Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Re: Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:42

jemig, alweer een paard doodgereden door een auto! :( die bestuurders moeten echt eens beter uit hun doppen gaan kijken, gebeurt zo vaak de laatste tijd! :(

Veel sterkte aan de moeder, zoon en hun familie...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:54

Lekker kort door de bocht Dilan1993.
Misschien moeten mensen met paarden eens beter uit hun doppen gaan kijken waar ze allemaal rijden/lopen.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:55

Mijn paard staat echter op 50 meter vanwaar het ongeval gebeurt is en ik lees dit nu pas, heb verder niks gemerkt en kom er elke dag. Vreemd. Er wordt inderdaad in die straat snel gereden, rijdt er ook regelmatig met mijn paard en er zijn zo vele mensen, is trouwens ook een manege in dezelfde straat, mensen ken ik zelf echter niet, wat naar zeg!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:58

Echt sneu voor de pony zeg. En dan zijn er hier mensen die een beukering krijgen omdat ze in de berm lopen ipv op de weg waar je 80 km per uur mag.
Hopelijk krijgen de buurtbewoners hun zin en worden er maatregelen genomen.

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:02

brr Wat naar..
Het moet je maar overkomen.

De straat is helemaal niet geschikt om 90 km per uur op te rijden! Het is zo een soort veldweg die maar net breed genoeg is om met 2 auto's te kruisen. Ik denk zelfs dat één van de 2 auto's in dat geval in de berm moet rijden.

Volgens de verkeersregels moet je je snelheid ook aanpassen aan de verkeerssituatie!! Op die straat KAN je echt gewoon niet 90 rijden, dat is onverantwoordt!
Ik rij in de winter oefenwedstrijdjes op die manege in die straat, en heb inderdaad al gemerkt dat de snelheid daar niet aangepast wordt aan de situatie. Zelfs niet met paarden op straat, men rijdt daar gewoon even hard door!

Het mag cru klinken, maar ik hoop dat die man de rest van zijn leven kapotgaat aan schuldgevoel!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:03

Ongelooflijk... de meeste hier hebben het alleen over die pony...
Ik ben eigenlijk meer bezig met die moeder en dat zoontje. In dat andere topic werd gezegd dat hij aan z'n hersenen werd geopereerd. Als hij uberhaupt hier doorheen komt, hoe komt hij het ziekenhuis uit? Grote kans dat zijn leven getekend is. En hoe is de moeder er verder aan toe?

Het is verschrikkelijk dat een pony dood is hierdoor, maar ik ben meer bezig met de mensenlevens die hier ook op het spel staan.

patiepatoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:06

aja blue_king???? Waar moeten volgens jou mensen met paarden dan lopen? :? Ken jij je verkeersregels wel?
Mijn weide is op loop afstand een kleine 10 minuten, en ik breng s'morgens mijn 3 paarden naar de wei en ga ze s'avonds ook halen. Er is ook geen fietspad en geen voetpad. Men mag er maar 50 rijden, maar niemand houd zich aan die snelheid -:(- . Zeg jij me dan waar ik moet gaan om veilig te zijn! Je weet toch wel als je te paard bent dat je eigenlijk de gehele rechterrijvak heb, gelijk een automobilist of een moto. Maar de meesten (voor eigen veiligheid) gaan op fietspad of berm of zo rechts mogelijk.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:08

ooh mijn paard heeft daar nog gestaan, wat verschrikkelijk :n

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:10

afschuwelijk. ik hoop zoiets nooit mee te maken. heel veel sterkte toegewenst aan de familie en bewoners die het meegemaakt hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:19

Het is inderdaad geen ongeluk geweest als ik het zo lees: er reed iemand met drank op. Dan is het geen ongeluk maar een misdrijf. :(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:26

patiepatoe schreef:
aja blue_king???? Waar moeten volgens jou mensen met paarden dan lopen? :? Ken jij je verkeersregels wel?
Mijn weide is op loop afstand een kleine 10 minuten, en ik breng s'morgens mijn 3 paarden naar de wei en ga ze s'avonds ook halen. Er is ook geen fietspad en geen voetpad. Men mag er maar 50 rijden, maar niemand houd zich aan die snelheid -:(- . Zeg jij me dan waar ik moet gaan om veilig te zijn! Je weet toch wel als je te paard bent dat je eigenlijk de gehele rechterrijvak heb, gelijk een automobilist of een moto. Maar de meesten (voor eigen veiligheid) gaan op fietspad of berm of zo rechts mogelijk.

