De KNHS kan de verkoop van sportpaarden enkel ontmoedigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:29

Tenslotte willen wij duidelijk naar voren brengen dat wij Moorland dankbaar zijn voor het ter beschikking stellen van Totilas. Wij respecteren hun besluit om Totilas te verkopen en nemen uitdrukkelijk afstand van de, soms negatieve berichtgeving naar Moorland toe.

wedden dat er wat GVD'tjes, scheldwoorden en beschuldigingen door Ed zn hoofd heen zijn gegaan, tegenpver Moorland? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:31

nikilover schreef:
Tenslotte willen wij duidelijk naar voren brengen dat wij Moorland dankbaar zijn voor het ter beschikking stellen van Totilas. Wij respecteren hun besluit om Totilas te verkopen en nemen uitdrukkelijk afstand van de, soms negatieve berichtgeving naar Moorland toe.

wedden dat er wat GVD'tjes, scheldwoorden en beschuldigingen door Ed zn hoofd heen zijn gegaan, tegenpver Moorland? :D

Als of jij nog nooit in jezelf tegen je pony kutbok eikel lompe zak ect. heb gezegd. We blijven allemaal mensen, echter professionelen laten dat niet naar buiten komen, tenminste niet openlijk.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:32

Hoe het ook zij.. ik had ze samen, na alle titels en wereldrecords, als kers op de taart, ook nog wat gouden medailles willen zien winnen bij de OS in London.. Erg jammer dat Edward (en de rest van Nederland) dat niet wordt gegund..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:35

Asyaa schreef:
nikilover schreef:

Als of jij nog nooit in jezelf tegen je pony poedersuiker eikel lompe zak ect. heb gezegd. We blijven allemaal mensen, echter professionelen laten dat niet naar buiten komen, tenminste niet openlijk.

....ik geloof niet dat ik het zo bedoelde ;) bokt van tegenwoordig kan ook niet tegen een grapje he :roll:

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:36

en buiten dat ging het niet over ed zn gedachtes naar toot, maar ed zn gedachtes naar moorland! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:38

nikilover schreef:
Asyaa schreef:
Als of jij nog nooit in jezelf tegen je pony poedersuiker eikel lompe zak ect. heb gezegd. We blijven allemaal mensen, echter professionelen laten dat niet naar buiten komen, tenminste niet openlijk.

....ik geloof niet dat ik het zo bedoelde ;) bokt van tegenwoordig kan ook niet tegen een grapje he :roll:

Ik bedoelde het ook lichtelijk sarcastisch ;)
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik wel zeker weet dat hij dat gedacht heeft. Zo zijn er 0 mensen in mijn omgeving die ik op 1 of ander moment niet door de mesthoop heb willen halen. Kunst is om dan weer normaal verder te gaan :)

Dat is in principe hetzelfde ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:40

haha ja dan wel ja, maar het was gelijk zo'n ander onderwerp, van mens naar mens naar mens tot paard, haha.
Dat edward door gaat, heeft hij duidelijk laten merken met zijn prestatie met interfloor's next one, denk ik zo :)
Maar dat neemt niet weg dat dit allemaal zo onwijs zonde is.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:41

Ik ken de fam Smarius al jaren,en weet gewoon dat zij nooit,(maar dan ook echt nooit) paarden die zo veel voor ze betekenen zouden verkopen.
Dat hebben ze ook nooit gedaan met hun topspringpaard Isocratus waar Piet Raaymaker vele jaren geleden 13e werd bij de wereldkampioenschappen in Baltimore !
Dit paard had ook goed verkocht kunnen worden maar heeft een heerlijke oude dag gehad bij deze familie op het laatst met ritjes dagelijks door het bos.

En nee deze mensen zijn niet zo rijk als de fam Visser, maar zijn gewoon " anders".
Gelukkig wel !!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:43

ik snap de vergelijking tussen Visser en Smarius in dit topic niet zo :P
Er is toch geen sprake van verkoop van Sunrise, waarom word het hier dan aangehaald?
zeker geen aanval hoor, ben even benieuwd wat snap het verband niet zo.

Anoniem

Re: De KNHS kan de verkoop van sportpaarden enkel ontmoedigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:43

Dat we ons nog eens heel gelukkig mogen noemen met mensen zoals de heer Smarius :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:47

haha ja zeker, dat wel. Helaas is het zo niet gelopen voor ed en toot als dat het voor hun loopt.

