Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:37

Wat vind je er verschrikkelijk aan dan ?

Ik vind het juist een super leuke film, of iig het concept! Hoe de film zelf is weet ik natuurlijk nog niet! Maar leuk dat ze zo'n traditie eens controversieel hebben neergezet :j

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:46

Gaaf om te zien hoe dat gemaakt is! Dat paard vind het ook allemaal wel prima, helemaal in de make-up. De film zelf heb ik niet zoveel mee, maar misschien ga ik hem toch wel kijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:47

_Diesel schreef:
Gaaf om te zien hoe dat gemaakt is! Dat paard vind het ook allemaal wel prima, helemaal in de make-up. De film zelf heb ik niet zoveel mee, maar misschien ga ik hem toch wel kijken.

Dat paard is een hoop gewend. Hij staat bij mij op school en wordt regelmatig door studenten gehandeerd voor practica. Wij moeten leren naar het hart te luisteren ed, en dat gebeurd onder andere met die paarden. Ze worden ook bereden door de studeten enzo. Die knollen zijn bomproof (ok, sommige ook wat minder ;) ).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:49

Haha, ja daar heb ik geen idee van ;) Maar toch verbaas ik me altijd over hoe braaf sommige paarden zijn, dat ze dat allemaal toelaten. Maar dat komt misschien omdat ik de mijne gewend ben, haha!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:50

ik ga er zaterdag heen.
Ben benieuwd hoe die is.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:50

Ik vind dat een onderwerp als deze niet gebruikt moet worden voor 'expirimenten' als deze. Concept om zo'n persoon op die manier af te schilderen is inderdaad controversieel en zeker ook wel interessant te noemen. Ik vind het verschrikkelijk omdat het in mijn ogen botst met ons culturele erfgoed.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:52

misschien hoort het hier niet thuis, maar weet iemand waar Opium: het onderwijspaard van de Universiteitskliniek voor Paarden, normaal gezien voor gebruikt wordt? bedoel wordt hij ook gebruikt voor leren prikken enzo? en blijven die paarden daar staan totdat ze stokoud zijn, of?...
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 03-11-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:53

Brilletje schreef:
misschien hoort het hier niet thuis, maar weet iemand waar Opium: het onderwijspaard van de Universiteitskliniek voor Paarden, normaal gezien voor gebruikt word?

De studenten oefenen practische handelingen erop. Dus hart lusiteren ed. Of echo oefenen.

Verder wordt er aan de studenten rijles gegeven, en voor zover ik weet, loopt Opium in die lessen mee :) .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:54

_karin_ schreef:
Ik vind dat een onderwerp als deze niet gebruikt moet worden voor 'expirimenten' als deze. Concept om zo'n persoon op die manier af te schilderen is inderdaad controversieel en zeker ook wel interessant te noemen. Ik vind het verschrikkelijk omdat het in mijn ogen botst met ons culturele erfgoed.

Ben het met je eens karin, aan "onze sint" moeten mensen niet zitten :n

Ik speel elk jaar zwarte piet tijdens een grote intocht en als ik die kinderen dan al zo onder de indruk zie van een zwarte piet of alleen al vanwege het feit dat sinterklaar zometeen met een grote boot aankomt, dan vraag ik me af hoeveel kinderen er dit jaar nog op de kade staan als ik 13 november weer verkleed daar sta...

Hoe kun je nou aan kinderen uitleggen dat deze sint nep is dat er geen horrorsint bestaat, dat sinterklaas niet eng is en ze er niet bang voor hoeven te zijn... en voorkomen dat ze het zien lukt ook niet want dick maas wil in bushokjes en op lantarenpalen die filmposters laten ophangen... :n nee ik vind dit de walgelijkste film van nederlandse bodem ooit...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:55

Naja, en Chucky dan? Die levende pop? Moet zeggen dat ik dat veel enger vond toen ik kleiner was.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:57

eilleen333 schreef:
Brilletje schreef:
misschien hoort het hier niet thuis, maar weet iemand waar Opium: het onderwijspaard van de Universiteitskliniek voor Paarden, normaal gezien voor gebruikt word?

