Edward Gal wordt goudhaantje op de Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:01

Ik vond de proef van Hans Peter Minderhout en Nadine juist erg netjes gaan tot de galop. Zat te genieten van het eerste stuk. Helaas plofte Nadine op het eind. Erg jammer.

SAKKIA

Re: Edward Gal wordt goudhaantje op de Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:36

Ik vond de kur van Nadine ook heel erg goed tot idd het protest bij aan aanspringen in galop :j Daarvoor vond ik het echt mooi hoor :j

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:06

Eerst te Extreem, nu een Goudhaantje !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat is het toch genieten om de combinatie Edward en Totilas samen bezig te zien.

Maar dan wat terug lezend op Bokt, en alle Bokkers die zich in het geheel niet konden vinden in ruiter en paard en dat met passende bewoording wisten te omschrijven, zijn deze nu al op hun mening terug gekomen ???????

Dat is wat ik me wel eens afvraag?

Want 45 x een 10 krijg je toch echt niet zomaar !!!

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:11

Wie weet hoe laat de kur wordt uitgezonden op tv?? Kan het niet vinden..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:13

Cayenne schreef:
Het was geen paniek. Zoals Hans Peter later uitlegde doet Nadine dit vaker, maar dan tijdens de piaffe omdat ze te heet wordt. Dit keer reed hij er waarschijnlijk juist niet genoeg aan waardoor ze even in protest ging. Kijk het interview maar even op http://www.paardensport.tv :)

Sunrise is overigens echt een supermerrie en die gaat tijdens de kur nog heel hoog scoren.

Ik vind het niet gezond dat een paard dat vaker doet..in mijn ogen word de druk dan veels te hoog.En ze kunnen zoveel zeggen..van passage naar galop was ze ook in paniek..en dat was echt niet omdat ze alleen maar te heet werd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:36

Elisa2 schreef:
Cayenne schreef:
Het was geen paniek. Zoals Hans Peter later uitlegde doet Nadine dit vaker, maar dan tijdens de piaffe omdat ze te heet wordt. Dit keer reed hij er waarschijnlijk juist niet genoeg aan waardoor ze even in protest ging. Kijk het interview maar even op http://www.paardensport.tv :)

Sunrise is overigens echt een supermerrie en die gaat tijdens de kur nog heel hoog scoren.

Ik vind het niet gezond dat een paard dat vaker doet..in mijn ogen word de druk dan veels te hoog.En ze kunnen zoveel zeggen..van passage naar galop was ze ook in paniek..en dat was echt niet omdat ze alleen maar te heet werd.

Fijn dat jij achter je schermpje alles veel beter lijkt waar te nenem dan de ruiter die er op zit. Wat probeer je over te brengen met je paniek en veels te hoge druk verhaal? Ik mis het even.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:37

Ik vond het echt een geweldige kur van Edward met Totilas
Maar persoonlijk vond ik Laura Bechtolsheimer toch ietsje beter.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:44

sorry hoor, maar degenen die nu NOG niet weten dat Adelinde is uitgesloten vanwege bloed in de mond van haar paard... onder welke steen hebben jullie gezeten?
Ik heb genoten van de beide kuren van Edward en Laura, geweldige paarden maar ik vond Toot toch sprankelender. Waar de 4% verschil zit is mij dan wel weer een raadsel...

Ik heb erg gelachen bij de noodsprong van Nadine, maar dat hij het niet voelde aankomen snap ik niet. Zeker als een paard het vaker doet (uit protest wat menselijk... uh dierlijk is, ik wil ook niet altijd een schepje erbovenop doen) dan kun je er rekening mee houden, ze gaf tijdens de proef al eerder seintjes en je ziet haar de passen voor de sprong ook echt opbouwen. maar ik snap dat je met wat anders bezig betn tijdens zo'n 'proefje' ;-)

En Elisa2, ik zie echt geen paniek bij nadine bij het aangallopperen, hooguit een heet paard wat een verkeerd signaal krijgt of een signaal verkeerd opvat. Ze deed maar wat, een meter of tien en daarna herpakten ze zich probleemloos. Kleine miscommunicatie, de miscommunicaties tussen mij en mijn paard heb ik soms ook niet binnen 2 stappen onder controle. Shit happends. Zoiets gebeurd thuis en soms ook op concours.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:47

Bonita_Bon schreef:
sorry hoor, maar degenen die nu NOG niet weten dat Adelinde is uitgesloten vanwege bloed in de mond van haar paard... onder welke steen hebben jullie gezeten?

Over wie heb je het dan? Ik zie niemand die daarover begint hoor..

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:14

ik vond laura en mistral ook echt super ! dat ene spaanse paard vond ik echt een super mooi dier !!! vond alleen die proef zo raar alsof het heel snel ging....zag er gewoon een beetje anders uit...

