Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:Zulke brugentje moeten wel een paard kunnen houden. Wat dachtje als er een een straal fietsers/brommer/groep mensen overheen gaat. Dat weegt ook door.
Beterschap voor paard en sterkte voor de eigenaar
saartjuh88 schreef:En voor rommulus --> ik denk niet dat je de gemeente hiervoor verantwoordelijk kan houden omdat het een brug is voor fietsers en voetgangers en de brug daarom niet berekend is op paarden.
Mootje schreef:Dat is schrikken! Al snap ik niet wat je met een paard op één van de vier bruggen te zoeken hebt, want je komt uit in een woonwijk met ienieminie achtertuinen waar je geen paard kan houden!
Hopelijk is het paard er snel weer bovenop.
hagelslag schreef:maar, als ruiter rijd ik vaak op het fietspad of in de berm ernaast.
ik ben van mening dat je als ruiter wel op het fietspad mag nl(er zijn hier niet zo veel ruiterpaden namenlijk)
art 8: Ruiters
Ruiters gebruiken het ruiterpad.
Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Zij gebruiken dus niet het trottoir of het fietspad.
Mossel schreef:Rot hout klinkt hol, is dus wel te controleren![]()
Je zou wel geschrokken zijn, ziet er ook wel uit als een eng gat brr. Sterkte met je paard
liedje89 schreef:Esmeralda schreef:Zulke brugentje moeten wel een paard kunnen houden. Wat dachtje als er een een straal fietsers/brommer/groep mensen overheen gaat. Dat weegt ook door.
Beterschap voor paard en sterkte voor de eigenaar
Maar dat is nooit zo'n hoge punt belasting als wanneer een paard van 500 kg op een plek (waarschijnlijk op een plank van die brug) staat, dat is gewoon een hele andere belasting waar een fietsers of voetgangers brug niet op berekend hoeft te zijn.