supersambo schreef:Juist en daarom moeten ze hun benen hoger optillen en meer naar acheren verplaatsen i.p.v. onder het lichaam.
Oh, oke. Dankje voor de uitleg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yontheke schreef:Ik rij zelf altijd bijna met de lamicell pro getten. Ben hier zeer tevreden over. Wist zelfs niet dat die op jumping zelfs niet mogen hier in belgië. Ik denk dat als je er bij de trens mee gaat rijden er geen haan naar kraait..
Deze getten beinvloeden de prestaties van mijn paard eigenlijk niet want of ik met deze getten rijd, met gewoon strijklappen of bandages, hij doet altijd hetzelfde

rowo schreef:Het gaat idd om het model beschermers wat ze hier plaatsen, maar er zijn ook leren varianten met 1 enkel leren riempje. Die worden zo strak aan gehaald dat ze soms zowat over de kop gaan, zo hoog slaan ze de achterbenen uit.
T is niet mijn ding, maar t gebeurd nou eenmaal. In de dressuur zijn ze geen haar beter. Totilas bijv. loopt ook niet voor niks nu heel anders dan eerder

rowo schreef:Het gaat idd om het model beschermers wat ze hier plaatsen, maar er zijn ook leren varianten met 1 enkel leren riempje. Die worden zo strak aan gehaald dat ze soms zowat over de kop gaan, zo hoog slaan ze de achterbenen uit.
T is niet mijn ding, maar t gebeurd nou eenmaal. In de dressuur zijn ze geen haar beter. Totilas bijv. loopt ook niet voor niks nu heel anders dan eerder

K had beter geen Totilas (of ander paard) kunnen noemen, maar het gewoon bij de dressuurwereld kunnen laten. Shanna_W schreef:Yontheke schreef:Ik rij zelf altijd bijna met de lamicell pro getten. Ben hier zeer tevreden over. Wist zelfs niet dat die op jumping zelfs niet mogen hier in belgië. Ik denk dat als je er bij de trens mee gaat rijden er geen haan naar kraait..
Deze getten beinvloeden de prestaties van mijn paard eigenlijk niet want of ik met deze getten rijd, met gewoon strijklappen of bandages, hij doet altijd hetzelfde
Het mag hier wel, maar niet in de reeksen alleen geschikt voor jonge paarden... Daarop wordt wel gecontroleerd, of toch bij wvur en hrov...

SofieBeau schreef:spiritxxx : het gaat wel degelijk ook om die "gewone" pro-beschermers
Ik merk echt geen enkel verschil met springen als ik mijn pro's (dus de kapjes) omdoe of mijn gewone strijklapjes
Ik vind het dus heel jammer dat deze beschermers niet meer toegelaten zullen worden op termijn, ze hebben best wel geld gekost en ik heb er nog nooit een paard anders mee weten springen![]()
Kan best wel geloven dat die zwaardere/langere/aanspanbare versies wél voor verschil kunnen zorgen, maar dan zouden ze enkel dat moeten verbieden, en niet die simpele zoals hierboven van ES, want dat zijn gewoon fijne dingen in gebruik
johny111 schreef:check deze link is in pdf wordt vtoch wel wat duidelijker voor de mensen http://jshorsetack.hyves.nl/album/21106 ... file_Photo