[***] schreef:Er gaan ook genoeg gezonde paarden naar de slacht hoor. Maar mijns inziens is dat niet zo'n ramp, ik vind het beter dan op lang transport en dan in het buitenland geslacht worden. En ik eet vlees, dus je zal mij niet horen over zielig.
Ik ben stapelgek op mijn paarden maar nooit in mijn leven dat ik 10.000 euro ga uitgeven aan het cremeren van een paard.
Ik heb nog altijd heel duidelijk voor ogen dat een paard een paard is en geen mens.
Voor mij persoonlijk vind ik thuis in laten slapen de minst stressvolle en waardige manier, als het dan ooit zover moet komen.
Toevallig was ik op Horse Event en daar stond een stand van een paardencrematorium. Daar kosste het voor mijn pony (1.47) 500 euro. Dat is toch een stuk minder dan de duizenden euro's die mensen denken. Dit crematorium wilde cremeren betaalbaar maken voor iedereen

Lang niet zo duur als iedereen denkt dus!
En daarna stonden die emmers maanden lang, zo niet jaren lang in de garage, men wist niet wat er mee te doen...... Wat een waarde zo'n pony en wat fijn dat ie gecremeerd is..... Doe er dan iets zinnigs mee of laat het uitstrooien.