In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:22

S heeft gewoon het geld en hij heeft het er voor over gehad om dat aan Totilas uit te geven. Denk dat dat het grootste probleem is in Nederland. Een Hollander heeft niet veel geld over voor een paard cq pony en Duitsers, Engelsen en Amerikanen wel. S is en blijft een handelaar dus hij ziet er gewoon geld in. Is zijn goed recht. Denk dat er weinig mensen zijn die hun paard niet voor zon bedrag zullen verkopen. Hoe lief en mooi ze ook zijn. En als je paarden rijdt van een ander loop je gewoon het risico dat ze onder je kont heen worden verkocht. Misschien had Edward destijds zelf de gok moeten nemen toen hij Totilas te rijden kreeg, om hem te kopen.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:24

Ayasha schreef:
Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?

Ben ik met je eens!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:24

Ayasha schreef:
Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?

De dekdienst in vind ik niet een bijzonder aantrekkelijk bestaan voor een paard..........

miszlisanne

Re: In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:26

alsof hij alleen maar gaat dekken en thats it.. hij zal heus getraind worden en zal ook heus meelopen op de OS2012

Ayasha
Blogger

Waar staat dat ie alleen maar mag dekken? Want dat kan ik niet uit de tekst halen maar misschien lees ik slecht.
En waarom vind je dat niet aantrekkelijk?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-10-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

winnietje3

sympie schreef:
Anoek_1996 schreef:
dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.

is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, zouden mensen er blijven voor betalen denk je, ook al is hij bv veel minder is bij zijn nieuwe ruiter?

Daarom is ie ook zo gehaaid om 'm eerst een tijdje als dekhengst te laten fungeren. Want wie weet hoe een andere ruiter het zal doen en dan heeft ie die duiten maar vast binnen.
Dit is puur business. Totdat het dier eens wat gaat mankeren (niet te hopen voor To natuurlijk)

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:32

sympie schreef:
Anoek_1996 schreef:
dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.

is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, zouden mensen er blijven voor betalen denk je, ook al is hij bv veel minder is bij zijn nieuwe ruiter?

Ik denk dat heel veel fokkers nu eerst gaan kijken hoe de nakomelingen van Totilas zijn. Straks komen er allemaal mislukte paarden uit, dan zal die Schockenmule nog wel even slikken denk ik. Wat dat betreft heeft fam. Visser het wel slim gedaan.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:33

zou ik ook doen ;) als ik t puur zakelijk zou willen bekijken, liet ik m eerst ook flink dekken. wie weet vallen de eerste veulens tegen en verdien je er geen rooie rotcent meer aan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:35

lukkie schreef:
Er schijnt toch nog een (volle) zus van Totilas te zijn ? Met heelveel talent ? Hoe is het daar mee ? nieuwe topper ?

volgens mij idd een volle zus die al meer dan een jaar bij edward in training staat...
daarnaast hebben we natuurlijk nog het broertje van totilas <3

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:35

Sammie schreef:
[In een telefonische reactie met het NRC Handelsblad heeft Schockemöhle onder andere aangegeven dat hij Totilas in eerste instantie voor de fokkerij in wil zetten. Eind januari zal Totilas op de hengstenshow van Schockemöhle gepresenteerd worden. „En waarschijnlijk volgt daarna een Duitse oplossing voor het berijden van Totilas.”

@Ayasha, het lijkt voor de hand te liggen dat Schockemöhle de sportcarriëre niet op de eerste plaats zet. De combinatie dekken-sport is vaak moeizaam en vermoeiend. Alleen dekdienst voor een paard betekent meestal een paar keer per dag uit de stal om te springen, wat rondrennen in de paddock en misschien wat shows lopen voor de fokkers.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:37

nog meer BAH
laat die s. z'n mond houden man! uit respect voor de NL-se toti fans...
en vooral voor edward
ik heb NU al een hekel aan deze man...bahbahbah!!
arme toti...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:37

Laten ze eerst maar eens afwachten hoe de eerste nakomelingen zijn voor dat allerlei mensen aan het rekenen slaan. Er zijn meer goede sportpaarden die geen goed vaderdier zijn en 15 miljoen is een hoop geld om terug te verdienen in de sport en met dekgeld, zeker als het allemaal wat minder uitpakt dan nu wordt verwacht. Er is geen garantie dat de prestaties gelijk blijven of zelfs beter worden, wie er ook op gaat zitten uiteindelijk. Verdeer speelt de faktor geluk/pech nog een rol in het verhaal (Okidoki).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:38

gezien hij hem als "duitse oplossing" ziet zou ik zeggen dat ie nog wel de sport in komt mits er een ruiter gevonden wordt.

En waarom zou dat slechter zijn dan een paar keer per dag uit stal om te springen en een te trainen, wat rondrennen in de paddock en misschien wat shows/wedstrijden lopen? :? Want dat was zo ongeveer wat ie bij Edward Gal deed vermoed ik gezien hij daar ook al dekte.

Zidore: wat is er nu onrespectvol aan dit bericht? Waarom zou hij zijn mond moeten houden?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:41

zijn zusje is maar een jaar jonger. ze zou mis binnenkort wel op kunnen duiken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:42

Lydjaa schreef:
Vind hem in het stukje ''Ook zou...aldus Schockemöhle'' nou niet echt sympathiek overkomen, of ligt dat aan mij?

Ben benieuwd, als de Duitsers straks een belangrijke wedstrijd winnen, of ze er dan aan denken dat ze het zonder Totilas, en dus zonder Edward en Nederland, niet gekund hadden.

