Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:39

Als het de stal is waarvan ik denk dat het dit is, deze stal heeft 1 of 2 sterren zelf en doen niets anders dan kampen organiseren... eiikk...
Wil het niet weten!

Maar idd iemand is onschuldig tot schuld bewezen is dus het kan opgeblazen zijn ook, valt af te wachten dus.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:58

ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n groot onderzoek doen en spreken over verkrachting(geen aanranding ) als daar niks gebeurd is
zelfs aanranding is verschrikkelijk en kan niet door de beugel maar dat is wat moeilijker in beeld te krijgen, wat mag nog wel en wat niet meer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:59

spatter schreef:
ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n groot onderzoek doen en spreken over verkrachting(geen aanranding ) als daar niks gebeurd is
zelfs aanranding is verschrikkelijk en kan niet door de beugel maar dat is wat moeilijker in beeld te krijgen, wat mag nog wel en wat niet meer

*haalt schouders op*
als er eentje klacht in gediend heeft zijn ze verplicht te onderzoeken. Een stuk of 5 meiskes ondervragen vind k ook nogal apart omdat "groot onderzoek" te noemen magoed, België is een klein land, dan wordt het al snel groot. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-10 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:00

Er zijn tot nu toe vier klachten binnen gekomen bij de politie :)
Van vier verschillende personen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:03

ayasha als er ééntje een klacht indient komt er inderdaad een onderzoek , maar geen groot onderzoek onder tig ruitertjes

triest dat jij er zo makkelijk over doet, het zal je maar gebeurd zijn

het zijn dus al vier aanklachten, hoeveel gaan er nog komen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:16

Even triest als je er van beschuldigt wordt zonder dat het waar is. Triest dat jij daar zo makkelijk over doet. :+

Een klacht is genoeg om eens te gaan rondvragen. Kennelijk hebben ze bij die wat klacht neer legde niet genoeg bewijzen gevonden dus dan gaan ze verder zoeken.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:17

als ik een dochter had die daar reed, dan zou ze er van mij niet meer heen mogen, tot zijn onschuld is bewezen.
misschien is het allemaal wel opgeblazen... maar dat risico zou ik toch niet durven nemen hoor.

Feria

Re: Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:41

als 1 meisje klacht neerlegt vind ik dat wel meer dan reden genoeg om andere slachtoffers te zoeken! misschien een beetje een rare vergelijking, maar als een moordenaar gepakt wordt voor 1 moord, gaan ze toch ook onderzoeken of die al andere moorden gepleegd heeft. Ik vind het maar logisch. En als die persoon niet schuldig is zouden er niet 4 klachten zijn, zo simpel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:42

renatevb schreef:
als 1 meisje klacht neerlegt vind ik dat wel meer dan reden genoeg om andere slachtoffers te zoeken! misschien een beetje een rare vergelijking, maar als een moordenaar gepakt wordt voor 1 moord, gaan ze toch ook onderzoeken of die al andere moorden gepleegd heeft. Ik vind het maar logisch. En als die persoon niet schuldig is zouden er niet 4 klachten zijn, zo simpel..

Nee hoor, helemaal niet zo simpel, en gelukkig denkt het recht systeem er ook niet zo over. Als die klachten na de 1e gekomen zijn (dus tijdens het onderzoek) kan het best te maken hebben met mysterie "oei er is een klacht gekomen over hem en goh, hij heeft mij ook wel eens vast genomen om me op het paard te helpen: JAK!" :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:48

en ja ook ik ken een manege waar het gebeurd is waar ik zelf kwam. het gebeurd te vaak en elke keer is er een te veel. ransbakken.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:58

Ik kreeg juist dit binnen

Citaat:
(Belga) De 40-jarige M.D., de trainer van manège Jochri in Wemmel die verdacht wordt van seksueel misbruik van minderjarige meisjes, is door de Brusselse onderzoeksrechter aangehouden. Dat meldt het Brusselse parket. De man werd woensdag opgepakt bij een grootscheepse huiszoeking in de manège en is in verdenking gesteld voor verkrachting en aanranding van de eerbaarheid met geweld of bedreigingen, gepleegd op minderjarigen tussen 14 en 16 jaar oud.
De federale gerechtelijke politie van Asse was de manège binnengevallen na een klacht van een 19-jarig meisje dat beweerde dat ze door M.D., de zoon van de eigenaars, enkele jaren geleden verkracht en aangerand was. Ondertussen zouden er zich ook andere slachtoffers gemeld hebben. (LEE)

Bij deze weet ik dus wie het is...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:01

tsss Ayasha , wat ga jij daar licht over zeg !!! zelfs al is het "maar " bepotelen en geen verkrachting ...castreren moeten ze zo 'n mannen
had hem ook gelezen Epona ..maar goed het is niks nieuws voor mij ..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:04

besita schreef:
tsss Ayasha , wat ga jij daar licht over zeg !!! zelfs al is het "maar " bepotelen en geen verkrachting ...castreren moeten ze zo 'n mannen

