Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:19

zei Schockemöhle die zei een 'Duitse oplossing' na te streven. Een hereniging met Edward Gal ziet hij niet zitten.

:r dit stukje tekst vind ik dus even misselijkmakend!

Ik blijf het zonde vinden dat Totilas verkocht is...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:19

aslo schreef:
Het stemt mij ook verdrietig, kan er niets aan doen. Voor mijn gevoel is het toch net of dat Duitsland hiermee een gouden plak wil kopen.

Ja en?
Dat mag gewoon op deze wereld :D

kapsterpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:20

het is jammer idd dat hij weg is nu uit de nederlandse sport..maar ben ook enorm benieuwd waar hij straks komt en hoe zijn prestaties met de toekomstige ruiter/amazone zullen zijn!!vind het wel leuk om dan dingen te vergelijken!maargoed snap dat de keus van moorland misschien wat makkelijk werd door zo'n bedrag!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:21

Wie zal het aandurven om zich op dit paard te laten zien? Alles minder dan Wereldkampioen zal tegenvallend zijn. Je kunt met dit paard alleen verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:22

LindyH schreef:
Wie zal het aandurven om zich op dit paard te laten zien? Alles minder dan Wereldkampioen zal tegenvallend zijn. Je kunt met dit paard alleen verliezen.

Edward eigenlijk ook.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:23

Moeni11 schreef:
Je denkt toch niet dat Totilas savonds bij zijn pluk hooi op zijn iphone mee zit te lezen wat voor rellen er allemaal rond hem zijn ontstaan?

:') :') :') :') :') :') :') :') ik zie het al hélemaal voor me :') :') :') :') :')

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:24

Moeni11 schreef:
Ja en?
Dat mag gewoon op deze wereld :D

Ja het mag en het kan, maar daarom hoef ik er nog geen goed gevoel bij te hebben.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:25

LindyH schreef:

Zoveel talent onder je kont is al winst, hoef je geen witte rijbroek voor aan te trekken.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:30

miep1979 schreef:
Hiermee komt het vooroordeel dat paardensport alleen voor de rijken is wel weer een beetje naar buiten....... pijnlijk dat men een duitse combi nastreeft, toti is toch echt oerhollands dacht ik zo :D

:+

meschien hollands gefokt ja maar zit er niet heel veel duits bloed in

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:30

TICKELS schreef:
zei Schockemöhle die zei een 'Duitse oplossing' na te streven. Een hereniging met Edward Gal ziet hij niet zitten.

Ik blijf het zonde vinden dat Totilas verkocht is...

Zo zie je maar weer dat met geld alles mogelijk is... Blijf het ook zonde vinden dat Totilas in Duitsland staat, de woorden van Schockemohle zeggen genoeg lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:33

TICKELS schreef:

Helemaal mee eens. :7

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:34

Goedzo. Totilas is veilig aangekomen op zijn nieuwe adres.
Ik wens Schockemöhle en de toekomstige ruiter nog heel veel geluk met hem.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:34

Het enige waar ik een beetje een rare smaak van in mijn mond krijg is dat de Duitse bondscoach zegt dat ze nu met dit paard eindelijk weer eens kunnen winnen want de Nederlanders hadden de beste paarden en de Duitsers de beste ruiters %)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:36

Met alle respect, maar de basis qua ruiters is in Duitsland véél breder dan in Nederland... het land is dan oo een pak groter wat het logisch maakt...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:38

Egoistisch in deze kwestie vind ik dat Schockemohle geen Edward op Totilas wilt laten rijden. Aangekocht voor de dekdienst? JaJa.. :Z Duitsland kon gewoon niet meer op tegen Nederland, Anky 3x Olympisch Goud, Edward&Totilas haast onverslaanbaar. Welja, koop gewoon het beste paard van de wereld (wat toevallig van de concurrent is) over, onder de kont van diens berijder vandaan..