De studenten oefenen practische handelingen erop. Dus hart lusiteren ed. Of echo oefenen.

Verder wordt er aan de studenten rijles gegeven, en voor zover ik weet, loopt Opium in die lessen mee :) .

bedankt voor je antwoord. Oh vandaar dat hij nog door Sint gereden kan worden :D En oefenen ze ook leren prikken en dergelijke op dit paard of hebben ze daar weer andere paarden voor? En blijven de paarden totdat ze oud worden of worden ze op een bepaald punt geutaniseerd of op een grazige groene wei gestald ;) voor bewezen diensten?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:02

eilleen333 schreef:
Naja, en Chucky dan? Die levende pop? Moet zeggen dat ik dat veel enger vond toen ik kleiner was.

Ik wil net zeggen, dan mag je aan zoveel tradities niet komen.
Ken ook genoeg gruwelkerst films, daar hoor je dan weer niemand over.

Echt kleine kinderen zullen dit helemaal niet meekrijgen, en kinderen die daar mentaal wel oud genoeg voor zijn kun je ook prima uitleggen dat het nep is.
Die poster is ook niet echt eng, er is niets op te zien. Dus zolang je er niet met je kleuter naar toe gaat in de bios lijkt mij niks aan het handje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:03

Brilletje schreef:
bedankt voor je antwoord. Oh vandaar dat hij nog door Sint gereden kan worden :D En oefenen ze ook leren prikken en dergelijke op dit paard of hebben ze daar weer andere paarden voor? En blijven de paarden totdat ze oud worden of worden ze op een bepaald punt geutaniseerd of op een grazige groene wei gestald ;) voor bewezen diensten?

Hier durf ik niet echt een antwoord op te geven...

Volgens mij worden ze ook voor het prikken gebruikt, maar omdat ik daar zelf nog niet aan toe ben ik mijn studie weet ik dat niet. Maar er zijn nu 13 paarden (als ik het goed heb) op de faculteit. Dus ik denk dat Opium hier ook wel voor gebruikt wordt. Maar pin me er niet op vast ;) .

Als de paarden niet (meer) geschikt zijn voor onderwijs wordt er een andere plaats voor ze gezocht. Een tijdje terug is er een paard, Oebele, naar de Paardenkamp in Soest gegaan :) . Als ze lichamelijk niet meer kunnen (en dus ook niet ergens anders geplaatst kunnen worden) dan worden ze uiteraard geutaniseerd, zoals dat op dat moment voor ieder paard de beslissing zal zijn.
Paarden die niet meer geschikt zijn voor het onderwijs kunnen vanwege de kosten helaas niet op de faculteit blijven, dus dan wordt er een andere plek voor ze gezocht. Wel krijgt hun foto een plek aan de muur in de saloon ;) .

Naar mijn mening worden ze goed verzorgd, maar ja, het blijven helaas wel proefdieren.

Dierenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:06

Hihi is weer es wat anders 8-)

Alleen minder fijn voor alles moeders met kinderen.. :+

Ma ik vind em persoonlijk erg tof (et voorstukje dan)
Ga em zeker kijken :D

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:07

hij is vanaf 16.... bij mijn weten kom je er dan ook niet in als je 15 bent... helemaal niet als kleuter van 3...

Dierenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:09

nou ja als je de kleuter onder je jas verstopt misschien :D
maar dan zal ie tijdens de film alsnog weg moeten vanwege het doof gillen van de andere mensen 8-)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:11

lovelyd schreef:
hij is vanaf 16.... bij mijn weten kom je er dan ook niet in als je 15 bent... helemaal niet als kleuter van 3...

