Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:13

wahahaha menen ze dit echt!?! _O- Maar ik heb m’n paardje geleerd om in de berm z’n behoefte te doen. En als ik hiero in lelystad kijk zijn er heel veel ruiters die op het fietspad rijden terwijl ze er ook naast het fietspad kunnen rijden en er ook nog eens ruiterpaden zijn. En dus heel het fietspad echt bezaaid ligt met paardenshit :n Maar dat is binnen 2 dagen ook wel verdwenen door de regen+vogeltjes.. Dus een beetje rekening mee houden vind ik terecht.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:15

Maar hoe zien mensen het dan voor zich om de mest binnen de bebouwde kom op te ruimen?
paard poept, dan dus van je paard af...een plastic zak bij je hebben is nog te doen, maar moet je dan ook een mestvork bij je hebben?
En dan sta je daar met een paard aan de hand die in veel gevallen ongedurig wordt.
Lijkt me ook niet echt veilig.
Vervolgens wil je je ritje gaan rijden, heb je een zak met stront bij je.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:18

Cayenne schreef:
http://www.westonline.nl / Nieuwsredactie
Eigenaren zouden moeten worden gedwongen om de mest op te ruimen, omdat fietspaden er glad en levensgevaarlijk van worden.

|o |o

Lekker slim van de ruiterij om in het Westland de eigen glazen in te gooien _O-

Triest voorbeeld van hoe de ruiters door wangedrag de boel voor de hele ruiterij verzieken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:20

mebianca schreef:
Dus een beetje rekening mee houden vind ik terecht.

Een béétje???
Je mag gewoon niet op het fietspad rijden. Punt.
Niets ´rekening houden´. Gedráág je gewoon.

BertBaley

Re: Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:22

HC, waar moeten we dan rijden?????????
Als er alleen een fietspad is en een weg ernaast waar ze 80 rijden?!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:23

vind ik ook HC, ik vind poep op een wandel en fietspad ook smerig, ook van honden trouwens :), dat vind ik nog smeriger

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:24

8nnemiek schreef:
*Ziet spontaan een paard voor zich dat zwaar over de zeik is en in volle galop door het dorp knettert, de poep uit de zak vliegt alle kanten op terwijl paardlief al bokkend drie fietsers en twee oude mensjes omver weet te werpen en vervolgens weer zijn oude weg vervolgd nadat hij zich van dat enge wapperende spook heeft weten te bevrijden* :j
:Y)

*proest, krijgt ook beeld*

Maar eh...dit soort dingen kun je niet posten als ik het op mijn
werk zit te lezen he >;) :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:25

En wie gaat die luiers dan betalen?

Van dat geld kunnen ze beter iemand inhuren en die op zo'n bezemwagentje laten scheuren over het fietspad. Weg poep, iedereen weer blij :D .

Anoniem

en wat moeten fietser om hun fiets doen om te zorgen dat ze geen blikjes, peuken, kauwgom, snoepverpakkingen etc. meer "achterlaten" op het fietspad?????

Wijnanda

Huertecilla schreef:
mebianca schreef:
Dus een beetje rekening mee houden vind ik terecht.

Een béétje???

Hier zijn wegen waar je 60 mag, maar waar gemiddeld 100 wordt gereden. Meestal ben ik zelfs zo asociaal om gewoon midden op de weg te gaan rijden. Wat wil je dan? Hier hebben we geen eens fietspaden waar je op kunt.

Ibalia

Huertecilla schreef:
Lekker slim van de ruiterij om in het Westland de eigen glazen in te gooien _O-

Triest voorbeeld van hoe de ruiters door wangedrag de boel voor de hele ruiterij verzieken.

Dat is vaak het probleem.

Ik werd er ook niet blij van dat ik met de kinderwagen op de stoep liep en om verschillende hopen paardenmest moest manoeveren omdat er iemand in het dorp zo vreselijk nodig vond om op de stoep door het dorp te moeten rijden..

Het is natuurlijk een belachelijk idee maar als je als niet-paardenmens overal maar paardenpoep tegenkomt…das niet goed voor het paardenimago

Breghje

8nnemiek schreef:
*Ziet spontaan een paard voor zich dat zwaar over de zeik is en in volle galop door het dorp knettert, de poep uit de zak vliegt alle kanten op terwijl paardlief al bokkend drie fietsers en twee oude mensjes omver weet te werpen en vervolgens weer zijn oude weg vervolgd nadat hij zich van dat enge wapperende spook heeft weten te bevrijden* :j
:Y)

_O- _O- _O- Raaaaaaaaaaaaaaap me op!! Mijn Friesje legt hopen waar een Belg jaloers op is, dus ik ben benieuwd of ze ook in maatje xxxxl gaan komen....

*gaat Tena verwisselen*

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:28

Ik heb hier keuze om bij me manege te komen of wandelpad met delen gras waar ik op kan lopen, breed genoeg, moet soms wel gewoon het beton nemen.

of.. een 80 weg waar het niet eens op lijkt dat het mogelijk is om daar met je paard te rijden, levensgevaarlijk.

