Boekelo: Amazone met ambulance naar ziekenhuis *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

max_ruiter

Re: Boekelo: Zweedse amazone met ambulance naar ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:46

Heb gehoort dat het allemaal mee valt!
Was er zelf ook bij, zag er niet fijn uit:P

Later was er nog iemand gevallen bij de waterbak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:06

www.anp.nl

Bij de Military van Boekelo is zaterdag de Zweedse amazone Therese Haggsjo zwaar ten val gekomen. Ze werd overgebracht naar een ziekenhuis in de omgeving. Daar bleek dat Haggsjo haar pols en haar bekken heeft gebroken en wat letsel aan de heup heeft. Zorgwekkend is haar toestand niet.

In totaal werd de wedstrijd drie keer stilgelegd wegens een valpartij. De Zweedse amazone Anna Nilsson moest eveneens naar het ziekenhuis, waar ze aan het einde van de dag nog ter observatie verbleef. Ze heeft een hersenschudding.

Ook de Engelse amazone Jeanette Brakewell werd vooral uit voorzorg per ambulance afgevoerd. Haar verwondingen lijken mee te vallen. Zij hoefde niet naar het ziekenhuis.

Voorzitter Robert Zandstra van de military verzekerde dat geen van de bij de valpartijen betrokken paarden enige blessures opliepen

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:15

Sammie schreef:
http://www.anp.nl
In totaal werd de wedstrijd drie keer stilgelegd wegens een valpartij. De Zweedse amazone Anna Nilsson moest eveneens naar het ziekenhuis, waar ze aan het einde van de dag nog ter observatie verbleef. Ze heeft een hersenschudding.

Dat heb ik meegemaakt, of beter gezegd: dat het stil gelegd werd heb ik meegemaakt. Ik was vrijwilliger bij een stopping point. Ik zag haar paard de kapschuurhindernis ingaan, maar er niet meer uit komen. Ze was gevallen op hindernis 21. En de ander die 's middags viel was gevallen op hindernis 9 of 8 dacht ik. Dat was wat onduidelijk. De cross had wel 40 minuten stilgelegen doordat Anna Nilsson viel, het klonk wel heel eng.

Orchidee21

Re: Boekelo: Amazone met ambulance naar ziekenhuis *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:30

Ik heb de ambu nog richting hindernis 15 gestuurd.. wat een trammelant om die daar fatsoenlijk te krijgen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:19

Ik heb ook gekeken bij deze cross. Was erg blij te horen dat de paarden niets mankeren.
Een val gezien in de waterbak, maar die was niet ernstig. Paard en ruiter kwamen er ongedeerd uit.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:28

Pff ja een hoop valpartijen, of iig de cross werdt vaak en lang stil gelegt. Nu weet ik ook eindelijk waarom, want daar waren ze niet al te snel mee ;)

Sterkte voor de amazone's en pferden ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:35

Bij de 1e keer dat hij stil gelegd werd was er veel onduidelijkheid over wie het nou was. Maar dat kwam ook riepen ze later om doordat er gezegd werd dat diegene die gevallen was de cross al beëindigd had. Waren ook mensen die niet voor de ambulance aan de kant gingen, dat was wel een beetje belachelijk. Maar goed..
Vind het opzich ook wel logisch dat het niet gelijk duidelijk is voor de omroeper hoe of wat. Die mensen die bij het ongeval zijn als hindernispost/ ehbo zijn eerst bezig met de amazone/ het paard. Dus wat dat betreft. ;)
Verder probeerden ze je zo goed mogelijk op de hoogte te houden vond ik! Vond het een hele mooie cross en petje af voor alle vrijwilligers en voor de organisatie.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:22

Sannn klopt :j ze dachten eerst dat het Sarah Cohen was, omroepers riepen dat ook om. Tot ze zelf stomverbaasd bij de finish van haar paard sprong :=
Die laatste val, bij die dubbel, daar draaide echt mijn maag van om. Wat een verschrikkelijke val was dat zeg := paard vloog 180 graden over de kop, amazone bleef -helaas- mooi zitten, waardoor haar Airjacket niet uitging. Pas toen het paard wilde opstaan, werd de pin eruit getrokken, waardoor het paard wegsprong van de amazone. Denk dat dat ook wel een deel van haar redding is geweest (hoewel ik het alleen van tv heb gezien). Ging zo snel, brr.. Maar goed dat mijn moeder dat niet zag :=

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:59

Heb de valpartij niet gezien maar jeetje wat klinkt dat akelig zeg.
Toch is het mij niet vreemd dat dit nu eenmaal kan gebeuren. Daarbij was het ook weer goed modderig.

Prachtige sport maar o zo gevaarlijk!

nancytw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:49

vanmorgen gehoord dat de amazone gisteren avond nog is geopereerd aan haar bekken en pols deze zijn vast gezet met schroeven, voor de rest gaat alles prima met haar.