Weg met de achterbeenbeschermers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:26

supersambo schreef:
Juist en daarom moeten ze hun benen hoger optillen en meer naar acheren verplaatsen i.p.v. onder het lichaam.

Oh, oke. Dankje voor de uitleg :)

marijkedam

Re: Weg met de achterbeenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:31

Ik heb het ook nooit geweten. Mijn paard heeft die Trust beschermers, maar dan van een ander merk. Niet dat ik met haar spring, maar heb nooit geweten dat het iets kan doen aan het been optillen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:59

Ik rij zelf altijd bijna met de lamicell pro getten. Ben hier zeer tevreden over. Wist zelfs niet dat die op jumping zelfs niet mogen hier in belgië. Ik denk dat als je er bij de trens mee gaat rijden er geen haan naar kraait..
Deze getten beinvloeden de prestaties van mijn paard eigenlijk niet want of ik met deze getten rijd, met gewoon strijklappen of bandages, hij doet altijd hetzelfde :)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:35

Yontheke schreef:
Ik rij zelf altijd bijna met de lamicell pro getten. Ben hier zeer tevreden over. Wist zelfs niet dat die op jumping zelfs niet mogen hier in belgië. Ik denk dat als je er bij de trens mee gaat rijden er geen haan naar kraait..
Deze getten beinvloeden de prestaties van mijn paard eigenlijk niet want of ik met deze getten rijd, met gewoon strijklappen of bandages, hij doet altijd hetzelfde :)

Het mag hier wel, maar niet in de reeksen alleen geschikt voor jonge paarden... Daarop wordt wel gecontroleerd, of toch bij wvur en hrov...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:39

Het gaat idd om het model beschermers wat ze hier plaatsen, maar er zijn ook leren varianten met 1 enkel leren riempje. Die worden zo strak aan gehaald dat ze soms zowat over de kop gaan, zo hoog slaan ze de achterbenen uit.

T is niet mijn ding, maar t gebeurd nou eenmaal. In de dressuur zijn ze geen haar beter. Totilas bijv. loopt ook niet voor niks nu heel anders dan eerder ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:56

rowo schreef:
Het gaat idd om het model beschermers wat ze hier plaatsen, maar er zijn ook leren varianten met 1 enkel leren riempje. Die worden zo strak aan gehaald dat ze soms zowat over de kop gaan, zo hoog slaan ze de achterbenen uit.

T is niet mijn ding, maar t gebeurd nou eenmaal. In de dressuur zijn ze geen haar beter. Totilas bijv. loopt ook niet voor niks nu heel anders dan eerder ;)

Dat is nogal een uitspraak die je daar doet. Definieer 'anders' en wanneer is dan 'eerder'?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:06

Als je de foto's en filmpjes van hem als 5/6 jarige ziet en van nu, dan is dat over duidelijk niet iets wat ie via de natuurlijke weg is gaan doen. Dat kun je mij niet wijsmaken. En dan doel ik op zijn spectaculaire (mag je dat zo noemen) voorbeen gebruik bijvoorbeeld. Maar goed, het is iets hoe ik er over denk en veel dressuurruiters/amazones zijn er ook totaal niet geheimzinnig over dat ze het doen of het gebeurt.

ediT: maar goed, dat is niet waar het topic hier om draait, dus laten we het verder ontopic houden of via pb doen :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:08

Maar eigenlijk gok je dus maar wat, en doe je beschuldigingen die je niet hard kan maken of bewijzen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:11

Ik DENK het idd, is daar wat mis mee. Ben vrij om te denken toch? En daarnaast lig ik er persoonlijk niet wakker van dat ze het doen :) Ik beschuldig ze verder nergens van.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:12

rowo schreef:

Dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op 8)7

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:13

Die "kapjes" die bedoeld worden "knijpen" in het paardenbeen, volgens mij aan de zijkant in de pees of in de kootholte, waardoor de benen hoger opgetild worden. Soms worden ze zelfs verzwaard met lood, en dat mag inderdaad niet...
Een paard springt of hij springt niet, ik heb een hekel aan al die middeltjes en foefjes. Bij de dressuur ofzo idemdito hoor!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:15

Hmmm en dat terwijl ik in een interview met degene die hem voor de verkoop aan moorlands heeft gereden juist las dat zij niet wist wat haar overkwam toen ze hem wat sloot en verruiming vroeg en ineens -haar woorden- een hoef voor haar gezicht zag.

Haar letterlijke uitspraak op dat moment was (zo zegt zij het) "joh, moet je kijken, wat doet ie NU toch?"

