot!
zo valt het vies tegen!
Ik vind het jammer Dat Schokenmoler heel veel dekt, dan is het over 2 jaar gewoon
als je een veulentje van totilas ziet lopen.
Wanneer kunnen ze eigenlijk zien of het veulen een topper word?
essiesilly schreef:HorseTimeXL schreef:Ben zeer nieuwsgierig naar de bewegingen van de veulens.
Zouden ze net zo krachtig en in ballans zijn als toot!
zo valt het vies tegen!
Ik vind het jammer Dat Schokenmoler heel veel dekt, dan is het over 2 jaar gewoon
als je een veulentje van totilas ziet lopen.
Wanneer kunnen ze eigenlijk zien of het veulen een topper word?
ja tuurlijk, totilas bewoog als veulen ook al net zo, komen er allemaal zo uit hoor!
en meneer, schokenmolerdekt zelf niet zo veel. of totilas veel gaat dekken zou ik niet weten.. en wat is het dan over 2 jaar?
of een veulen een goed veulen is zie je al snel genoeg, of het een echte topper is komt pas jaaaaren daarna
easygoing schreef:Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.
Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.
supertammy schreef:easygoing schreef:Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.
Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.
Ik denk dat Totilas meer dan gemiddeld kans maakt op goede veulens, alleen al door het feit dat de beste merries voor hem geselecteerd zijn. Maar ja... het blijft afwachten natuurlijk.
HorseTimeXL schreef:Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.
QuintyKelly schreef:HorseTimeXL schreef:Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.
Ik vraag me af hoeveel ze voor zijn sperma gaan vragen, denk niet dat het heel weinig is , maar ik denk dat fokkers niet zomaar €5.000,- overhebben voor ze weten of de veulens ook zulke bewegingen krijgen als Totilas..
QuintyKelly schreef:HorseTimeXL schreef:Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.
Ik vraag me af hoeveel ze voor zijn sperma gaan vragen, denk niet dat het heel weinig is , maar ik denk dat fokkers niet zomaar €5.000,- overhebben voor ze weten of de veulens ook zulke bewegingen krijgen als Totilas..
easygoing schreef:Nou durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat PS de dekbeperking eraf wilde halen. Dus dan kunnen we zwaaien naar de exclusiviteit van de veulens.
Guinevere schreef:Als we het toch van fokken moeten hebben zouden ze misschien beter met dezelfde ouders volle broers en zussen kunnen fokken?
Liene schreef:http://www.horses.nl / http://www.dressage-news.com
Hij vertelt in het interview dat hij verbaasd was over de reacties. "Voetballers spelen overal in de wereld en komen alleen terug naar Nederland voor hun nationale teams. Ze verdienen hun geld overal en daar hebben we geen enkel probleem mee."