Volgens mij bedoel jij mij?

ja zeker dat ik de verkeersregels weet, maar dan nog, je hebt eigenlijk al niks met je paard op de openbare weg te zoeken, oke soms kan het niet anders, maar je ziet tegenwoordig zoveel van die ik-wil-gezien-worden-ruiters, die onnodig over de weg rijden. En niet omdat ze naar het bos willen en daarvoor een kwartiertje over de weg moeten, maar gewoon bewust de weg opzoeken .
Maar een weg waar je 90 mag rijden, dat is bijna een snelweg... daar ga je toch niet met je paard op lopen....

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:28

kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had
dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon.
(ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:33

Iedere man of vrouw die met een slok op achter het stuur stapt is een misdadiger. Daar is de wet ook duidelijk in. Geen enkel excuus daarvoor. Al zou het mijn beste vriend zijn. Zou imo sowieso de schuldige zijn.

Je gaat niet met een slok op achter het stuur om zo'n ongeluk te veroorzaken....nee natuurlijk niet..... Maar het praat je niet schoon van schuld..... nooit :n

De omgeving van die man mag ook wel het zich erg aanrekenen. Vooral degene die hem het drinken gegeven heeft en wist dat ie daarna vrolijk achter het stuur kruipt.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:37

en weeral is de zon de schuldige, dat ze idd eens wat minder op de gas pedaal gaan duwen!!!

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:39

OlympicOrry schreef:
Mijn paard staat echter op 50 meter vanwaar het ongeval gebeurt is en ik lees dit nu pas, heb verder niks gemerkt en kom er elke dag. Vreemd. Er wordt inderdaad in die straat snel gereden, rijdt er ook regelmatig met mijn paard en er zijn zo vele mensen, is trouwens ook een manege in dezelfde straat, mensen ken ik zelf echter niet, wat naar zeg!

en mij kent ge ni ? ik was de persoon die vorige keer met jullie mee te voet was gegaan (met orlando) ik heb het ongeval ni zelf zien gebeuren maar heb wel erlangs gegaan vlak nadat het gebeurd was, en de aanrijder was iemand die ik ken van de manege ;(

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:43

blue_kim schreef:
ja zeker dat ik de verkeersregels weet, maar dan nog, je hebt eigenlijk al niks met je paard op de openbare weg te zoeken,
Maar een weg waar je 90 mag rijden, dat is bijna een snelweg... daar ga je toch niet met je paard op lopen....

Onze stal ligt midden de boerenbuiten ( gelijk wij het zeggen) op die kleine weggetjes mag je met je auto daar 90km per uur rijden jaja 90 km per uur!!! achter de stal gebouw liggen er enkele weide maar ook vooraan , dus volgens u mogen wij dan onze paarden niet vooraan plaatsen??? ook niet de baan op omdat de mensen die graag op hun gaspedaal drukken het vrije spel te kunnen geven??? Denk het niet als je je Theorie doet om je autorijbewijs B te halen dan ga eens zien wat er staat ivm paarden op de openbare weg !!!!! ze hebben meer voorang dan dat je denkt hoor!!!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:47

LostInHeaven schreef:
kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.

Als je zo'n sukkel bent om met drank op achter het stuur te kruipen dan heb ik totaal geen respect en medelijde met deze man. Er valt hem van alles te verwijten. Gelukkig is de wet daar ook erg duidelijk over!!

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:49

Lolacabana schreef:
LostInHeaven schreef:
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.

