Het aan je paard van een concurrent zitten is niet nieuw hoor, het Australische kampioensrenpaard Phar Lap werd vergiftigd ongeveer 75 jaar geleden. Vind de reacties van o.a. Dubbeldam erg naief
nienkefandeg
Geplaatst: 13-10-10 13:39
het gebeurt vaker....2 jaar geleden tijdens WK PE in Greven (DLd) liep ons paard los 's nachts, haar stal sluiten wij altijd erg goed af! Ze heeft een poos kunnen eten van van alles en nog wat.....
Bij de dopingcontrole hebben wij dit wel gemeld, zodat dat in elk geval beschreven stond.
1 stukje chocola is genoeg voor een positieve dopingcontrole......
Ik vind het van de zotte! Als je als eigenaar niet bij je paarden MAG slapen zorg dan dat de beveiliging optimaal is! dus video-bewaking. Vaste bewaking bij de stallen etc. Ik hoop, nee, ik wens zelfs dat er niets aan de hand is met Chardon's paarden, want hij zegt het zelf al; dan raakt hij zijn medailles wellicht kwijt want als ze hem vrijspreken..... is het hek van de dam voor kwaadwillenden. Bah.
Je zou bijna zeggen "Dit kan alleen in Amerika!" Maar we weten allemaal dat dit ook in Europa kan gebeuren. Héél erg jammer dat dit gebeurt in de paardensport, kan niet anders dan een ziek, héél jaloers en onzeker persoon geweest zijn die deze actie uitvoerde! Een schande is het eigenlijk.
ik moet zeggen dat de beveiliging behoorlijk streng was en na 22.30 kwam je er niet meer op zonder iemand die met je meeliep (mocht je nog willen voeren oid) maar dan nog, het is erg groot en donker, liep op het terrein en in de stallen zelf niemand rond en een hek over springen op een plaats waar niemand was was goed te doen geweest.. Hoop dat ze er nog achterkomen wie erachter zat, maar ben bang van niet
Kendra
Geplaatst: 13-10-10 18:46
Ik weet het niet precies, maar was het niet zo dat de grooms 's nachts werden geweerd uit de stallen?
cheyentic
Geplaatst: 13-10-10 18:53
Kendra schreef:
Ik weet het niet precies, maar was het niet zo dat de grooms 's nachts werden geweerd uit de stallen?
na 22.30 mocht niemand meer bij de stallen of vrachtwagens komen zonder stuward van de organisatie erbij..
Jizzie
Geplaatst: 13-10-10 18:55
Ik vind de opmerking van Dubbeldam idd ook naief, het liefst zou je dat willen ja dat je erop kunt vertrouwen dat iemand paardenliefhebber genoeg is om van je dieren en spullen af te blijven, maar nu blijkt maar weer wat voor zieke mensen er rondlopen en hoe makkelijk ze wel neit toegang kunnen krijgen tot bijvoorbeeld die wagens of uberhaupt het paard. Ik had wel verwacht dat er veel betere beveiliging zou zijn bij de stallen, dat valt dan wel tegen...
josien_m_
Geplaatst: 13-10-10 19:40
Zoals in het artikel al staat: op het moment dat er zo waanzinnig veel geld voor een paard wordt betaald, haal je de problemen in huis. Geen mens of paard is zo veel waard in geld dan! Reele prijzen, dan staat er veel minder op het spel en blijft het leuk.
Vippie
Geplaatst: 14-10-10 07:54
Hoef je nog niet eens een wereldkampioen voor op stal te hebben voor dit soort geintjes. Spreek helaas uit ervaring. Sommige mensen zijn gewoon te ziek in hun hoofd.
ThePast03
Geplaatst: 14-10-10 16:14
Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off topic reacties verwijderd. Dit topic gaat over IJsbrand Chardon en niet over de verkoop van Totilas.