Ik zie het al voor me... Moeders met kinderen bij de verkeerde Sinterklaasfilm binnengelopen ;) .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:14

eilleen333 schreef:

Heeft chucky dan een culturele betekenis in nederland??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:15

Anoli schreef:
eilleen333 schreef:

Heeft chucky dan een culturele betekenis in nederland??

Nee, maar het is wel een figuur (een pop) dat kinderen kunnen zien als iets vertrouwds. Dat bedoelde ik meer. Niet perse dat de Nederlandse cultuur door het slijk gehaald wordt, maar de schade die het evt kan hebben op kleine kinderen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:17

Pop chucky nou ja mijn ouders zeiden toen dat het nep was prima oplossing, bedoel een pop die leeft, tuuurlijk :')...

Maar sint is iets magisch voor kinderen, ik vind dat je daar niet aan moet komen. Hoe kun je nou uitleggen aan kinderen (en dan heb ik het niet over het grut van 2/3 maar over de kids die 6 zijn en het toch nog best wel spannend vinden en nog net dat laatste jaar geloven) dat de sint van die film nep is en de sint van de pakjesboot echt...
Ik persoonlijk vind het weer typisch dick maas, Maar goed dat is mijn mening...

edit: bedenkt zich... hoe oud was ik eigenlijk toen chucky uitkwam... niet heel jong meer... nee chucky was geen issue voor mij...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 03-11-10 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:18

Sanny_lief schreef:
Die mannetjes in die groene pakjes op de foto van de faculteit. Je zal er maar de hele dag zo bij moeten lopen!! whhahahaha

Dat dacht ik ook :))

Ik was al van plan om naar de film te gaan, maar wel grappig hoe ze dit hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:19

Heerlijk een Nederlandse horror }> Ik ga hem dan ook zeker kijken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:20

Anoli schreef:
Pop chucky nou ja mijn ouders zeiden toen dat het nep was prima oplossing...

Maar sint is iets magisch voor kinderen, ik vind dat je daar niet aan moet komen. Maar goed dat is mijn mening...

Ze hadden ook een andere figuur kunnen gebruiken. Het had niet perse de Sint hoeven zijn, maar iemand die ook alleen verschijnt als volle maan op de 32ste van Sepgustrari valt ofzo... Maar nu krijgt de film lekker veel aandacht, en dat is natuurlijk wel goed voor de kijkcijfers. Ik hou niet van horror, maar door alles wat ik er nu over gehoord heb, wordt ik wel benieuwd ;) .

En dan helpt Opium ook nog om het nog een keer bij Hart van Nederland te krijgen :P . Denk dat SowieSo half Diergeneeskunde erheen gaat ;) . Ik vind dat DGK studenten korting moeten krijgen :P .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:22

eilleen333 schreef:
Anoli schreef:
Pop chucky nou ja mijn ouders zeiden toen dat het nep was prima oplossing...

Maar sint is iets magisch voor kinderen, ik vind dat je daar niet aan moet komen. Maar goed dat is mijn mening...

Ze hadden ook een andere figuur kunnen gebruiken. Het had niet perse de Sint hoeven zijn, maar iemand die ook alleen verschijnt als volle maan op de 32ste van Sepgustrari valt ofzo... Maar nu krijgt de film lekker veel aandacht, en dat is natuurlijk wel goed voor de kijkcijfers. Ik hou niet van horror, maar door alles wat ik er nu over gehoord heb, wordt ik wel benieuwd ;) .

En dan helpt Opium ook nog om het nog een keer bij Hart van Nederland te krijgen :P . Denk dat SowieSo half Diergeneeskunde erheen gaat ;) . Ik vind dat DGK studenten korting moeten krijgen :P .

Als ze een ander figuur hadden gebruikt (voor mij part de kerstman, want laten we eerlijk wezen sint staat op nr 1 bij kinderen) dan had ik daar geen moeite mee gehad, maar tjonge kunnen we gewoon van de sint afblijven...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:24

Blijkbaar niet ;)