Ik hoop in ieder geval wel dat ze snel een ruiter vinden, zou harstikke zonde zijn als Totilas alleen voor de fok zou worden gebruikt!

Niet sympathiek? Eerder gewoon realistisch lijkt mij...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:42

Ik wil wel € 10,- inleggen voor een stukje Toti. Mag ik dan ook mee beslissen wie erop gaat rijden? :))

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:43

ik ben benieuwd hoe Totilas zich zal presenteren onder een duitse rijder en zijn trainingsmethoden

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:45

Hmm nu kijk ik eigenlijk een beetje anders op die Schockenmoler.
Nederland heeft inderdaad kansen laten liggen.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:45

vreemd dat mensen een hekel krijgen aan iemand die gewoon niet afgewacht heeft bij de aankoop van totilas in tegenstelling tot nederlandse investeerders.

verwacht dat ie gewoon in de sport te zien zal zijn, maar minder veel internationale wedstrijden waarschijnlijk dan dat ie bij Edward liep

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:46

Ayasha schreef:
En waarom zou dat slechter zijn dan een paar keer per dag uit stal om te springen en een te trainen, wat rondrennen in de paddock en misschien wat shows/wedstrijden lopen? :? Want dat was zo ongeveer wat ie bij Edward Gal deed vermoed ik gezien hij daar ook al dekte.

Bij Gal dekte hij zeer beperkt. Met springen bedoel ik op het fantoom springen, niet trainen.....Wedstrijden rijden is wat anders dan af en toe een fokkers-show lopen. Ik weet niet of je wel eens op een hengstenhouderij bent geweest, ik ben er wel eens van geschrokken.

Ayasha
Blogger

Re: In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:49

Joh ben ook al van dressuurstallen geschrokken, betekent dat dat Toti nu beter af is of zullen we er maar van uit gaan dat het niet overal hetzelfde is en dat Sjokke dit peerd echt niet op dit en een jaar naar de vaantjes wil? ;)

En ik snapte dat je fantoomspringen bedoelde, ik betwijfel ook ten zeerste of Gal er parcourse mee sprong thuis. :+
Waarom is wedstrijd rijden anders?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:17

Toot gaat naar de beurs :D

Citaat:
Maar Nederland heeft gewoon kansen laten liggen. Waarom hebben vermogende handelaren de handen niet ineengeslagen? Waarom heeft de Nederlandse paardenbond (KNHS, red.) niet een oplossing bedacht? Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.

Tja.. daar kan ik me ook in vinden !

Citaat:
Er was sprake van de jonge Matthias Alexander Rath. Dit bleek al snel slechts een gerucht. Zijn stiefmoeder Ann-Kathrin Linsenhoff zou de sportrechten gekocht hebben. Maar haar echtgenoot Klaus Martin Rath maakt een einde aan deze speculaties.

En dan schandalig te bedenken wat er in zijn gastenboek allemaal is neer gekalkt! :o
Aan de andere kant jammer dat Schockemöhle niet eerder met wat meer informatie naar buiten is gekomen.. Hij kon niet wachten om te melden dat hij Toot had verkocht (ondanks afspraken met Moorland over het afwachten van de testen).. en dan kun je verwachten dat er druk gespeculeerd gaat worden als er een paard van het kaliber Totilas wordt verkocht naar het buitenland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:42

Rhodos schreef:
Die volle zus staat bij Edward, Uusminka.

Citaat:
Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.
beetje bijzondere uitspraak als ik het zo lees.

Uusminka staat al een hele tijd niet meer bij Edward.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:47

Goh had niet verwacht dat hij zou reageren. en kijk het is wel een beetje zoals ik het verwachtte. Toot een paar maandjes thuis houden, dekdienst en ondertussen gewoon rustig verder aan het werk houden. Paard heeft een rustperiode wel verdiend. Het laatste jaar is hij erg veel naar hier en daar geweest en zo'n vliegtuigreis en WK kosten erg veel energie. De hengsten worden daar in de watten gelegd. :j

Ik werd laatst beschuldigd van speculeren maar zie mijn vermoeden zat er niet naast toen ik vermelde dat het dekgeld wel omhoog zou gaan. Had alleen niet zo'n hoog verschil verwacht. :wow:

Ben erg benieuwd naar de nieuwe dvd van het dekstation en hun nieuwe folder. Krijg die nl altijd gratis thuis bezorgd en sinds ik Sir Donnerhall heb gebruikt bij een van mijn merrie krijg ik nu altijd standaard de dvd's en boekjes van de PSI veilingen. (al is mijn portefeuille daar veel te klein voor :+ )

Zijn klantenservice is erg goed. Weinig dekstations die hun klanten zo bedienen vind ik.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:49

M_D_H schreef:
lukkie schreef:
Er schijnt toch nog een (volle) zus van Totilas te zijn ? Met heelveel talent ? Hoe is het daar mee ? nieuwe topper ?

volgens mij idd een volle zus die al meer dan een jaar bij edward in training staat...
daarnaast hebben we natuurlijk nog het broertje van totilas <3

Er zijn drie volle jongere broers.... wellicht dat Edward... :P

Mooi stukje van PS wel. Vermoed dat ie hetzelfde doet als Edward, hij brengt Toot niet eerder uit dan dat ie met zijn nieuwe ruiter ook echt kan winnen, voor die tijd denk ik niet.

Blijft eeuwig zonde dat ie niet meer door Edward wordt gereden.

Ps zit hier niet zo heel ver vandaan.... toch maar eens gaan overwegen naar deze hengstenshow te gaan :P