)Tomosjes en dergelijke hebben vaak maar één lichtstand, maar goed, Tomosjes gaan geen 78 km/h...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik hou me gewoon aan de max snelheid. Maar ik rij dan ook nooit als ik überhaupt maar 1 glaasje gedronken heb.
En dies een stuk makkelijker te vormen aangezien ik absoluut geen waarde hecht aan alcohol.
En toch liepen ze over het laantje...Konstantine schreef:Mijn moeder heeft een scooter en ik kan je zeggen dat die zeker een dimlicht en een grootlicht hebben, evenals schakelbrommers. (Die dingen die ook echt op een motor lijken)
Tomosjes en dergelijke hebben vaak maar één lichtstand, maar goed, Tomosjes gaan geen 78 km/h...
Moontje1991 schreef:Erg raar dus de eigenaar van het paard moet een schade vergoeding betalen omdat iemand die te veel heeft gedronken het paard aanreed en zelf overleed?
Wat nou als ze tegen een lantaarnpaal was gereden had de staat dan een schade vergoeding moeten betalen?
En als ze een kind had aangereden had de moeder van het kind een schadevergoeding moeten betalen?
Lijkt mij bijde niet dus waarom wel met een paard?
De vrouw die reed was dronken het paard niet en het paard dacht ook niet kom ik spring voor die motor zodat de vrouw een ongeluk krijgt of wel dan?
Citaat:En waarom zouden de eigenaren aansprakelijk zijn? Wat een onlogische redenering. Alsof ze het paard 24/7 in de gaten houden..
xx_Kelly_xx schreef:Ik vind dat zij fout zit. Zij was dronken (en reed te hard?)
Paarden breken wel vaker uit, hoe hoog/goed die omheining ook mag zijn. Typisch een gevalletje van eigen schuld, dikke bult.
En waarom zouden de eigenaren aansprakelijk zijn? Wat een onlogische redenering. Alsof ze het paard 24/7 in de gaten houden..

Blue_Eyes schreef:Citaat:En waarom zouden de eigenaren aansprakelijk zijn? Wat een onlogische redenering. Alsof ze het paard 24/7 in de gaten houden..
Nou ja, dat snap ik op zich nog wel; als eigenaar van een dier ben je te allen tijde aansprakelijk voor de schade die dat dier aanricht. De vraag is dan natuurlijk of het dier de schade heeft aangericht, of dat de motorrijdster dat was...

Bloodymary schreef:Ik heb het even opgezocht, maar 0,92 promille is dus ongeveer 3 a 4 glazen bier. Dat valt toch wel mee dan? Als je gewend bent te drinken tenminste.
en zou dan al niet meer kunnen rijden terwijl het nog wel zou mogen. Als ik daarna niets meer neem, is het aangeschoten gevoel na een half uurtje alweer vervlogen, dat dan wel, maar toch. Bloodymary schreef:Ik heb het even opgezocht, maar 0,92 promille is dus ongeveer 3 a 4 glazen bier. Dat valt toch wel mee dan? Als je gewend bent te drinken tenminste.
. Maar idd iemand die heel zat is, die valt gewoon om met een moto (of brommer). Dus zoveel had ze niet op, maar er is wel degelijk een grens gesteld omdat het wel degelijk gevaarlijk is om te rijden met 0.92 promille. Dat is het gevaar ook van alcohol, mensen denken er tegen te kunnen en op het eerste zicht zijn ze ook niet zat. Maar toch zijn hun reflexen en verantwoordelijkheid ed een pak minder. Je ziet het wel, ze stak al haar dimlicht aan ipv haar gewoon licht en dat op een niet goed verlichte baan, wijst niet echt op een "nuchter" iemand.