Marigold schreef:ik vind het nogal wat dat een project wat al jaren en jaren loopt,
een project waar - dat geef ik toe - verschillende vraagtekens bij gezet kunnen worden, máár wat gerunt wordt door een grote diverse groep van deskundigen,
zomaar even van hoger hand blijkt te kunnen worden overgenomen?
denken ze in den Haag nou dat ze ubermensen zijn, dat ze overal zomaar even een beslissende mening over kunnen geven op basis van wat algemeen inlezen in de materie,
werkt het blijkbaar zo dat wij ' bevolking/populatie/naamlozen/kudde' eigenlijk alleen maar meetellen zolang de heren dames elite van de regering het toelaat, tot zij zomaar even heel anders beslissen en de hele boel over de kop gooien?
ik wordt hier zo niet goed van, bah!
het is goed dat er aandacht voor is, maar in overleg(!!!) met degenen die het project leiden!!!
nieuwe ideeën menemen in het totale beleid, en dan sámen uitzoeken wat het best is om te doen!
deze zelfde partij voor de vrijheid en andere partijen, hebben namelijk óók net besloten geen natuur meer aan te kopen, waardoor er geen robuuste verbindingen meer kunnen komen, waardoor het project oostvaardersplassen niet kan worden uitgebreidt, waardoor de grazers dus niet naar andere gebieden kunnen migreren zoals wel de bedoeling was op termijn.
dus ja ze zullen er dan ook wel bij gebaat zijn dat de grazers worden bijgevoerd/afgeschoten/ingeperkt.
het klinkt allemaal wel leuk maar zo simpel ligt het niet.
ik kan me hier best boos om maken, het is het zoveelste voorbeeld van het niet bestaan van onze vrijheid, en het niet serieus worden genomen als je geen naam hebt...
Laten we dan ook niet vergeten dat de experts uit het buitenland (op wiens ideeën de expert in NL met dit project is begonnen), concluderen dat de oostvaardersplassen geen geschikt terrein zijn voor die manier van beheer/begrazen. New Forest (1 van de belangrijkste voorbeelden) is nl een heel ander gebied. Dat de NL expert het beheer zelf niet wil aanpassen betekent dan dat de overheid zal moeten ingrijpen.
En of die robuste verbindingen er wel of niet zouden komen in de toekomst! heeft niks met de actuele situatie te maken. Er zijn teveel dieren in dat gebied, dus zal daar ingegrepen moeten worden. Dat had al veel eerder moeten gebeuren, maar helaas is er gewerkt vanuit aannames die niet van toepassing blijken op dit gebied. Dit land is te klein voor het en en en dromen, helaas.