Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

in en in triest zeg..
gohya schreef:Er is een partij die een SPCA in Nederland wil opzetten!
Die hebben we ook echt nodig hoor,er is zoveel dierenleed,heel veel leed die we niet eens zien of wat over horen.
De draver die ik ooit kocht was meer dood dan levend,en niemand die het ooit gezien had.Veel dieren staan "verstopt" in weilandjes en schuren.
Ik heb een keer 2 shetlanders die ook hoef bevangen waren zien staan in een weilandje,een ervan kon amper een voetje verzetten.Ik heb gelijk de DB gebeld en melding gemaakt.Of ze er ook werkelijk zijn gaan kijken?ik weet het tot op heden niet.
Twiggy2008 schreef:Arme beestjes, zoveel pijn......![]()
![]()
![]()
En zo'n wijf wat er afkomt met niks. Een boete? Pfffff.......
Dieren hebben geen rechten in dit land, dat blijkt maar weer. Ze zijn totaal overgeleverd. En je zult als dier maar bij zo'n kreng terecht komen.....![]()
![]()
_San87_ schreef:Dieren hebben wel rechten. Alleen is de straf op het niet nakomen van deze rechten door de mens, bedroevend laag.
Twiggy2008 schreef:_San87_ schreef:Dieren hebben wel rechten. Alleen is de straf op het niet nakomen van deze rechten door de mens, bedroevend laag.
Ik snap wat je bedoelt, hoor, maar ik vind die rechten hier peanuts. Een lachertje.
Dieren zijn overgeleverd en hebben ze een fijn baasje, dan is het prima. Maar zo niet, dan niet. Zie alleen al hoe lang er gewacht is om deze dieren weg te halen. Hoe ver de bevangenheid al gevorderd was. Rechten? Welnee..... Ze doen hier niet snel wat, omdat de wetgeving te beroerd is. Hopelijk verandert dat ooit.
_San87_ schreef:De wetgeving qua het beschermen van dieren is prima, de handhaving daarvan is bagger.