Als je zo'n sukkel bent om met drank op achter het stuur te kruipen dan heb ik totaal geen respect en medelijde met deze man. Er valt hem van alles te verwijten. Gelukkig is de wet daar ook erg duidelijk over!!

jammer dat veel mensen zo kortzichtig zijn, tzou jijzelf of je ouders maar zijn dan zal je wel anders piepen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:51

ik denk dat het hoog tijd wordt dat die manege bij de gemeente aan de bel trekt
verhogers in de weg vlak bij de manege en een snelheidsbeperking van 70 km per uur op deze weg en bij de manege terug naar 30

de man is een misdadiger(hoe aardig hij ook kan zijn ) hij is bewust met alcohol achter het stuur gekropen
het wordt tijd dat ze in Belgie eens strenger naar elkaar worden
het is nog veels teveel geacepteerd dat mensen met een slok op toch de auto in gaan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:53

LostInHeaven schreef:
jammer dat veel mensen zo kortzichtig zijn, tzou jijzelf of je ouders maar zijn dan zal je wel anders piepen!

Kortzichtig? Kom nou !!

Ook als het mijn vader zou zijn, zou ik het verschrikkelijk vinden.... maar hij had van mij vooraf al heel wat waarschuwingen en ruzies kunnen verwachten......

Zou hopen dan dat zijn straf mee zou vallen maar zou me volledig bij de straf neerleggen. Want hij heeft het echt aan zichzelf te danken.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:53

@unlimited1 dat zeg ik toch niet.... ik zeg dat er een hoop mensen ONnodig in de drukte rijden/lopen met hun paard. En blijkbaar vind iedereen dat doodnormaal. Ik kom liever niet met mijn paard op de openbare weg, tenzij ik echt niet anders kan.
iedereen loopt maar te zeuren over de auotmobilisten van tegenwoordig, maar hoe netjes zijn de meeste ruiters tegenwoordig nog int verkeer...? ik zie ze vaak genoeg als aso's het hele fietspad e.d. in beslag nemen, dat er bijna geen fietser mee langs kan of dat de fietser door de berm moet... dan heb ik toch wel eens zin om tegen ze aan te fietsen.
maargoed darr ga ik verder geen discussie over voeren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:57

blue_kim schreef:
@unlimited1 dat zeg ik toch niet.... ik zeg dat er een hoop mensen ONnodig in de drukte rijden/lopen met hun paard. En blijkbaar vind iedereen dat doodnormaal. Ik kom liever niet met mijn paard op de openbare weg, tenzij ik echt niet anders kan.
iedereen loopt maar te zeuren over de auotmobilisten van tegenwoordig, maar hoe netjes zijn de meeste ruiters tegenwoordig nog int verkeer...? ik zie ze vaak genoeg als aso's het hele fietspad e.d. in beslag nemen, dat er bijna geen fietser mee langs kan of dat de fietser door de berm moet... dan heb ik toch wel eens zin om tegen ze aan te fietsen.
maargoed darr ga ik verder geen discussie over voeren.

Een paard 's morgens in de wei zetten en 's avonds op stal zou moeten kunnen imo. Het is ook nog eens een weg die naar een manege leidt? En deze man was/is daar bekend? Tja, dan kan ik op geen enkele manier de schuld bij moeder en zoontje en pony leggen..... Er is maar 1 schuldige.... de bestuurder in dit geval.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:00

Onbegrijpelijk dat het goed gepraat wordt door zijn omgeving.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:01

Jeetje wat een heftige reactie. Tuurlijk is het voor de man ook zwaar, maar ik denk dat nu iedereen even aan de slachtoffers denkt. Dat is nu het belangrijkste, hun zijn een pony verloren en liggen zelf ook nog zwaargewond in het ziekenhuis. En tuurlijk heeft de man het niet expres gedaan, maar het feit dat hij drank op had, of het nou wel veel was, of niet, dat speelt wel mee in de reacties die bovenstaande bokkers geven.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:03

Jezus dat is 5 minuten van mij af,wat verschrikkelijk :\