zulke mensen moeten echt zwaarder gestraft worden. ik kan hier echt niet tegen. maaktme zo kwaad!
Pien28
Geplaatst: 08-10-10 13:17
Niemand daar die eerder had gezien dat die dieren zo verwaarloosd werden? Al ligt een weiland een eind van de weg er moeten toch mensen zijn die dit al eerder hebben kunnen zien. Mensen die zoiets zien en niet aan de bel trekken zijn mede verantwoordelijk voor dit soort verwaarlozing. Hele hoge straffen voor daders, liefst op Europees niveau.
pff, dat is niet niets! hoop dat hij zwaar gestraft word, ook omdat dit al de 2de keer is!
welltino
Geplaatst: 08-10-10 15:55
Mensen die hier vlakbij wonen en dit bericht horen (hoop ik) en zien wat er nu is gebeurd MOETEN ZICH SCHAMEN dat zij zelf niet veel eerder aan de noodklok hebben gehangen!!!!!!!!!!!!
Nu zien wij weer hoe belangrijk het is dat wijzelf onze ogen goed de kost moeten geven en dan assertief moeten zijn om gelijk een Diernenbescherming te bellen om dit door te geven Ik zit heel de tijd al te broeien dat wij ALLEN veel meer dierenleed gelijk moeten gaan melden AUB doe dit.....................het zal echt helpen, iedere melding is weer een goede daad en zeker het dier zal je ermee helpen................
MMares
Geplaatst: 08-10-10 16:00
ik zei wel dicht bij mij, maar het is minstens een half uur rijden...en ik kom helemaal niet vaak in die buurt...
waar ik vroeger woonde, stonden er twee paarden voor mij in de zomer, maar de eigenaars heb ik amper gezien en de dieren stonden daar zonder er naar omgezien werd... toen de eigenaar er eens was, ben ik ernaar toe gegaan en die persoon beleefd aangesproken... bleek dat ze iemand had die de paarden normaal dagelijks verzorgde, maar dat die niet meer kwam (zonder de eigenaar te verwittigen) de eigenaar was heel blij dat ik haar verwittigd heb en vanaf toen kwam ze zelf elke dag tot ze een nieuwe verzorger had.
dus als ik zie dat er ergens dieren aan hun lot worden overgelaten probeer ik waar mogelijk in te grijpen of toch iemand op de hoogte te stellen.
Saaams
Geplaatst: 08-10-10 16:49
Wat erg, zulke mensen moeten zelf worden verwaarloosd. Zoiets doe je gewoon niet.
Adri
Geplaatst: 08-10-10 17:46
Onderstaand het adres voor het melden van verwaarloosde paarden en andere dieren, U kan ook de Politie van het dorp inlichten. Soms is het wraakroepend omdat je met je rug tegen de muur staat. In de Kempen is er twee weken geleden een melding gedaan van 3 paarden ( 1 veulen) en twee honden, pure verwaarlozing. Er werd een dierenarts van een grote dierenkliniek bijgehaald, heeft de paardjes behandeld en verklaard dat de paarden en zeker het veulentje verwaarloosd waren. De twee honden waren er niet beter aan toe. De politie heeft ondanks dat er een paardenasiel aanwezig was ( hebben in totaal 7 uren zich ingezet om die paarden en honden te redden) de eigenares nog de kans gegeven om haar paarden naar een andere weide in een andere gemeente te plaatsen en de twee honden heeft zij meegenomen. De mensen van het paardenasiel (erkend asiel) en ik hebben ons de vraag gesteld, wanneer wordt er kordater opgetreden, Op dit moment zijn er reglematig klachten, maar ja, als je het meld ben je te emotioneel. De dierenpolitie in Belgie, dat wordt al ettelijke jaren gevraagd om die in het leven te roepen, tot op heden NIETS. Dierenrechtenverenigingen treden meestal op als er media belangstelling is, mensen die begaan zijn met het lot van de verwaarloosde dieren blijven heel dikwijls in de kou staan. De personen zoals deze man, tweemaal verwaarlozing, die ligt daar geen minuut wakker van, waarom ?????????? Er zijn in Belgie vele dieren die een hel hebben ipv een hemel, de boosdoeners worden maar zelden ernstig gestraft. Alleen cassa, cassa telt voor die lui. Inspectiedienst Dierenwelzijn en CITES E-mail : dierenwelzijn.gent@health.fgov.be
schandalig gewoon , ik zou met die man net hetzelfde doen!!!!
lizzytje88
Geplaatst: 09-10-10 09:46
maar zie ik dat nou goed is dat al de 2e keer. dat is helemaal erg. geef die man maar een verbod dat hij nooit meer een beest mag hebben. hij kan het kennelijk. die man die moet voor het leven de cel in. geef hem ook maar eens een tijd weinig water en eten miss dat hij dan wel weet wat hij die paarden aan doet.
Vreselijk,in wat voor horkenwereld leven wij eigenlijk? Maar de eerste die zegt dat dit vreselijke voorval 'typisch belgisch' is,krijgt een trap onder zijn achterwerk.