Ik had Toot ook wel willen kopen voor die 15 miljoen, maarja was net te laat met pinnen! :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:49

Ik had dit bericht vanmiddag al geplaatst, maar had zoiets van, ik krijg heel Nederland over mij heen. Dus laat maar.

Maar eigenlijk ben ik een beetje geschrokken de laatste dagen. Een paard wordt verkocht ( ok, niet zomaar eentje :D) en dat is hardstikke rot voor Edward en co en voor de Nederlandse sport.

Maar aan de andere kant, deze eigenaren bepalen wel ZELF wat ze doen! Die mensen hebben een gok genomen om in een paard te investeren en aangezien de meeste "investeerders" in paarden pure liefhebbers zijn en er vaak armer van worden dan rijker ( het is eenmaal erg duur een topsportpaard te onderhouden) mogen we deze mensen en sowieso alle investeerders weleens dankbaar zijn als klein landje.

Ik zou als investeerder wel 3 keer nadenken voor ik nog geld in een paard zou stoppen, na ik de gehele mediahype ( facebook enz) zou hebben bekeken wat mensen allemaal wel niet durven beweren over de verkoop en over het volgens hun zijnde "onrecht".

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:53

Asyaa schreef:
Dat we ons nog eens heel gelukkig mogen noemen met mensen zoals de heer Smarius :)

Ja, en ondanks dat het ruinen zijn, denk ik dat er in het verleden ook flink geld is geboden voor Bonfire en Salinero.. zouden ook leuke leerpaardjes zijn geweest na die Olympische titels e.d... Maar.. die staan ook gewoon nog in Erp (en ín Nederland)
Laatst bijgewerkt door Tafje op 18-10-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:53

Moeni11 schreef:
Ik had dit bericht vanmiddag al geplaatst, maar had zoiets van, ik krijg heel Nederland over mij heen. Dus laat maar.

Maar eigenlijk ben ik een beetje geschrokken de laatste dagen. Een paard wordt verkocht ( ok, niet zomaar eentje :D) en dat is hardstikke rot voor Edward en co en voor de Nederlandse sport.

Maar aan de andere kant, deze eigenaren bepalen wel ZELF wat ze doen! Die mensen hebben een gok genomen om in een paard te investeren en aangezien de meeste "investeerders" in paarden pure liefhebbers zijn en er vaak armer van worden dan rijker ( het is eenmaal erg duur een topsportpaard te onderhouden) mogen we deze mensen en sowieso alle investeerders weleens dankbaar zijn als klein landje.

Ik zou als investeerder wel 3 keer nadenken voor ik nog geld in een paard zou stoppen, na ik de gehele mediahype ( facebook enz) zou hebben bekeken wat mensen allemaal wel niet durven beweren over de verkoop en over het volgens hun zijnde "onrecht".

Ik snap je reactie en je hebt helemaal gelijk hoor. Toch ben ik wel van mening dat voor dit duo een uitzondering gemaakt had kunnen worden. Ook hun willen en zijn denk ik trots als Nederland aan de top blijft?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:55

Ik had Gal en dat paard ook goud voor Nederland gegunt en als onvervalste Nederlander het natuuurlijk supergaaf gevonden als Nederland Olympisch goud had gewonnen.

Maar om nou mensen op deze wijze te veroordelen, daar schrik ik toch wel van.

Overigens, in 2 jaar had veel kunnen gebeuren en om te zeggen dat er 100% goud was gewonnen was ook wel erg vooruitstrevend

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:56

ik zie nergens oordelen hoor ?

kijk stiekem denken we wel , eikels, rotzakken, e.d maar dat zeggen we niet hardop! :P

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:57

ik neem aan dat iemand die zoveel geld heeft...zich in de paardenbrance begeeft als een soort uitdehand gelopen hobby...en idd meestal kost dat bakken met geld..nu konden ze er aan verdienen..snap wel dat ze hun geld veilig willen stellen...aan de andere kant snap ik het niet!...ze waren er toch niet aan begonnen om er rijk mee te worden..leuke bijkomstigheid voor ze!..jammer voor ons...

Gelukkig zijn er idd nog mensen zoals de familie Smarius die echt van de sport houden en uit pure liefhebberij hun paard laten rijden door Imke en zelf elke keer weer voor emotie langs de zijlijn staan

en edward.. als je denkt een getalenteerde knol tussen je benen heb, koop je in..voordat je hem niet meer kan betalen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:12

De fam. Visser zal echt wel van de paardensport houden maar als iedereen die hier deze verkoop zo erg vind eens zou nadenken wat hij of zij in zo'n situatie zou doen, voor een paard wat morgen dood in de stal kan liggen word zoveel geld geboden dan ging hij bij mij ook weg met een gouden strik in z'n staart.
En dan kan iedereen zeggen dat "onze" gouden medaillekansen weg zijn, nou, dat moet nog maar blijken.
Als Totilas in een team komt wat al sterk is dan winnen ze misschien maar we hebben echt wel medaillekansen. Al die reacties hier zijn voor de rest van het team erg "prettig"
Teammedailles win je als TEAM en niet met 1 paard.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:14

dit paard is waarschijnlijk meer waard dan 15 miljoen, anders was dat bedrag er nooit voor neergeteld! ;)
er gaat veel meer geld uit dit paard gehaald worden, de vraag is alleen nog hoe precies.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:27

bigone schreef:
De fam. Visser zal echt wel van de paardensport houden maar als iedereen die hier deze verkoop zo erg vind eens zou nadenken wat hij of zij in zo'n situatie zou doen, voor een paard wat morgen dood in de stal kan liggen word zoveel geld geboden dan ging hij bij mij ook weg met een gouden strik in z'n staart.

Precies, er is hier zelfs een topic over en 99% van de Bokkers riep "ik pak hem voor je in met een strik erom"

Het is gewoon een bedrijf, die mensen hebben een mooi pensioen zo, een nalatenschap voor de kinderen, en voor hetzelfde geld ligt een paard morgen dood in zijn stal na een koliekaanval. Nee, ik vind het mooi dat ze hem nog zolang hebben gehouden want er zullen vast eerdere mooie biedingen zijn geweest maar 15 miljoen (!!) weigeren voor iets vaags als "landseer"? Nou, ik zou je voor gek verklaren.

En inderdaad, als Nederlands sportieve toekomst af hangt van 1 paard dan klopt er iets niet.
Laatst bijgewerkt door Waves op 18-10-10 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:29

Als ik 140 miljoen op de bank had zou ik me niet zo druk maken over de investering.. moet je een uitrekenen wat je dan elke maand aan rente krijgt zonder er iets voor te doen en zonder het slinken van je kapitaal..

BigOne

Re: De KNHS kan de verkoop van sportpaarden enkel ontmoedigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:35

De koper van Totilas neemt gewoon de gok dat er veulens van Totilas op hun beurt weer goedgekeurd worden als dekhengst, hij heeft de merries,geld en tijd om dit te doen, die man neemt hiermee een grote gok want voor hetzelfde geld fokt hij slecht.
Fokken is gokken maar als hij goed gokt is hij helemaal binnen en zo niet dan heeft hij een dijk van een sportpaard die je voor paar miljoen per jaar wel kunt verleasen.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:26

Het zou mij eigenlijk niets verbazen als Totilas helemaal niet meer terug zou komen in de sport.

Beter presteren dan wat hij tot hiertoe al gedaan heeft kan hij toch niet meer, dit lijkt mij vanuit het oogpunt van Schockemöhle gezien het ideale moment om te stoppen. Als het met een andere ruiter nu bergafwaarts zou gaan zou dat geen goede zaak zijn voor zijn reputatie als dekhengst.

Uiteindelijk is Schockemöhle hengstenhouder, als hij het paard nu volop inzet voor de dekdienst heeft hij zijn investering er over enkele jaren weer uitgehaald. Wie wil er nu niet graag een kleine Totilas door zijn weiland zien huppelen?

Wat de verkoper betreft, dat is een zakenman, die zou wel gek zijn geweest van zijn paard aan te houden als er zoveel geboden wordt.
Zo'n monsterbod afwijzen alleen om de jongedames op bokt tevreden te houden? Als in één schuif de "nederlandse eer" ligt, en in de andere 15 miljoen euro, dan weet ik wel welke schuif ik open trek.
En maak jullie geen zorgen, Totilas heeft een fortuin gekost en zal de rest van zijn dagen ongetwijfeld mateloos in de watjes wordeen gelegd, die zal er niet onder lijden! Voor Edward is het uiteraard jammer, maar die zal vast een mooi aandeel gekregen hebben.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:52

Even een reactie op de opmerking van Waves:
Precies, er is hier zelfs een topic over en 99% van de Bokkers riep "ik pak hem voor je in met een strik erom"

Jij en ik hebben neem ik aan geen 142 miljoen op onze bankrekening staan en gezien de vooruitzichten in de toekomst pensioen, langer werken zou ik hetzelf ook hebben gedaan, maar dan niet aan de grootste concurent of er een voorwaarde aan hebben verbonden.