Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:kohtje schreef:Er zijn asiels die 75 euro vragen en dat is in mijn ogen te veel. Mensen die hun dier komen brengen moet je dus niet veroordelen. Zij komen ze toch brengen?
Weet je wat het kost om dieren te onderhouden?
Het asiel waar ik werk, heeft momenteel ongeveer 35 katten, waarvan de helft ziek (niesziekte + schimmel). De dieren die binnenkomen worden gecastreerd/gesteriliseerd en krijgen alle medische hulp die ze nodig hebben. Dat kost enorm veel geld, dus ik vind het niet gek dat er een bijdrage aan het opnemen moet worden betaald
Citaat:Ik denk dat kohtje bedoelt dat de mensen die de dieren gevonden hebben ze naar het asiel brengen ook moeten betalen. Terwijl dat helemaal niet hun dier is! Maar ze wel zo goed willen zijn om het naar het asiel te brengen. Dit vind ik ergens ook niet juist.
Maarja, dan zouden mensen waar het dier wel van is het ook kunnen doen en hoeft niemand meer te betalen.
. Dat snap ik dan niet. Wat maakt het nou uit dat het dier wat groter is? Dan geef je hem wat meer ruimte/groter hok en dan is het toch ook goed?
.
) om hem af te geven bij de opvang. _San87_ schreef:kohtje schreef:Er zijn asiels die 75 euro vragen en dat is in mijn ogen te veel. Mensen die hun dier komen brengen moet je dus niet veroordelen. Zij komen ze toch brengen?
Het asiel waar ik werk, heeft momenteel ongeveer 35 katten, waarvan de helft ziek (niesziekte + schimmel). De dieren die binnenkomen worden gecastreerd/gesteriliseerd en krijgen alle medische hulp die ze nodig hebben. Dat kost enorm veel geld, dus ik vind het niet gek dat er een bijdrage aan het opnemen moet worden betaald

robeer schreef:Maar als ik het goed begrijp moet ik dus betalen als ik een gevonden gedumpt beest naar het asiel breng? Ik heb het dan niet over een beest waar ik zelf ooit voor gekozen heb maar over een zwervertje.

mmouse schreef:Ik kan me voorstellen dat je als asielmedewerker iemand die zijn dier komt afgeven een preek wilt geven in de hoop dat deze persoon de volgende keer beter nadenkt als hij/zij een dier aanschaft.
Ik kan me ook voorstellen dat een asiel een bedrag vraagt als bijdrage in de kosten.
Maar misschien dat een asiel hier wat flexibeler mee om kan gaan zodat de drempel voor mensen niet te groot wordt en dieren aan een boom gebonden worden...
mmouse schreef:Ik kan me voorstellen dat je als asielmedewerker iemand die zijn dier komt afgeven een preek wilt geven in de hoop dat deze persoon de volgende keer beter nadenkt als hij/zij een dier aanschaft.
Ik kan me ook voorstellen dat een asiel een bedrag vraagt als bijdrage in de kosten.
Maar misschien dat een asiel hier wat flexibeler mee om kan gaan zodat de drempel voor mensen niet te groot wordt en dieren aan een boom gebonden worden...
priscilla schreef:Even een andere kant van het verhaal. Nu ben ik een alleenstaande moeder van 2 meiden en heb drie katten. Nu is bij mijn dochter van 5 Astma gecontstateerd en allergie voor katten.. Tja wat doe je als moeder?? Ik moet rondkomen van 70 euro in de week en heb geen geld om 3 katten naar het asiel te brengen voor 70 euro per kat! En ik ben dus geen type die haar katten ergens anders dumpt want daar ben ik te dierlievend voor! Dit zijn ook aanlopers en hebben eigenlijk hun plekje gevonden! Dus de keuze is ze blijven ondanks de benauwdheid van mijn kind want 210 euro kan ik niet ophoesten in een keer!

Of het haalbaar is is een 2e maar een verbetering moet toch kunnen. Brainless schreef:mmouse schreef:Ik kan me voorstellen dat je als asielmedewerker iemand die zijn dier komt afgeven een preek wilt geven in de hoop dat deze persoon de volgende keer beter nadenkt als hij/zij een dier aanschaft.
Maar mijn oma kreeg ook een preek van jewelste.
Waarom zij dan nog was begonnen op haar leeftijd aan een hond.... oma was al in tranen, maar toen helemaal.
Mijn oma ging naar het verzorgingstehuis en helaas kon niemand haar hondje nemen.
Wel geprobeerd zelf te plaatsen, na vragen bij bekenden en kennissen enz, maar niet gelukt.
geerke schreef:priscilla schreef:Even een andere kant van het verhaal. Nu ben ik een alleenstaande moeder van 2 meiden en heb drie katten. Nu is bij mijn dochter van 5 Astma gecontstateerd en allergie voor katten.. Tja wat doe je als moeder?? Ik moet rondkomen van 70 euro in de week en heb geen geld om 3 katten naar het asiel te brengen voor 70 euro per kat! En ik ben dus geen type die haar katten ergens anders dumpt want daar ben ik te dierlievend voor! Dit zijn ook aanlopers en hebben eigenlijk hun plekje gevonden! Dus de keuze is ze blijven ondanks de benauwdheid van mijn kind want 210 euro kan ik niet ophoesten in een keer!
tegen allergie bestaat een loratidine(earius),een onschuldig pilletje zonder bijwerkingen wat de allergische reactie onderdrukt.
geerke schreef:Brainless schreef:Maar mijn oma kreeg ook een preek van jewelste.
Waarom zij dan nog was begonnen op haar leeftijd aan een hond.... oma was al in tranen, maar toen helemaal.
Mijn oma ging naar het verzorgingstehuis en helaas kon niemand haar hondje nemen.
Wel geprobeerd zelf te plaatsen, na vragen bij bekenden en kennissen enz, maar niet gelukt.
Prima dat oude mensen honden en katten nemen....maar regel voor die tijd gewoon dat als er wat met oma gebeurt,de dieren een ander huis krijgen....lukt dat niet moet oma geen hond of kat nemen.
robeer schreef:_San87_ schreef:
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus betalen als ik een gevonden gedumpt beest naar het asiel breng? Ik heb het dan niet over een beest waar ik zelf ooit voor gekozen heb maar over een zwervertje.
Brainless schreef:mmouse schreef:Ik kan me voorstellen dat je als asielmedewerker iemand die zijn dier komt afgeven een preek wilt geven in de hoop dat deze persoon de volgende keer beter nadenkt als hij/zij een dier aanschaft.
Maar mijn oma kreeg ook een preek van jewelste.