Gedraag ik me dan niet omdat ik voor het veiligste kies??
Dan moeten ze maar bedenken om de manege's en waar meerdere stallen zijn ruiterpaden of minstens een graspadje aan te leggen met een bord toegang voor paarden, ben je ook van het gezeur af.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:31

Wijnanda schreef:
Hier zijn wegen waar je 60 mag, maar waar gemiddeld 100 wordt gereden. Meestal ben ik zelfs zo asociaal om gewoon midden op de weg te gaan rijden. Wat wil je dan? Hier hebben we geen eens fietspaden waar je op kunt.

ja, dat deed ik bij mijn vorige stal ook. de weg waar ik overheen moest was een sluiproute (zonder drempels oid) dus dat was ook 100 op een landweggetje. gewon midden op de weg rijden tot ze dichtbij zijn en ze hebben afgeremd. En dan mag je er langs :P

Nu moet ik over een 50 weg maar als mensen er 80 rijden is dat nog langzaam. Er ligt een fietspad naast en er is zo'n 30cm berm. Waar wil je dat ik rij?

Huertecilla schreef:
Een béétje???

heb jij mijn eerdere post gelezen?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:43

geloof mij, het is onmogelijk om hier niet op een fietspad te rijden.
er is gewoon geen ruimte op de weg hier, ik woon vlak bij ( ong 500m)
de veiling en het wemelt hier van de vrachtwagens.

als je hier op de weg gaat rijden ben je echt levensmoe!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:43

Ik hoorde het vanmorgen op de radio....

1 vraag kwam me boven... Wat als die zak onderweg vol is? nouja na 1 poepbeurt lijkt het me al zwaar en niet lekker lopen (buiten het feit dat alle paarden poepzakmak moeten worden gemaakt) .. waar ga je ONDERWEG die volle zak legen?????????

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:47

er zal in de toekomst vast wel gekeken worden naar een oplossing voor de paardenpoep en misschien wordt het wel zo'n zak. Natuurlijk zeggen alle ruiters wat een onzin, maar goed ik snap de tegenstanders, oa betalers van hondenbelasting dan ook wel weer... Tenminste dat is een excuus wat ik vaak hoor....

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:51

Bij koetsen, ok. Dat heb ik nog gezien.

http://www.op-reis.com/albums/antwerpen ... oets01.jpg

Hier zie je een opvangmat erachter hangen. Maar bij een rijpaard echt een broek aandoen... Als ze nog eens bewegen ook mag je de billen van jou paard gaan wassen omdat die vuil zijn. En wat bij een ruin of hengst? Als ze moeten plassen kunnen ze niet uitschachten...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:53

Op de WOS staat dit bericht...

'Weg met paardenpoep op de stoep'

De raadsfractie van Westland Verstandig wil dat de gemeente het probleem van paardenuitwerpselen op de openbare weg kordaat gaat aanpakken. Volgens de fractie is sprake van ernstige overlast, vooral in de directe nabijheid van maneges, doch niet alleen daar.

Paardenpoep op fietspaden en wegen is niet alleen smerig, aldus Westland Verstandig, doch ook gevaarlijk vanwege het valgevaar. Als voorbeelden worden genoemd de fietspaden rondom Naaldwijk richting Maasland en de Woutersweg in 's-Gravenzande, waar zowel op het autogedeelte als het fietsgedeelte enorme hoeveelheden paardenpoep voorkomen. Vaak wordt door auto's door die uitwerpselen gereden, waardoor de straat en het fietspad over vele meters bevuild worden.

Westland Verstandig zegt recreanten en paardengebruikers hun plezier te gunnen, maar dan moeten deze zich wel realiseren dat zij ook verplichtingen hebben. De strafbaarheid wegens overtreding van de regels wordt opgeheven indien men ervoor zorgdraagt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd. Er wordt op gewezen dat er voor paarden ook een 'broek' in de handel is waarmee het afval kan worden opgevangen.

De fractie wil onder meer weten of het college van B en W bereid is om met de paardenmanegehouders in ieder geval afspraken te maken over het schoonhouden van de directe omgeving rondom hun bedrijf, voorzover het de openbare weg en de openbare fiets- en voetpaden betreft.

(01-11-10 17:37) Categorie: Westland, Politiek

Hiermee willen ze dus zeggen dat eerst met de paardenmanegehouder afspraken willen maken...

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:54

Ik vind dat er nog wel verschil tussen hondenpoep en paardenpoep zit ook. Een regenbui'tje, de vogeltjes. Dat verteerde gras/hooi/brok is zo weg. Maar die vieze hondendrollen (lees: rottend vlees), vind ik een veel viezer iets, en dat is niet zomaar weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:56

Is de Politieke Partij van Westland ook bereid de mogelijke schade die voortvloeit uit deze regel te vergoeden? :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:56

Idd Wijn! :j

Hondenstront :r :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:06

Wijnanda schreef:
Ik vind dat er nog wel verschil tussen hondenpoep en paardenpoep zit ook. Een regenbui'tje, de vogeltjes. Dat verteerde gras/hooi/brok is zo weg. Maar die vieze hondendrollen (lees: rottend vlees), vind ik een veel viezer iets, en dat is niet zomaar weg.

Het gros van de honden krijgt niet eens vlees maar droge brok :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:09

En eerst liep er nog een over ander dorp te zeuren dat er méér mest op de wegen moest. (meer paarden dus)
9 van de 10 keer poept mijn verzorgpaardje buiten niet eens..
En mest word glad op de weg? Wat dacht je van al die blaadjes?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:16

Komen er dan ook ruiterpaden? Want er is gewoon niks anders dan fietspad of weg. Leuk verzonnen maar in dit stukje NL waar je alleen asfalt en kassen hebt, en strand...zou meer natuur juist bijzonder aantrekkelijk zijn!

Heb ik eindelijk mijn kinderen uit de luiers, moet ik mijn paard verschonen. :roll: