Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:39

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:40

Net bericht van Edward, respect hoor.
Alleen ik blijf het jammer vinden dat hij weggaat!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:42

Ekira schreef:
Een prima geschreven artikel op een Duitse site:

http://www.equi-news.de/?p=2747

Leuk voor Edward, maar prima geschreven? Absoluut niet! Zeer bevooroordeeld en onprofessioneel....!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:49

Adil18 schreef:
phormicola schreef:
Ik hoop ook stiekem dat niemand anders wat met Tootje kan :o

Mwah, we spreken toch van ruiters met dusdanig niveau dat "er niks mee kunnen beginnen" me een beetje onrealistisch blijft ;)

Ik vind het op zich jammer voor Edward, want die twee waren toch echt een super team, maar ik vind het mooi voor Duitsland, zeker voor de fok, gezien het hoge aandeel aan Trakehner-bloed wat Totilas met zich voert, maakt hem imo nog net iets Interessanter voor de Duitse fok, aangezien Trakehner toch zeer populaire Duitse paarden zijn en de Trakehner-fokkerij in Duitsland toch intensiever is zeg maar.

Gevoelsmatig is voor mij Totilas qua fok meer op zijn plaats in Duitsland als in NL, hoewel ik het echt theoretisch niet onderbouwen kan hoor....Puur gevoelskwestie.

Aan moederskant is alles Nederlands warmbloed dus die vlieger dat Totilas beter af is in de duitse fok gaat niet op!

Tevens vind ik het heel sneu een paard van een ander land weg te kopen omdat ze dan denken van de Nederlandse concurrentie af te zijn en nog zieliger vind ik het als paardeneigenaar daar nog in mee te gaan ook en dit toe te staan.

Maarja laat de nieuwe ruiter/amazone het eerst maar eens waarmaken want ben er van overtuigt dat het Nederlandse dressuurteam er nu nog gebrander op is om de OS te winnen met 3 medailles en geen ander land de kans te bieden het podium te betrekken ;)

Mooie motivatie voor onze ruiters/amazones,en ben er van overtuigt dat ze van Anky ook nog niet zomaar af zijn!

En hoe halen sommigen het hier in hun hoofd om te hopen dat Edward voor Ann-Kathrin Totilas zou gaan rijden |o :o?

Ben overigens benieuwd of Totilas straks nog zo goed kan presteren,want als Schockemohle hem volledig voor de fok gaat inzetten en het dier moet ook nog tegelijkertijd volledig zijn scores in de sport hooghouden,ben ik benieuwd,gaat het weer ten koste van Toot ben ik bang,heb nou al medelijden met hem,gevangen in zijn Gouden Kooi!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:53

Het is ook allemaal niet niks, Ondanks alle commotie er omheen is dit een net bericht zo van Ed.
Vind het super jammer dat hun wegen gescheiden worden en inderdaad hoop dat de nieuwe eigenaar zoveel liefde geeft aan totilas.
Dat die er ook veel voor terug krijgt, ondanks dat het straks niet meer onder ed gebeurd is het wel een geweldig paard.
Hoop overgens ben ik daar neit bang voor, dat Toot nog veel in het nieuws komt ben heel nieuwschierig hoe die het bij andere gaat doen..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-10-10 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Speculatie verwijderd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:54

PERENBOOMPIE schreef:
En hoe halen sommigen het hier in hun hoofd om te hopen dat Edward voor Ann-Kathrin Totilas zou gaan rijden |o :o?

Is het nu ook al verboden te hopen...? :o?
Uit de actie op FB maak ik op dat óók de betrokkenen hopen dat Edward Totilas kan blijven rijden...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:57

PERENBOOMPIE schreef:
Aan moederskant is alles Nederlands warmbloed dus die vlieger dat Totilas beter af is in de duitse fok gaat niet op!

Ja, zeker, maar toch ook helft Trakehner, en Trakehners zijn nu eenmaal best veel gevraagde paarden in Duitsland, een paard als Totilas kan de fok nog meer impuls geven.

PERENBOOMPIE schreef:
Tevens vind ik het heel sneu een paard van een ander land weg te kopen omdat ze dan denken van de Nederlandse concurrentie af te zijn en nog zieliger vind ik het als paardeneigenaar daar nog in mee te gaan ook en dit toe te staan.

Dat vind ik een vrij gevaarlijke uitspraak. Ik denk niet dat de heer Schockemöhle in eerste instantie een paard koopt met als doel de verbetering van de positie van het Duitse dressuurteam, maar dat hij daar veel meer voor zichzelf een goede investering in zag. Schockemöhle is niks meer dan een slimme handelaar met een goed oog voor paarden.....en een aardig volle beurs :D

PERENBOOMPIE schreef:
Maarja laat de nieuwe ruiter/amazone het eerst maar eens waarmaken want ben er van overtuigt dat het Nederlandse dressuurteam er nu nog gebrander op is om de OS te winnen met 3 medailles en geen ander land de kans te bieden het podium te betrekken ;)

Ik denk ook dat Nederland zonder Totilas niet meteen uit het veld geslagen is.

PERENBOOMPIE schreef:

Wishfull thinking :+

PERENBOOMPIE schreef:
Ben overigens benieuwd of Totilas straks nog zo goed kan presteren,want als Schockemohle hem volledig voor de fok gaat inzetten en het dier moet ook nog tegelijkertijd volledig zijn scores in de sport hooghouden,ben ik benieuwd,gaat het weer ten koste van Toot ben ik bang,heb nou al medelijden met hem,gevangen in zijn Gouden Kooi!

Denk je dat dit anders was toen hij nog bij Visser in eigendom was?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:00

Sientje schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Uit de actie op FB maak ik op dat óók de betrokkenen hopen dat Edward Totilas kan blijven rijden...

Ja tuurlijk....en dan moet hij nog voor het Duitse team gaan rijden ook zeker op de OS,nou dat zou helemaal wat zijn zeg!! }:0

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:02

Teleurgesteld in de mensheid, totilas en edward horen bij elkaar!! het is een droompaar!! Snap er tot op de dag van vandaag nog helemaal niets van dat het zo moet lopen..

Gaat het dan echt alleen maar omdat stomme geld!! Eer, Roem en geluk is toch veel meer waard. Edward ik leef met je mee.

Stel jullie eens voor meiden/dames dat jullie zoeen top-paard zouden rijden, en hij ineens verkocht werd!! Pfffff ik zou het niet willen meemaken. Bedoel hoe je het went of keert je hebt er toch een band mee!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:04

VivaLasDivas schreef:
Teleurgesteld in de mensheid, totilas en edward horen bij elkaar!! het is een droompaar!! Snap er tot op de dag van vandaag nog helemaal niets van dat het zo moet lopen..

Gaat het dan echt alleen maar omdat stomme geld!! Eer, Roem en geluk is toch veel meer waard. Edward ik leef met je mee.

Stel jullie eens voor meiden/dames dat jullie zoeen top-paard zouden rijden, en hij ineens verkocht werd!! Pfffff ik zou het niet willen meemaken. Bedoel hoe je het went of keert je hebt er toch een band mee!!

Daarbij maakt het imo niet uit of je een paard onder je kont hebt wat de €2000 nog niet waard is of een paard wat voor 10 miljoen weggaat....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:05

PERENBOOMPIE schreef:
Ja tuurlijk....en dan moet hij nog voor het Duitse team gaan rijden ook zeker op de OS,nou dat zou helemaal wat zijn zeg!! }:0

Nou ja...Ik zeg alleen maar: Jos Lansink :D

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:07

Adil18 schreef:
VivaLasDivas schreef:

Daarbij maakt het imo niet uit of je een paard onder je kont hebt wat de €2000 nog niet waard is of een paard wat voor 10 miljoen weggaat....

idd, maakt niet uit of het een toppaard is of niet. Maar deze combi was gewoon uniek en een hele mooi kans voor ned op OS.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:18

Adil18 schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Ja, zeker, maar toch ook helft Trakehner, en Trakehners zijn nu eenmaal best veel gevraagde paarden in Duitsland, een paard als Totilas kan de fok nog meer impuls geven.