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:16

Dat spaanse paard vond ik inderdaad ook erg mooi.
Het was geen wit, geen schimmel maar echt een zilveren paard,
zo leek het. Maar vond de ruiter er niet echt mooi en stil opzitten.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:17

weet ook niet wat het was op de een of t andere manier zag het er zo rommelig uit....beest kon wel prachtig lopen ! zat wel pit in volgens mij !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:21

Ik heb geen paniek gezien bij Nadine :n Wel een miscommunicatie bij het aanspringen en ik denk dat daar de spanningopbouw is begonnen :j Je zag ze vanaf daar meer foutjes maken, HP moest er behoorlijk aanrijden, nadine raakt gefrustreerd en haalt een merriestreek uit. Niks aan de hand in mijn ogen.

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:29

IN EEN WOORD GEWELDIG :D

wie weet hoelaat die morgen moet?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:31

Elisa2 schreef:
Cayenne schreef:

Echt hete paarden kunnen er zo uitklappen. Daarvoor hoeft de druk van buitenaf niet eens hoog te zijn... de druk in het koppie wel. Merries hebben ook nog eens hun eigen hormoontjes die ze wat rillerig kunnen maken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:44

Een 10 voor houding en zit >;) ?
Maar goed :') Echt super +:)+ Heb het gisteren op Eurosport gekeken super :j Wel ontzettend jammer van Hans-Peter, al moet ik zeggen dat hij Nadine wel wat 'spectaculairder' reed dan normaal. Imke heeft ook erg netjes gereden :j

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:59

De proef van Hans-Peter vond ik echt prachtig tot die overgang passage-galop. Daarna zaten er wel nog goede stukken tussen, maar dat gevoel van het eerste stuk kwam niet meer terug.

Het stukje over Imke vond ik een beetje vreemd, ze heeft een geweldige proef gereden daar niet van, maar er staat uitdrukkelijk 'elke pas in de piaffe was goed' terwijl dat nu juist niet het geval was. :+

En Edward en Toto vond ik echt geweldig om te zien! :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:36

Vond het echt GEWELDIG om naar te kijken! Vond dat spaanse paard idd een supermooi paard, maar het leek een beetje gehaast.

Heb ook genoten van Edward en Totilas! Wat kan dat paard lopen zeg! Voor mij is hij de terechte wereldkampioen :)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:51

Vrijdag wordt de dressuur om 13:00 verreden en om 19:45 wordt het uitgezonden op eurosport.
Volgens mij wel eerst reining en daarna pas dressuur..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:04

comtesse schreef:
Eerst te Extreem, nu een Goudhaantje !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat is het toch genieten om de combinatie Edward en Totilas samen bezig te zien.

Maar dan wat terug lezend op Bokt, en alle Bokkers die zich in het geheel niet konden vinden in ruiter en paard en dat met passende bewoording wisten te omschrijven, zijn deze nu al op hun mening terug gekomen ???????

Dat is wat ik me wel eens afvraag?

Want 45 x een 10 krijg je toch echt niet zomaar !!!

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop zo dat Edward de kür ook gaan winnen!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:12

Bizzybijtje schreef:
Maar goed :')

Aha, we hebben een professioneel, internationaal jurylid in ons midden. Excuses dat we je nog nooit eerder opgemerkt hebben, vertel snel jouw visie op EDward Gal zijn erg rommelige, kromme houding (en over zijn onrustige en storende zit maar niet te spreken), ik begrijp dat je het niets eens bent met de 5 juryleden die WEL aanwezig waren. Die hadden vast slecht geslapen dan

Einde sarcasme.

AJB zeg!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:46

Het filmpje van HP Minderhoud doet het niet. Zegt dat ie verwijderd is of zo. Kan m op youtube niet vinden. Weet iemand deze te vinden?
Ik zal geen commentaar leveren op de ruiters die daar rijden, we doen t ze namelijk allemaal absoluut niet na en t zijn ook mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:54

Bokt heeft wel veel internationale jury leden :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:43

Bonita_Bon schreef:
Bizzybijtje schreef:
Maar goed :')

Aha, we hebben een professioneel, internationaal jurylid in ons midden. Excuses dat we je nog nooit eerder opgemerkt hebben, vertel snel jouw visie op EDward Gal zijn erg rommelige, kromme houding (en over zijn onrustige en storende zit maar niet te spreken), ik begrijp dat je het niets eens bent met de 5 juryleden die WEL aanwezig waren. Die hadden vast slecht geslapen dan

Einde sarcasme.

AJB zeg!

Aha, we hebben iemand in ons midden die iemand anders mening alleen maar af moet kraken :j ?
Wat ik bedoelde is dat ik het persoonlijk niet echt een 10 waard vind
Of je bent kinderachtig :n .... Kom nou zeg...

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:19

Filmpje werkt bij mij ook niet!!