Dus dat lijkt me dan niet iets van de laatste tijd, dat voorbeen ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:18

Oh dat zal best hoor dat ie het toen ook al deed :) K had beter geen Totilas (of ander paard) kunnen noemen, maar het gewoon bij de dressuurwereld kunnen laten.

Maar hoe dan ook, het blijft een feit dat het lang niet overal op de lieve en leuke manier gaat en er genoeg foefjes gebruikt worden.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:37

Lappie_Lap schreef:
Jullie bedoelen die strijkklappen die overal te koop zijn en helemaal hip momenteel?
Die de schaal ook achterom hebben lopen?
Nooit geweten dat paarden daar beter van gaan springen :P

Afbeelding

Nee ze hebben het over die leren kapjes (ik kan geen foto vinden)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:55

Shanna_W schreef:
Yontheke schreef:

Het mag hier wel, maar niet in de reeksen alleen geschikt voor jonge paarden... Daarop wordt wel gecontroleerd, of toch bij wvur en hrov...

En bij de kempische regionale wordt er ook op gecontroleerd.
Ik vind het eigenlijk ook allemaal niet nodig, wat ik wel flauw vind is dat je in België ook geen strijklappen aan mag doen die sluiten dmv van een pinnetje.
Laatst bijgewerkt door pirouetje op 21-09-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:56

spiritxxx schreef:
Nee ze hebben het over die leren kapjes (ik kan geen foto vinden)

Inprincipe maakt dat neit uit alleen die leren zou je nog wat aan kunnen snoeren als je wil.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:05

? de enige reden waarom ik een omsluitende kogelbeschermer achter heb is dat ze zulke dunne pootjes heeft dat veel kogelbeschermers gaan draaien , zeker als ze tijdens het crossen nat zijn geworden. Ik vraag me af of die gewone achterbeschermers van oa Pagony ook dit effect hebben. als je deze correct omdoet zitten ze namelijk niet eens in de buurt van de kootholte en kunnen de hoefjes nog gewoon alle kanten op zonder hinder te ondervinden van de beschermer...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:28

spiritxxx : het gaat wel degelijk ook om die "gewone" pro-beschermers

Ik merk echt geen enkel verschil met springen als ik mijn pro's (dus de kapjes) omdoe of mijn gewone strijklapjes :n
Ik vind het dus heel jammer dat deze beschermers niet meer toegelaten zullen worden op termijn, ze hebben best wel geld gekost en ik heb er nog nooit een paard anders mee weten springen :?

Kan best wel geloven dat die zwaardere/langere/aanspanbare versies wél voor verschil kunnen zorgen, maar dan zouden ze enkel dat moeten verbieden, en niet die simpele zoals hierboven van ES, want dat zijn gewoon fijne dingen in gebruik :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:30

Shanna_W schreef:

ook bij de LRV jonge paarden waren ze verboden en werd er gecontroleerd inderdaad...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:33

SofieBeau schreef:
spiritxxx : het gaat wel degelijk ook om die "gewone" pro-beschermers

Ik merk echt geen enkel verschil met springen als ik mijn pro's (dus de kapjes) omdoe of mijn gewone strijklapjes :n
Ik vind het dus heel jammer dat deze beschermers niet meer toegelaten zullen worden op termijn, ze hebben best wel geld gekost en ik heb er nog nooit een paard anders mee weten springen :?

Kan best wel geloven dat die zwaardere/langere/aanspanbare versies wél voor verschil kunnen zorgen, maar dan zouden ze enkel dat moeten verbieden, en niet die simpele zoals hierboven van ES, want dat zijn gewoon fijne dingen in gebruik :)

Het is ook niet zo dat ieder paard erop reageerd. Hij moet er wel een beetje gevoelig voor zijn.
Er word helemaal niet gesproken over niet meer toelaten. Volgens de FEI regels zijn ze verboden op jonge paarden wedstrijden.

johny111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:33

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:34

mm ik wist t helemaal niet...echter ik heb geen eigen paard en de meeste paarden die ik gereden heb hadden niks om :)

kga t strax ff verder lezen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:00

Ik gebruikte eerst ook de lamicel kappen maar laatst vertelde iemand me dat dit het springen kan beïnvloeden. Sinds ik die kappen niet meer omdoe springt mijn paard zoveel beter! Heel apart!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:06

Hmmm dit wist ik ook niet..

Ik heb net een paar weken geleden van die pro beschermers gekocht voor op wedstrijden... (mooi zwart voor bij de set..)

Ik heb ook altijd het probleem met gewone beschermers dat ze gaan draaien... Deze dingen zijn ideaal en ook ik merk geen verschil met springen..

HElaas... heb ik ze dan voor korte tijd gekocht... Dan meoten we maar weer zonder bescherming springen...