Nou denk dat het meest gevraagde bloed,en dan kijk ik verder dan alleen maar Duitsland,toch altijd nog het Nederlands Warmbloed is,vandaar dat de Engelse,de Amerikanen,Denen en Duitsers onze beste paarden hier wegkopen om EK's,WK's en OS's te rijden.
Dan zijn er nog de Hunters uit buitenland die graag onze paarden hebben en de bonte paardenfokkers die hier graag onze goede bontjes komen halen.

PERENBOOMPIE schreef:

Dat vind ik een vrij gevaarlijke uitspraak. Ik denk niet dat de heer Schockemöhle in eerste instantie een paard koopt met als doel de verbetering van de positie van het Duitse dressuurteam, maar dat hij daar veel meer voor zichzelf een goede investering in zag. Schockemöhle is niks meer dan een slimme handelaar met een goed oog voor paarden.....en een aardig volle beurs :D

Sorry maar door de geschiedenis van Schockemohle.....hier geen sympathie voor deze "meneer"!

PERENBOOMPIE schreef:

Ik denk ook dat Nederland zonder Totilas niet meteen uit het veld geslagen is.

Nee inderdaad dat weet ik wel zeker van niet,en nu al helemaal niet meer,wij nuchtere Hollanders zijn goed in het omzetten van negatieve energie in positieve prestatie's!Onder het mom: We zullen ze een poepje laten ruiken"Lekkere Hollandse koeiepoeplucht! ;)

PERENBOOMPIE schreef:

Wishfull thinking :+

Lekker blijven :Z dan! ;)

PERENBOOMPIE schreef:

Denk je dat dit anders was toen hij nog bij Visser in eigendom was?

[b]Nou de heren zijn van hetzelfde kaliber en geen van beide mijn favoriet,ze staan bij mij even laag in het vaandel,ik wil ze nog niet eens in mijn buurt hebben,maar denk dat het nu toch wel even een graadje hoger wordt,want ja er moet verdient worden hea.....ten koste van alles,het is toch maar een paard,niks emotioneels bij die mannen hoor hun enige doel is zich te verrijken.
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-10-10 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vette tekst verwijderd

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:25

Zonde dat dit talentvolle team niet verder zal gaan. Overigens snap ik de eigenaren wel.
Of het dan om geld gaat of niet, hij kan morgen een been breken, dan heb je niks meer.
En in deze tijden snap ik het helemaal, je fokt toch met een doel. En het is geen goedkope liefhebberij.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:25

Adil18 schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Nou ja...Ik zeg alleen maar: Jos Lansink :D

Jos Lansink,dat was een heel ander verhaal,die gaf ik groot gelijk om naar België te gaan,werd hier nogal ondergewaardeerd en niet helemaal straight behandeld!
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-10-10 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst normaal gemaakt, geen vette tekst aub

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:28

PERENBOOMPIE schreef:
Nou denk dat het meest gevraagde bloed,en dan kijk ik verder dan alleen maar Duitsland,toch altijd nog het Nederlands Warmbloed is,vandaar dat de Engelse,de Amerikanen,Denen en Duitsers onze beste paarden hier wegkopen om EK's,WK's en OS's te rijden.
Dan zijn er nog de Hunters uit buitenland die graag onze paarden hebben en de bonte paardenfokkers die hier graag onze goede bontjes komen halen.

