'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:45

Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

heb jij ideen dan?
erg grote mond terwijl de hele paarden wereld op zn kop staat ;(
we kunnen een inzamelings actie houden als jij nou is de eerste 10 miljoen doneert dan leggen wij de rest wel bij hoor.

tuurlijk kan nl daar niks tegen doen dat is aan de eigenaar van toti en als hij 15 miljoen ervoor kan krijgen ja duhh dat verkoopt hij totilas wel ja.

Janine1990

Re: 'Totilas onder Duitse ruiters tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:49

Voor de mensen die het niet weten, er is een Springpaardenfonds. *hinthint

Edward heeft Totilas al veel langer dan alleen het laatste jaar, hij had er een aandeel in kunnen nemen.
Daarbij hadden sponsoren kunnen investeren...

Er zijn zó veel mogelijkheden daarin geweest.... En de verkoop was van mijlenver al aan te zien komen....

dennisje

Re: 'Totilas onder Duitse ruiters tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:50

klopt ook wel maar wie zegt dat de eigenaar hem aan gal zou willen verkopen. was er maar iets aan gedaan ja maar tis ineens ook hard gegaan denk dat weinig mense hadden verwacht dat hij na kentucky meteen verkocht zou worden

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:52

Janine1990 schreef:

Edward heeft Totilas al veel langer dan alleen het laatste jaar, hij had er een aandeel in kunnen nemen.

Er zijn zó veel mogelijkheden daarin geweest.... En de verkoop was van mijlenver al aan te zien komen....

Ja en wat wil je daar precies mee zeggen?

Dat wij als simpele nederlanderse burgers maar een dressuurpaardenfonds op hadden moeten richten om Toot te houden en aangezien we dat niet gedaan hebben mogen we niet meer ons mening geven over het hele gebeuren rondom Totilas?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:53

Tsja,was te verwachten. En begrijpelijk...ben heeeeel benieuwd wie er op gaat zitten en er moet idd gekwalificeerd worden dus zien we hem voor die tijd wel verschijnen.
En PS doet wat zn goed recht is,als je een paard voor zo´n bedrag wordt aangekocht is het niet om er zo leuk naar te kunnen kijken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:54

Getup schreef:
Tsja,was te verwachten. En begrijpelijk...ben heeeeel benieuwd wie er op gaat zitten en er moet idd gekwalificeerd worden dus zien we hem voor die tijd wel verschijnen.
En PS doet wat zn goed recht is,als je een paard voor zo´n bedrag wordt aangekocht is het niet om er zo leuk naar te kunnen kijken.

Dat is helemaal waar maar het is wel een beetje de toon die de muziek maakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:57

nikita_benno schreef:
Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

heb jij ideen dan?
erg grote mond terwijl de hele paarden wereld op zn kop staat ;(
we kunnen een inzamelings actie houden als jij nou is de eerste 10 miljoen doneert dan leggen wij de rest wel bij hoor.

tuurlijk kan nl daar niks tegen doen dat is aan de eigenaar van toti en als hij 15 miljoen ervoor kan krijgen ja duhh dat verkoopt hij totilas wel ja.

Grote mond? Nou ja zeg! Ik ben volgens mij gewoon realistisch! Het paard staat in Duitsland en heel rijdend Nederland valt over meneer Schockemöhle heen, o.a. d.m.v. boze brieven aan zijn adres.... In mijn boek is dat nogal vreemd en brutaal. En dan vervolgens roepen dat hij een arrogante kwal is en zich zou moeten verontschuldigen??? Ja dat vind ik heel raar inderdaad. Wat ik wilde zeggen over het behouden van Totilas voor Nederland; blijkbaar vonden zijn eigenaren het belangrijker om een flinke duit aan hem te verdienen (ik geef ze geen ongelijk) en ik denk dat menigeen hier hetzelfde had gedaan. Had hij behouden moeten blijven voor Nederland, dan hadden hier zakenmensen moeten opstaan en een grote som geld voor hem neer moeten tellen... Waar gaat het nou eigenlijk om? Dat dit paard naar Duitsland is gegaan? Is dat te moeilijk om te verkroppen? Ik denk dat Totilas het slechter had kunnen treffen dan in dat paardenland bij uitstek. Snap de frustratie om het verlies heus wel, maar vind dat het zo ver gaat bij de hollanders....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:58

