Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marigold schreef:dit is toch iets wat iedereen wel snapt, dat paarden bewegingsdieren zijn en verveel gedrag gaan laten zien als ze niet kunnen bewegen en scharrelen.
Ninx schreef:Weinig mensen lijken verbaasd door de uitslag, maar evengoed staan er honderden paarden dag in dag uit op stal... met hooguit een uurtje paddock en een uurtje onder de man....
Tsja...
Ninx schreef:Weinig mensen lijken verbaasd door de uitslag, maar evengoed staan er honderden paarden dag in dag uit op stal... met hooguit een uurtje paddock en een uurtje onder de man....
Tsja...

2heavenly schreef:Ninx schreef:Weinig mensen lijken verbaasd door de uitslag, maar evengoed staan er honderden paarden dag in dag uit op stal... met hooguit een uurtje paddock en een uurtje onder de man....
Tsja...
omdat het soms ni anders kan,
als je op pension staat en het MAG niet op de wei in de winter en ni los in de bak....
Century5 schreef:Ik vond dit wel verrassend:
Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
Op zich wel logisch, maar het leek me altijd beter een paard 24/7 buiten te hebben in een weiland. Maar voor beweging maakt het niet uit dus? Het lijkt me wel beter om andere redenen (communicatie met andere paarden e.d.)
Sentigo schreef:als ik eerlijk ben zie ik dit bij veel grote stallen nog niet gebeuren,
bij ons staan ze zowat elke dag buiten, als het weiland niet kan dan maar in de bak/paddock.. Vorige jaar hebben ze in totaal 9 dagen binnengestaan vanwege het echt erg slechte weer,(jaja dit houdt de staleigenaar bij)
bij mijn vorige stal stond mijn merrie gewoon in de winter binnenn..stonden sommige paarden 1/2 uurtjes in een zandpaddock,maar lang niet alle paarden, bij meer maneges hier in de buurt gebeurd dat hoor, terwijl je zou denken dat die het toch echt moeten weten...
....
.
Tsja...
Tsja...