Ja ja, net als die pony laatst wat weer naar Duitsland ging, Bokt op stelten....! Maar wel ff vergeten dat het gewoon om een Duitse pony van een Duitse fokker ging :+

Citaat:
Lord Champion is een Duitse pony, namelijk een Württemberger, gefokt door de Duitse Daniela Henkel...Geen Nederlander dus, het was een Duitser om mee te beginnen....Al het goeds komt dus blijkbaar uit Duitsland

PERENBOOMPIE schreef:
Sorry maar door de geschiedenis van Schockemohle.....hier geen sympathie voor deze "meneer"!

Mwah, ik heb toch op een zekere manier respect en bewondering voor deze man.

PERENBOOMPIE schreef:
Nee inderdaad dat weet ik wel zeker van niet,en nu al helemaal niet meer,wij nuchtere Hollanders zijn goed in het omzetten van negatieve energie in positieve prestatie's!Onder het mom: We zullen ze een poepje laten ruiken"Lekkere Hollandse koeiepoeplucht! ;)

We shall see! Het zou wel echt een giller zijn :jj

PERENBOOMPIE schreef:
Lekker blijven :Z dan! ;)

Eens :Y)

PERENBOOMPIE schreef:
Nou de heren zijn van hetzelfde kaliber en geen van beide mijn favoriet,ze staan bij mij even laag in het vaandel,ik wil ze nog niet eens in mijn buurt hebben,maar denk dat het nu toch wel even een graadje hoger wordt,want ja er moet verdient worden hea.....ten koste van alles,het is toch maar een paard,niks emotioneels bij die mannen hoor hun enige doel is zich te verrijken.

Welkom in de échte paardenhandel..... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:29

PERENBOOMPIE schreef:
Jos Lansink,dat was een heel ander verhaal,die gaf ik groot gelijk om naar België te gaan,werd hier nogal ondergewaardeerd en niet helemaal straight behandeld!

True...! Misschien heeft Edward dat probleem stiekem ook wel? }>

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:29

[quote=]quote="Sientje"]
PERENBOOMPIE schreef:

Uit de actie op FB maak ik op dat óók de betrokkenen hopen dat Edward Totilas kan blijven rijden...[/quote]

Ja tuurlijk....en dan moet hij nog voor het Duitse team gaan rijden ook zeker op de OS,nou dat zou helemaal wat zijn zeg!! }:0[/quote]

euhm...
power en paint was ook van een duitse eigenaar...
en die reed ook voor het nederlandse ponyteam...
dus waarom zou edward voor Duitsland moeten rijden mocht hij op toot blijven rijden?

mooi stukje
erg proffesioneel

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:33

jesterlover schreef:
Zonde dat dit talentvolle team niet verder zal gaan. Overigens snap ik de eigenaren wel.
Of het dan om geld gaat of niet, hij kan morgen een been breken, dan heb je niks meer.
En in deze tijden snap ik het helemaal, je fokt toch met een doel. En het is geen goedkope liefhebberij.

De eigenaar kan morgen ook zijn nek breken,dan kan hij het geld ook niet meer meenemen!
Niet alles draait om geld hoor,je mag als mens ook gewoon ergens van kunnen genieten en trots op zijn,ook al kost het geld en brengt het niet altijd op,dan kun je toch zeggen dat je ergens van genoten hebt in het leven,maar sommigen kicken alleen maar op hun banksaldo lijkt het wel!
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-10-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst normaal gemaakt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:34

PERENBOOMPIE schreef:
jesterlover schreef:

De eigenaar kan morgen ook zijn nek breken,dan kan hij het geld ook niet meer meenemen!
Niet alles draait om geld hoor,je mag als mens ook gewoon ergens van kunnen genieten en trots op zijn,ook al kost het geld en brengt het niet altijd op,dan kun je toch zeggen dat je ergens van genoten hebt in het leven,maar sommigen kicken alleen maar op hun banksaldo lijkt het wel!