'Never change a winning team', gaat voor Schockemohle zeker niet op. Ach, helaas, de paardenwereld zal altijd wel egoistisch blijven.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:41

Ik begrijp niet, waarom dat onder egoïsme valt. Edward heeft niet de Duitse nationaliteit.
Ik heb wel respect voor Schockemöhle. Er was bijzonder veel animo voor Totilas uit het buitenland. Maar niemand kwam tot zakendoen. Op Schockemöhle na. Hij deed, waar veel mensen alleen maar van dromen.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:42

Wouter24 schreef:
en dat hij in onderhandeling is met geïnteresseerden.

Wie het meest biedt mag hem rijden?
Het komt bij mij over als één grote commerciele poppenkast....
En team Edward is de dupe, hopelijk Totilas niet.

Eeuwig zonde voor de Nederlandse sport.
Duitsland - Nederland is toch altijd strijd geweest en het zal er nu echt niet minder om worden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:43

Bellona_K schreef:
Egoistisch in deze kwestie vind ik dat Schockemohle geen Edward op Totilas wilt laten rijden. Aangekocht voor de dekdienst? JaJa.. :Z Duitsland kon gewoon niet meer op tegen Nederland, Anky 3x Olympisch Goud, Edward&Totilas haast onverslaanbaar. Welja, koop gewoon het beste paard van de wereld (wat toevallig van de concurrent is) over, onder de kont van diens berijder vandaan..

'Never change a winning team', gaat voor Schockemohle zeker niet op. Ach, helaas, de paardenwereld zal altijd wel egoistisch blijven.

Waarom is dat egoïstisch? Het is zijn paard, hij kan ermee doen wat hij wil, niets mis mee lijkt me.
Ik wens hem veel succes en wijsheid met Totilas. Gaat vast wel goed komen.

Tallie1979

Re: Paul Schockmöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:46

Al duwt ie hem in de worst, hij beslist wat ermee gebeurd.. :(:)

Tja, ik kan er niet wakker van liggen dat een Duitser een Nederlands paard heeft gekocht. C'est la vie.. ;) Money makes the world go round.. En voor een goede smak geld is alles te koop.. Beter te duur als niet te koop he ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:48

Dat sommige mensen Totilas koste wat het kost door een Nederlander willen zien worden gereden, is minstens zo egoïstisch als roepen dat het kopen van een paard egoïstisch is.... :+

Leuk dat er eindelijk wat meer is, wist niet dat de laatste tests ook goed waren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:49

Ik leef wel erg mee met Edward en alle mensen die veel met Totilas hebben gewerkt. Wat zullen zij dit paard missen. En dan al die media-aandacht. Dat lijkt me moeilijk.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:50

TICKELS schreef:

Ach, het komt uit de st Georg dus ik weet niet hoe letterlijk je het moet nemen. Die hebben Holland-bashing en Anky-bashing immers tot een soort van kunst verheven. Schockemoehle is in elk geval niet vies van rond en diep rijden :))

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:52

Bellona_K schreef:

Maar ja de Nederlanders hebben zélf dit paard verkocht aan de concurrent hè! ^) Blijft sneu voor Edward, maar misschien had hij zelf wat eerder moeten investeren, zoals ook Anky en Adelinde ervoor hebben gezorgd dat de toppers niet onder hun gat vandaan verkocht worden. Immers het hele leven draait om :$
Bovendien is Edward alweer aardig op weg met zijn nieuwe topper toch? Lijkt mij de stunt van de eeuw als hij hiermee straks 'zijn Totilas (met Duitse ruiter/amazone dus)' verslaat :=

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:53

miep1979 schreef:
Hiermee komt het vooroordeel dat paardensport alleen voor de rijken is wel weer een beetje naar buiten....... pijnlijk dat men een duitse combi nastreeft, toti is toch echt oerhollands dacht ik zo :D

:+

Is dat zo? was zijn vader niet het Duitse paard Gribaldi?
Heeft Duitsland zich ook zo aangesteld toen Gribaldi naar Nederland werd verkocht?
En is uit dat wereld paard niet Totlilas geboren? Eigenlijk is Totilas nu in zijn
andere vaderland.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:54

Jammer is het wel, maar vertel mij niet dat er niet meer toppers rondlopen op Nederlandse bodem. Kom maar op met de nieuwe Totilas. :D :D :D