Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Careano schreef:Volgens mij gaat het hier niet eens om wie de schuldige is.. Stel dat de ziekte hier uitbreekt, dan hebben we de poppen aan het dansen.
Beter 3 maanden dicht dan de moeraskoorts in Nederland.
Felipe schreef:Als ik de openingspost juist lees heeft deze handelaar het paard gekocht op een markt in Nederland. In dat geval begrijp ik best dat hij het paard niet door een DA heeft laten keuren. Het paard vertoonde immers geen ziekteverschijnselen.
Ik zie werkelijk niet waarom jullie nu zo hard afgeven op deze handelaar. Wie had kunnen vermoeden dat dit in NL gekochte paard een dergelijk virus bij zich droeg???
Ik vind het heel rot voor Michel en Karin en wil ze bij deze dan ook veel sterkte wensen!
(Iemand afrekenen op de kennelijk slechte naam van een van zijn familieleden vind ik niet juist en ook niet op z'n plaats hier. )
Uiteraard hulde aan de Britse autoriteiten dat ze het virus ontdekt hebben. Hopelijk is zo verspreiding voorkomen. Ik zou er voor pleiten om bij paarden uit risicolanden die in NL ingevoerd worden ook te testen.
Natuurlijk is het logisch dat een bedrijf dicht moet na zoiets. Het gaat me er om dat er vanalles over het betreffende bedrijf word gesuggereerd wat niet juist is. Dat vind ik jammer, want mensen die keihard moeten werken voor hun bedrijf worden op zo'n manier nog harder getroffen. Felipe schreef:Scandic, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.Natuurlijk is het logisch dat een bedrijf dicht moet na zoiets. Het gaat me er om dat er vanalles over het betreffende bedrijf word gesuggereerd wat niet juist is. Dat vind ik jammer, want mensen die keihard moeten werken voor hun bedrijf worden op zo'n manier nog harder getroffen.
Alane schreef:Ik zie nergens dat ze de schuld afschuiven, alleen vertellen hoe en waarom er getest is.
Als de exporteur niet met het adres had geknoeid/fout had gemaakt/onduidelijk was geweest was het paard waarschijnlijk nooit getest... met alle gevolgen van dien.
In Duitsland zijn ook 2 paarden ontdekt met Moeraskoorts...
Als het dier op de markt heeft gestaan, zou het al een paspoort hebben gehad moeten...
Scandicnr1 schreef:LEES EVEN DE TITEL! DOOR FOUT VAN ANDEREN!
Daarnaast sta je er toch zelf bij als zo'n dier op transport gaat, dan zie je ook dat er geknoeid wordt met papieren en ik neem aan dat ieder normaal denkend mens zich daar niet mee in wil laten!
Mag ik vragen wat jij bedoelt met alle gevolgen vandien?![]()
Wees blij dat het dier getest is, daarnaast als het paarden mensen zijn en inderdaad zoveel geven om hun handel lijkt het mij dat ze ook blij zijn dat dit aan het licht is gekomen....