Zou jij je paard niet voor zo'n bedrag verkopen dan?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:35

Geen enkel combinatie kan het zelfde presteren, zo dus ook niet de aankomend nieuwe combinatie, Geen enkele ruiter rijd het zelfde. kwa fok is hij een goede aanwinst voor de duitste fokkerij, Maar mensen vergeet niet, HIJ IS EN BLIJFT NEDERLANDS BLOED EN VLEES, hij is hier gefokt hij opgegroeit en hier geleerd en gepresteerd, Het moet toch een hele goede aparte ruiter zijn die niet alleen Totilas kan rijden maar vooral ook Edward. NIEMAND heefd de zelfde handdruk niemand heefd dezelfde handtekening.
Het word afwachten wat de toekomstige berijder gaat waar maken wie dat ook mag zijn , veel succes met zo'n wereldpaard

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:49

Voor de fok maakt het weinig uit waar zo'n paard staat. Rietjes reizen een stuk gemakkelijker dan een paard ;) .
Maar Totilas heeft zich nog helemaal niet bewezen als vaderpaard. Voor daar zicht op is, zijn we een aantal jaren verder. Al kunnen er natuurlijk al verschillend 'illegale' Tootjes rondlopen, helemaal niet ontdenkbaar }:0
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe de sportcarriere verder zal gaan... of er uberhaupt nog een sportcarriere volgt. Om de prestaties die er staan te overklassen, is nogal een uitdaging.
Sport en geld hebben elkaar nodig, maar tegelijkertijd wordt soms door geld sport verziekt.
Ik hoop in ieder geval dat Totilas er nog veel plezier aan beleefd; wat zijn carriere ook wordt :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:50

Perenboompie schreef:

Trouwens, ik weet niet eens of dit wel zo waar eens. Bovendien, vraag je eens af waaruit het KWPN bestaat....! En Nederlanders hebben sowieso een handje ervan zichzelf alles toe te eigenen en aan te dichten....

Voorbeeldje:

Citaat:
Citaat:
Citaat http://www.kwpn.nl:
....van de KWPN-goedgekeurde hengst Berlin.

.men bedoelt eigenlijk .... de KWPN erkende in holstein gefokte Hengst Eurocommerce Berlin (Caspar), (Cassini I x Caretino x Fernando, Stamm 890)

weer pluimen en veren uit andermans stamboek halen :7

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:53

Uit de actie op FB maak ik op dat óók de betrokkenen hopen dat Edward Totilas kan blijven rijden...[/quote]

Ja tuurlijk....en dan moet hij nog voor het Duitse team gaan rijden ook zeker op de OS,nou dat zou helemaal wat zijn zeg!! }:0[/quote]

euhm...
power en paint was ook van een duitse eigenaar...
en die reed ook voor het nederlandse ponyteam...
dus waarom zou edward voor Duitsland moeten rijden mocht hij op toot blijven rijden?

Ja en dat is florissant afgelopen zullen we zeggen!En P&P liep voor het Ned team met Nederlandse amazones en niet voor het Duitse team zodat ze dan de Duitse nationaliteit moeten aannemen,anders mag dat niet.

Anne van Olst rijdt ook niet voor het Nederlandse team ook al woont ze hier en is ze getrouwd met een Hollander,maar ze rijdt wel paarden van Hollandse eigenaren en Hollandse fok.

Je denkt toch zeker niet dat Ann-Kathrin Totilas koopt om samen met Edward voor het Nederlands team uit te laten komen als concurrerende partij van stiefzoonlief Matthias...duuuhhh!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:58

Adil18 schreef:
Perenboompie schreef:

Trouwens, ik weet niet eens of dit wel zo waar eens. Bovendien, vraag je eens af waaruit het KWPN bestaat....! En Nederlanders hebben sowieso een handje ervan zichzelf alles toe te eigenen en aan te dichten....

Nou @Adil18 Duitsers hebben daar gelukkig geen handje van zullen we zeggen!! 8)7
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-10-10 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vette tekst is niet nodig, we kunnen het zo ook lezen.