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:

Dat wij als simpele nederlanderse burgers maar een dressuurpaardenfonds op hadden moeten richten om Toot te houden en aangezien we dat niet gedaan hebben mogen we niet meer ons mening geven over het hele gebeuren rondom Totilas?

Nothing in particular...

Maar de KNHS had geprikkeld kunnen worden om eens na te gaan denken, sponsoren zouden kunnen worden aangesproken.

Ik zeg nergens dat niemand nog een mening mag geven... Dat is wat je er zelf van maakt.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:03

Nou sorry hoor maar ik vind het erg ver gaan om Paul Schockmohle boze brieven te gaan sturen. Hij heeft gewoon het geld en heeft de legende Totilas nu in bezit. Jammer voor Edward dat hij er niet op mag blijven rijden, maar nu heeft een andere ruiter dus die kans en het komt vast goed.
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 02-11-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:03

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Nothing in particular...

Maar de KNHS had geprikkeld kunnen worden om eens na te gaan denken, sponsoren zouden kunnen worden aangesproken.

Ik zeg nergens dat niemand nog een mening mag geven... Dat is wat je er zelf van maakt.

Je gaat mee met wat Picasso zegt en die zei toch echt dat we niet zo moeten mekkeren dus nee ik maak het er niet zelf van ;).

En idd er zijn kansen zat geweest voor vermogende mensen, bedrijven,stichtingen of verenigingen maar daar staat het normale rijdende volk totaal los van. En wij zijn nou eenmaal niet bij machten om de touwtjes in eigen handen te nemen dus dan rest ons niets om ons stem te laten horen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:04

@easygoing je hebt mensen met hart voor de sport en mensen die het niet hebben. laat ze gaan en steek je aandacht in de leuke topics ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:04

easygoing schreef:
Dat Totilas voor duitsland uitkomt is idd niet heel leuk maar dan had ik liever gehad dat de combinatie edward/totilas samen voor duitsland uitgekomen waren.

En de zakenmensen hoor ik niet zeuren hoor het zijn de jan l*llen zoals wij hier op bokt die er toch wel wat hartzeer van hebben.

Dat snap ik best hoor, maar er is weinig meer aan te doen; misschien je er daarom maar bij neerleggen??? De duitsers zijn sinds jaar en dag een vooraanstaand land in de paardensport en er zijn meer dan een paar ruiters die minstens even goed zijn als meneer Gal... Het gaat vast helemaal goed komen met Totilas....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:05

nikita_benno schreef:
@easygoing je hebt mensen met hart voor de sport en mensen die het niet hebben. laat ze gaan en steek je aandacht in de leuke topics ;)

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Easygoing heeft zeker een punt. Iedereen mag hier zijn mening geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:07

easygoing schreef:
Je gaat mee met wat Picasso zegt en die zei toch echt dat we niet zo moeten mekkeren dus nee ik maak het er niet zelf van ;).

En idd er zijn kansen zat geweest voor vermogende mensen, bedrijven,stichtingen of verenigingen maar daar staat het normale rijdende volk totaal los van. En wij zijn nou eenmaal niet bij machten om de touwtjes in eigen handen te nemen dus dan rest ons niets om ons stem te laten horen.

Ik heb op de eerste reactie van Picasso alleen amen gezegd. Ik zie niet in waarom je daarop reageert als het gaat over sponsoren, fondsen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:08

nikita_benno schreef:

Duitsland doet het altijd erg leuk in de sport, kan ik enorm van genieten inderdaad. 8-)

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:11

dat ze er geen tv show van maken!

so you think you can ride!
of..
my name is... Edward Gal

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:14

Picasso schreef:
easygoing schreef:
Dat Totilas voor duitsland uitkomt is idd niet heel leuk maar dan had ik liever gehad dat de combinatie edward/totilas samen voor duitsland uitgekomen waren.

