EdskoTakens schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat een erkenning niet zo moeilijk moet zijn voor clubs die hun administratie degelijk op orde hebben en zeggen een doel te hebben dat er nog niet is. Ik weet niet of het EASP dat heeft of niet maar daar gaat het niet om. De E.U gedachte dat er concurrentie moet kunnen zijn leeft niet in de beslissing. Bestaande stamboeken oordelen zelfs mee of hun jonge concurrenten mogen leven of niet. Dus niet.
Of het EASP iets toevoegt geloof ik zeker niet maar dat is niet mijn zaak maar die van hun leden.
Ik vind dat paspoorten alleen mogen worden uitgegeven door de overheid en niet door verenigingen. Verenigingen geven een stamboekpapier uit.Juist concurrentie kan misschien nog wel eens iets beters opleveren in de paardenwereld. In veel andere gevallen ben ik juist tegen die gedwongen concurrentie (bedrijven splitsen) aangezien het voor veel mensen een onzeker bestaan oplevert.
Ik kan hier helemaal in meegaan. Er is sowieso teveel fraude met die paspoorten. Nog steeds. Kijk maar in het geval met dat zieke paard in Ede.