Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rozanne schreef:Sammie schreef:De gemeente laat weten dat de ruiters zonder problemen op de Meerweg en de Lijtweg mogen rijden.
Dan mogen ze wel langs de Meerweg en de Lijtweg, maar ik vind de Meerweg nou ook niet de meest ideale weg om over te rijden.
Denk dat inderdaad dit probleem nog jaren zal blijven spelen...
vanja schreef:ik ken het hele verhaal en dit is vorig jaar al met de gemeente besproken, de gemeente Bergen gaat het ruiterpad verleggen. dit is al met een aantal ruiterpaden gebeurd om het oude hof en zal ook in het bos gedaan worden, bovendien komt er zand op, wat er nu oplegt gaat er weer af en de ze worden aangerild. en er word elk jaar bekeken of er onderhoud moet worden gedaan, dit gaat in overleg met mij, wil je meer weten..? pb mij dan
Ingvild ken ik trouwens persoonlijk en weet uit de eerste hand hoe en de wat
PBA_ schreef:zonnetje1903 schreef:Laten wij dan ook eens gaan klagen over alle voetgangers die met mooi weer op onze ruiterpaden lopen en weigeren aan de kant te gaan!
9 van de 10 keer mogen zij daar gewoon komen hoor. Dus succes.
vanja schreef:ik ken het hele verhaal en dit is vorig jaar al met de gemeente besproken, de gemeente Bergen gaat het ruiterpad verleggen. dit is al met een aantal ruiterpaden gebeurd om het oude hof en zal ook in het bos gedaan worden, bovendien komt er zand op, wat er nu oplegt gaat er weer af en de ze worden aangerild. en er word elk jaar bekeken of er onderhoud moet worden gedaan, dit gaat in overleg met mij, wil je meer weten..? pb mij dan
Ingvild ken ik trouwens persoonlijk en weet uit de eerste hand hoe en de wat
zonnetje1903 schreef:Laten wij dan ook eens gaan klagen over alle voetgangers die met mooi weer op onze ruiterpaden lopen en weigeren aan de kant te gaan!
renskje schreef:dat probleem is er al jaren inderdaad.
sowieso is het krom in de gemeente bergen.
als je paard poept op openbare wegen, en je ruimt het niet op kan je een boete van 1600,- riskeren, terwijl de wegen naar de ruiterpaden toe vaak lang over de openbare weg / fietspaden gaan..
de snelste / veiligste route is dan vaak niet legaal..
wat willen ze nu eigenlijk???
ik snap dat poep op de wegen niet ideaal is, maar van sommige paarden kan je niet afstappen tijdens een rit.
blij te horen dat er nu wel een alternatief ruiterpad gemaakt wordt.
en die man, die had aan mij ook echt een verkeerde gahad hoor! wat een brutaliteit!
Junia schreef:zonnetje1903 schreef:Laten wij dan ook eens gaan klagen over alle voetgangers die met mooi weer op onze ruiterpaden lopen en weigeren aan de kant te gaan!
Voetgangers zijn inderdaad ook geen engeltjes. Ik weet nog dat bij mijn vroegere manege een pony tijdens een buitenrit zijn been heeft gebroken en 2 of meer kinderen gewond zijn geraakt tijdens diezelfde buitenrit, omdat er gillende kinderen met opblaasbeesten op het ruiterpad renden en de pony's op hol sloegen en terug naar de manege zijn gerend.
Dan is het toch in vergelijking niet zo erg als je met je paard rustig over een voetpad stapt. Ik kan me voorstellen dat mensen het niet leuk vinden als er daar paardenpoep ligt, maar om dan meteen een paard aan zijn teugels te gaan trekken??? Alsof het paard er iets aan kan doen dat de ruiter ervoor kiest (terwijl er hier denk ik inderdaad weinig keus was) om over het voetpad te rijden...
Sammie schreef:Door het getrek aan de teugels, valt het hoofdstel af
IKbenEllen schreef:Sammie schreef:Door het getrek aan de teugels, valt het hoofdstel af
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe je door aan teugels te trekken een hoofdstel verliest??? Kan me nog voorstellen dat een hoofdstel kapot getrokken wordt, maar dat je het er heel aftrekt![]()
Begrijp me goed, dit is geen kritiek naar de ruiter oid, ik ben gewoon benieuwd hoe zoiets kan, wat voor apart hoofdstel dat was.
Mijn vader zei altijd: er lopen meer idioten los dan er vast zitten en dat blijkt wel weer...
secricible schreef:Tja, hoe bot ook, die ruiter is fout geweest, ze mocht daar niet komen.
Neemt niet weg dat die voetganger van het paard af moet blijven (hij moet toch flink zijn best hebben gedaan als hij een hoofdstel eraf heeft gewerkt), maar zij mag niet op dat voetpad komen, slecht ruiterpad of niet.
Als ik met de auto ben en de weg is slecht, dan mag ik ook niet zomaar op het fietspad of het voetpad gaan rijden. Dat hoort gewoon niet.
Andersom geldt natuurlijk ook, voetgangers horen niet op het ruiterpad, maar daar gaat het niet om. Je kan niet zeggen "als zij het doen, doen wij het ook" want zo werkt onze samenleving dus niet.
Gemeente moet gewoon snel wat aan dat ruiterpad doen, dan is het probleem opgelost, ruiters op het ruiterpad, voetgangers op het voetpad en niemand heeft last van elkaar
) secricible schreef:Ten eerst weet ik niet of er sprake is van mishandeling, lees nergesn dat het paard geleden heeft, het dier is hoogstens geschrokken. Maar waarom praten over meer fout of minder fout? Beide zijn fout en dat praat de ander niet goed.
secricible schreef:En als voetgangers van het ruiterpad afblijven en ruiters van het voetpad hoeven we geen last van elkaar te hebben.
Het heeft ook mijn voorkeur om gewoon elkaar z'n gang te laten gaan en rekening te houden met elkaar, maar het blijkt wel weer dat het zo niet gaat. Dus dan moeten er i.m.o. regels komen.
secricible schreef:(en als ik niet helemaal duidelijk ben, excuus, ben nooit zo goed in het formuleren van mijn mening op het net)