En de zakenmensen hoor ik niet zeuren hoor het zijn de jan l*llen zoals wij hier op bokt die er toch wel wat hartzeer van hebben.

Dat snap ik best hoor, maar er is weinig meer aan te doen; misschien je er daarom maar bij neerleggen??? De duitsers zijn sinds jaar en dag een vooraanstaand land in de paardensport en er zijn meer dan een paar ruiters die minstens even goed zijn als meneer Gal... Het gaat vast helemaal goed komen met Totilas....

Juist duitsland is een vooraanstaand dressuurland en van zo'n vooraanstaand dressuurland zou je toch moeten kunnen verwachten dat ze op eigen benen kunnen staan qua paarden en ook zeer zeker dat er wat sportiever met het hele verhaal om gegaan zou worden.

Nogmaals het feit dat Toot voor duitsland loopt is bij mij nog niet eens het struikelblok (al had ik dan wel liever gehad dat Toot voor een land was uitgekomen die zijn kwaliteiten veel beter kunnen gebruiken).

De brieven gaan mij ook te ver hoor, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over maar de reactie van PS daarop vind ik wel erg onprofessioneel.

En me erbij neerleggen zal ik niet ook al zal het niet meer veranderen wel zal ik Totilas altijd blijven steunen want wat er ook gebeurd hij blijft toch onze Toot en hij verdiend onze steun na alles wat hij ons gegeven heeft.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:15

caspertjeP schreef:

of..
my name is... Edward Gal

Nog niet zo'n gek idee!! :D :D
:')
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 02-11-10 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:15

caspertjeP schreef:

of..
my name is... Edward Gal

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:16

caspertjeP schreef:

of..
my name is... Edward Gal

Dat zou me echt niets verbazen! :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:17

Hoop zo geen Isabel Werth, heb zo'n hekel aan haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:17

Liinn schreef:
caspertjeP schreef:

of..
my name is... Edward Gal

Dat zou me echt niets verbazen! :')

Ik denk alleen niet dat er tv zenders zijn die zijn bulkbedragen kunnen betalen, want hij wil zijn boeltje natuurlijk niet voor niets op tv hebben. :')

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:19

Jeetje, hoe lang gaat dit nog door, en wat kunnen mensen zich druk maken .. :+
We zien vanzelf wie Totilas gaat rijden, en hoe ze het gaan doen.. Er zijn immers genoeg goede ruiters in Duitsland..

Daarbij is ook niet gezegd dat Totilas met Edward het EK zou winnen :D De beste op dat moment wint, en dat kan met elke keer veranderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:19

Easygoing, ik heb nog geen onsportieve reacties uit Duitsland gezien, gehoord of gelezen... en zou zelf ook gepikeerd zijn als ik boze brieven zou krijgen van een stel fanatiekelingen uit het nederlandse... Misschien niet de meest elegante manier van reageren van meneer Schockemöhle, maar vreemd is het niet. Onsportief zijn de brieven, naar mijn mening.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:20

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:
Goh, amen...

Zie hier ;)

Ja, dat zeg ik, dus daarom moet daar in een andere reactie van mij daarop gereageerd worden? Ik heb gezegd dat er genoeg kansen waren voor Nederland, dat de verkoop van verre aan te zien komen was. Dat gaat toch helemaal niet hier over?

Ik zie het verband niet, kan aan mij liggen...

Nogmaals:
Er werd nagedacht, niemand had ideeën, ik heb ideeën genoemd, en daar zeg ik mee dat niemand mag mekkeren?
Ja sorry hoor, er ontgaat me een hele hoop.
Daarbij, de reactie van Picasso ging over meer dan alleen het niet mekkeren, of wordt daar voor het gemak maar overheen gelezen?