Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?
Ayasha schreef:Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?
sympie schreef:Anoek_1996 schreef:dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.
is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, zouden mensen er blijven voor betalen denk je, ook al is hij bv veel minder is bij zijn nieuwe ruiter?
sympie schreef:Anoek_1996 schreef:dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.
is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, zouden mensen er blijven voor betalen denk je, ook al is hij bv veel minder is bij zijn nieuwe ruiter?
Sammie schreef:[In een telefonische reactie met het NRC Handelsblad heeft Schockemöhle onder andere aangegeven dat hij Totilas in eerste instantie voor de fokkerij in wil zetten. Eind januari zal Totilas op de hengstenshow van Schockemöhle gepresenteerd worden. „En waarschijnlijk volgt daarna een Duitse oplossing voor het berijden van Totilas.”
Want dat was zo ongeveer wat ie bij Edward Gal deed vermoed ik gezien hij daar ook al dekte.Lydjaa schreef:Vind hem in het stukje ''Ook zou...aldus Schockemöhle'' nou niet echt sympathiek overkomen, of ligt dat aan mij?
Ben benieuwd, als de Duitsers straks een belangrijke wedstrijd winnen, of ze er dan aan denken dat ze het zonder Totilas, en dus zonder Edward en Nederland, niet gekund hadden.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze snel een ruiter vinden, zou harstikke zonde zijn als Totilas alleen voor de fok zou worden gebruikt!
Ayasha schreef:En waarom zou dat slechter zijn dan een paar keer per dag uit stal om te springen en een te trainen, wat rondrennen in de paddock en misschien wat shows/wedstrijden lopen?Want dat was zo ongeveer wat ie bij Edward Gal deed vermoed ik gezien hij daar ook al dekte.

Citaat:Maar Nederland heeft gewoon kansen laten liggen. Waarom hebben vermogende handelaren de handen niet ineengeslagen? Waarom heeft de Nederlandse paardenbond (KNHS, red.) niet een oplossing bedacht? Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.
Citaat:Er was sprake van de jonge Matthias Alexander Rath. Dit bleek al snel slechts een gerucht. Zijn stiefmoeder Ann-Kathrin Linsenhoff zou de sportrechten gekocht hebben. Maar haar echtgenoot Klaus Martin Rath maakt een einde aan deze speculaties.
)M_D_H schreef:lukkie schreef:Er schijnt toch nog een (volle) zus van Totilas te zijn ? Met heelveel talent ? Hoe is het daar mee ? nieuwe topper ?
volgens mij idd een volle zus die al meer dan een jaar bij edward in training staat...
daarnaast hebben we natuurlijk nog het broertje van totilas