Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Zidore schreef:Ik vond het nogal een 'gehaaste' proef van HP. Maar die foto is hilarisch.
En wat een gezeur, je weet toch al jaaaaaaren/eeuwen een jurysport is!
Hebben wij twee verschillende proeven gekeken...
Marjoow schreef:Wat mij vooral opviel, is dat deze proef werd "afgestraft" met zo'n lage score.
Want, ik kan me nog goed 2 proeven herinneren, van Anky en van Isabell, waar ook grove fouten gemaakt werden, en die toch nog een podiumplek hadden.
Heeft het hier ook met status te maken ofzo?
Als je dat met elkaar vergelijkt, is denk ik elke jury wel partijdig. Van de proef van Laura had ik ook meer verwacht, maar wij zitten achter de tv, zij in het juryhok.
Ik vond soms ook de verschillen érg groot. Dacht bij Isabell een score van 85% gezien te hebben?
Marjoow schreef:Wat mij vooral opviel, is dat deze proef werd "afgestraft" met zo'n lage score.
Want, ik kan me nog goed 2 proeven herinneren, van Anky en van Isabell, waar ook grove fouten gemaakt werden, en die toch nog een podiumplek hadden.
Heeft het hier ook met status te maken ofzo?
Als je dat met elkaar vergelijkt, is denk ik elke jury wel partijdig. Van de proef van Laura had ik ook meer verwacht, maar wij zitten achter de tv, zij in het juryhok.
bulck schreef:Idd, tot die eerste happering, was die combinatie ook sterk bezig (en kregen ze royale punten), dan die eerste happering die terecht door iedereen minder gejureerd werd. Maar vervolgens bleven de meeste dan wel laag met hun punten tov van wat er getoond werd. Pirouettes, wissels waren echt mooi en vloeiend doorgesprongen en toch kreeg je toen een puntenverschil van juries die dan een constantere puntenbedeling deded of inderdaad de eerder storing vergaten en per onderdeel verder bleven jureren. Die laatste aanpak vind ik de meest eerlijke. Ik heb altijd geleerd van vooruit te denken. Ok een fout, brute pech, maar hey nog x aantal onderdelen om wel op te scoren dus moet je daar voor rijden en vanuit die optiek moet er ook gejureerd worden. Maar het blijft een jurysport en dus onderhevig aan persoonlijke interpretaties en het is en blijft een moment opname
Marjoow schreef:Ja, maar na grote fouten, heeft Isabell met Satchmo toen nog wél een podiumplek behaald, net als Anky
En die hebben denk ik toch een hogere status in de dressuurwereld dan HP
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Ja, maar na grote fouten, heeft Isabell met Satchmo toen nog wél een podiumplek behaald, net als Anky
En die hebben denk ik toch een hogere status in de dressuurwereld dan HP
Onzin... Ga eens mee met een reguliere jury, en je zult zien dat die (het meerendeel) jureren op wat ze zien, niet op wie ze zien...
Al dat geoordeel over jury's en jureren...
Marjoow schreef:Ben al vaak genoeg meegeweest hoor, dus ik weet dat écht wel.
Maar de verhoudingen. Jeetje, euhh.... Isabell heeft na die fout met Satchmo, wel per onderdeel goede en terechte punten gekregen. Ik vind niet dat HP na deze fouten, terechte punten heeft gekregen...
bulck schreef:Wat een gezeur weer. Zeker mbt tot nadine. Die merrie liep op die 2 storingen na, een hele goede proef met veel expressie en geen fouten. .
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Ben al vaak genoeg meegeweest hoor, dus ik weet dat écht wel.
Maar de verhoudingen. Jeetje, euhh.... Isabell heeft na die fout met Satchmo, wel per onderdeel goede en terechte punten gekregen. Ik vind niet dat HP na deze fouten, terechte punten heeft gekregen...
Nouja, ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal onderneemt. Maar ik vond het nogal een misplaatste opmerking. Een jury gaat daar echt niet zitten: "Oooh even kijken, naaah Peter Spahn, ik hou niet van friezen... Mwaaah... Mag wel wat minder." "Ooooh kijk, Anky! Dat is leuk! Flink punten."
Ik heb de punten niet bij kunnen houden op Eurosport, dus helaas weet ik niet hoe de punten voor en na waren.
Marjoow schreef:BonaFide schreef:Vreselijke combinatie, had toch wel een wat grotere hengst/ruin bij hem voorgesteld ipv een merrie.
Voor de rest vind ik het een oververhitte proef met nette stukken.
Rare opmerking. Gaat toch niet om het geslacht?? Deze merrie lijkt me erg pittig, en wss ook een écht zeikwijf soms