http://www.academybartels.com/public/ni ... nwsID=1936
Ik vind het ZEER onterecht dat er van deze combinatie gezegd wordt dat het meer show dan dressuur was.

Ja er waren wat afwerkingsfouten en ja hij zweepte het publiek op, dit kun je als teveel show ervaren. Maar dat dit geen dressuur was is NIET waar.
Op het moment dat het publiek ging applaudiseren was Diaz zeer geconcentreerd een fantastische uitgestrekte draf met Fuego aan het rijden. Hij vroeg hier niet om applaus!!! Ja als een Spanjaard dan hoort dat er voor hem en zijn paard geapplaudiseerd wordt, dan is hij trots op zichzelf en vooral het paard. In plaats dat hij de proef liet verstoren door het geklap draaide hij het om en genoot hij van het moment, het publiek en vooral de rit met zijn paard!

Ik heb nog nooit een combinatie gezien dat met zoveel souplesse en lossigheid op dit niveau door de dressuurbaan reed.
Dit was wel dressuur, misschien niet de dressuur die we normaal gesproken voorbij zien komen, maar wel degelijk dressuur.
Het was een goede proef en de passage en piaffe werden heel goed uitgevoerd. Hij heeft niet voor niets 81,45% gekregen van de jury!
Als het alleen show was geweest was hij ook laag beoordeeld door de jury.
Nee ik ben echt kwaad om deze uitspraak

Als wij willen dat de dressuur ook door de 'normale mens' gewaardeerd gaat worden (en daardoor ook misschien een keer bij ons live en van de 1e tot de laatste combinatie te zien is) hebben wij zulke combinaties nodig!