Veel sterkte aan de moeder, zoon en hun familie...
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
patiepatoe schreef:aja blue_king???? Waar moeten volgens jou mensen met paarden dan lopen?Ken jij je verkeersregels wel?
Mijn weide is op loop afstand een kleine 10 minuten, en ik breng s'morgens mijn 3 paarden naar de wei en ga ze s'avonds ook halen. Er is ook geen fietspad en geen voetpad. Men mag er maar 50 rijden, maar niemand houd zich aan die snelheid. Zeg jij me dan waar ik moet gaan om veilig te zijn! Je weet toch wel als je te paard bent dat je eigenlijk de gehele rechterrijvak heb, gelijk een automobilist of een moto. Maar de meesten (voor eigen veiligheid) gaan op fietspad of berm of zo rechts mogelijk.
OlympicOrry schreef:Mijn paard staat echter op 50 meter vanwaar het ongeval gebeurt is en ik lees dit nu pas, heb verder niks gemerkt en kom er elke dag. Vreemd. Er wordt inderdaad in die straat snel gereden, rijdt er ook regelmatig met mijn paard en er zijn zo vele mensen, is trouwens ook een manege in dezelfde straat, mensen ken ik zelf echter niet, wat naar zeg!
blue_kim schreef:ja zeker dat ik de verkeersregels weet, maar dan nog, je hebt eigenlijk al niks met je paard op de openbare weg te zoeken,
Maar een weg waar je 90 mag rijden, dat is bijna een snelweg... daar ga je toch niet met je paard op lopen....
LostInHeaven schreef:kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.
Lolacabana schreef:LostInHeaven schreef:kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.
Als je zo'n sukkel bent om met drank op achter het stuur te kruipen dan heb ik totaal geen respect en medelijde met deze man. Er valt hem van alles te verwijten. Gelukkig is de wet daar ook erg duidelijk over!!
LostInHeaven schreef:jammer dat veel mensen zo kortzichtig zijn, tzou jijzelf of je ouders maar zijn dan zal je wel anders piepen!
blue_kim schreef:@unlimited1 dat zeg ik toch niet.... ik zeg dat er een hoop mensen ONnodig in de drukte rijden/lopen met hun paard. En blijkbaar vind iedereen dat doodnormaal. Ik kom liever niet met mijn paard op de openbare weg, tenzij ik echt niet anders kan.
iedereen loopt maar te zeuren over de auotmobilisten van tegenwoordig, maar hoe netjes zijn de meeste ruiters tegenwoordig nog int verkeer...? ik zie ze vaak genoeg als aso's het hele fietspad e.d. in beslag nemen, dat er bijna geen fietser mee langs kan of dat de fietser door de berm moet... dan heb ik toch wel eens zin om tegen ze aan te fietsen.
maargoed darr ga ik verder geen discussie over voeren.