Ik vind het juist een super leuke film, of iig het concept! Hoe de film zelf is weet ik natuurlijk nog niet! Maar leuk dat ze zo'n traditie eens controversieel hebben neergezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Diesel schreef:Gaaf om te zien hoe dat gemaakt is! Dat paard vind het ook allemaal wel prima, helemaal in de make-up. De film zelf heb ik niet zoveel mee, maar misschien ga ik hem toch wel kijken.
Brilletje schreef:misschien hoort het hier niet thuis, maar weet iemand waar Opium: het onderwijspaard van de Universiteitskliniek voor Paarden, normaal gezien voor gebruikt word?
_karin_ schreef:Ik vind dat een onderwerp als deze niet gebruikt moet worden voor 'expirimenten' als deze. Concept om zo'n persoon op die manier af te schilderen is inderdaad controversieel en zeker ook wel interessant te noemen. Ik vind het verschrikkelijk omdat het in mijn ogen botst met ons culturele erfgoed.
eilleen333 schreef:Brilletje schreef:misschien hoort het hier niet thuis, maar weet iemand waar Opium: het onderwijspaard van de Universiteitskliniek voor Paarden, normaal gezien voor gebruikt word?
De studenten oefenen practische handelingen erop. Dus hart lusiteren ed. Of echo oefenen.
Verder wordt er aan de studenten rijles gegeven, en voor zover ik weet, loopt Opium in die lessen mee.
eilleen333 schreef:Naja, en Chucky dan? Die levende pop? Moet zeggen dat ik dat veel enger vond toen ik kleiner was.
Brilletje schreef:bedankt voor je antwoord. Oh vandaar dat hij nog door Sint gereden kan wordenEn oefenen ze ook leren prikken en dergelijke op dit paard of hebben ze daar weer andere paarden voor? En blijven de paarden totdat ze oud worden of worden ze op een bepaald punt geutaniseerd of op een grazige groene wei gestald
voor bewezen diensten?
Anoli schreef:eilleen333 schreef:Naja, en Chucky dan? Die levende pop? Moet zeggen dat ik dat veel enger vond toen ik kleiner was.
Heeft chucky dan een culturele betekenis in nederland??
Anoli schreef:Pop chucky nou ja mijn ouders zeiden toen dat het nep was prima oplossing...
Maar sint is iets magisch voor kinderen, ik vind dat je daar niet aan moet komen. Maar goed dat is mijn mening...
eilleen333 schreef:Anoli schreef:Pop chucky nou ja mijn ouders zeiden toen dat het nep was prima oplossing...
Maar sint is iets magisch voor kinderen, ik vind dat je daar niet aan moet komen. Maar goed dat is mijn mening...
Ze hadden ook een andere figuur kunnen gebruiken. Het had niet perse de Sint hoeven zijn, maar iemand die ook alleen verschijnt als volle maan op de 32ste van Sepgustrari valt ofzo... Maar nu krijgt de film lekker veel aandacht, en dat is natuurlijk wel goed voor de kijkcijfers. Ik hou niet van horror, maar door alles wat ik er nu over gehoord heb, wordt ik wel benieuwd.
En dan helpt Opium ook nog om het nog een keer bij Hart van Nederland te krijgen. Denk dat SowieSo half Diergeneeskunde erheen gaat
. Ik vind dat DGK studenten korting moeten krijgen
.