Voor mij ook eigenlijk niks nieuws... altijd met die meisjes op stap op wedstrijd.
Vies allemaal! daar gaat de goede reputatie van de Jochri!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:13

besita schreef:

Joh lees es wat er staat
de zoon van de eigenaren is aangegeven door een 19 jarig meiske. VERVOLGENS kwamen er nog klachten binnen...
Ik ga er niet licht over, ik heb alleen ook al gezien wat het is als zo'n 19jarige gekrengde doos een ander zijn leven verwoest omdat die 'r niet wilde. (en neen ik zeg niet dat het perse zo is in deze situatie. Ik opper alleen de mogelijkheid) Dus ja, ik ben voorzichtig en ga niet meteen roepen dat het een vuile verkrachter is terwijl er nog NIKS bewezen is. En als iemand eenmaal aangeven wordt voor verkrachting, wordt er geroddeld. Op élke manege. En dan komen er meiskes die hij eens op paard geholpen heeft en effe verkeerd vast genomen heeft bji het op het paard helpen oid en die voelen zich dan ook verkracht. Als jij niet wil zien dat de situatie net zo goed zo kan zijn moet je dat zelf weten. Maar ik ben gewoon realistisch. Er is nog niks bewezen dús hij is nog niet schuldig. En dan moet men nog niet beginnen met hem alvast te castreren want voor hetzelfde geld heeft die gast nooit wat gedaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:16

oei oei, als die gekrengde doos nou eens gelijk blijkt te hebben, ga jij dan je mond spoelen en op een latje met spijkers zitten en nadenken over je taal

het is trouwens gekrenkt

wat betreft dat castreren vind ik ook te ver gaan zolang niet bewezen is wat er gebreurd is, laat me daar duidelijk over zijn
Laatst bijgewerkt door spatter op 28-10-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:17

ach ..het gaat gewoon van vader op zoon over :r :r ...want mijn vorige posts gingen allemaal over de vader ...maar zoiets blijkt dus ook nog erfelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:20

Nee Spatter dat ga ik niet. ;)
Ayasha schreef:
besita schreef:

Joh lees es wat er staat
de zoon van de eigenaren is aangegeven door een 19 jarig meiske. VERVOLGENS kwamen er nog klachten binnen...
Ik ga er niet licht over, ik heb alleen ook al gezien wat het is als zo'n 19jarige gekrengde doos een ander zijn leven verwoest omdat die 'r niet wilde. (en neen ik zeg niet dat het perse zo is in deze situatie. Ik opper alleen de mogelijkheid) Dus ja, ik ben voorzichtig en ga niet meteen roepen dat het een vuile verkrachter is terwijl er nog NIKS bewezen is. En als iemand eenmaal aangeven wordt voor verkrachting, wordt er geroddeld. Op élke manege. En dan komen er meiskes die hij eens op paard geholpen heeft en effe verkeerd vast genomen heeft bji het op het paard helpen oid en die voelen zich dan ook verkracht. Als jij niet wil zien dat de situatie net zo goed zo kan zijn moet je dat zelf weten. Maar ik ben gewoon realistisch. Er is nog niks bewezen dús hij is nog niet schuldig. En dan moet men nog niet beginnen met hem alvast te castreren want voor hetzelfde geld heeft die gast nooit wat gedaan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:23

men doet geen huiszoekingen en grootschalig onderzoek omdat iemand eens in je billen knijpt als hij je op het paard helpt lijkt me

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:24

besita schreef:
men doet geen huiszoekingen en grootschalig onderzoek omdat iemand eens in je billen knijpt als hij je op het paard helpt lijkt me

Neen maar wel omdat een 19jarige beweerd dat ie haar verkracht heeft. ;) En na die aangifte zijn er extra klachten gekomen ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:27

Ayasha schreef:
besita schreef:

Neen maar wel omdat een 19jarige beweerd dat ie haar verkracht heeft. ;) En na die aangifte zijn er extra klachten gekomen ;)

dan lijkt het mij toch meer dan duidelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:29

Waarom?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:31

:Z

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:33

Ken je de persoon in kwestie?
Denk dat die jonge meisjes met schrik zitten als ze iets zeggen.
Eens er iets loskomt komt er meer los, zie maar naar ons priester schandaal!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:39

ja ik dacht ook meteen ...als er ééntje uit de biecht klapt volgt de rest wel ...zeker nu ie in de cel verblijft

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:42

gewoon degoutant !! :n
manege ligt op zo'n 10min rijden van mijn thuis ...
die priesterverhalen liggen zo ver van ons bed, maar dit :\