'Door een fout van een ander moeten wij nu voorlopig dicht'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: 'Door een fout van een ander moeten wij nu voorlopig dicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:01

Yep, Jan de koning en Maichel zijn broers. Jan zijn zoon Jantje handelt ook. Ken ze al ruim 16 jaar en ga met ElCid mee....

peetjuh1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:11

Ik sluit me volledig aan bij jou!!!

Beter het zekere voor het onzekere

Careano schreef:
Volgens mij gaat het hier niet eens om wie de schuldige is.. Stel dat de ziekte hier uitbreekt, dan hebben we de poppen aan het dansen.

Beter 3 maanden dicht dan de moeraskoorts in Nederland.

lisaahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:46

Careano schreef:
Volgens mij gaat het hier niet eens om wie de schuldige is.. Stel dat de ziekte hier uitbreekt, dan hebben we de poppen aan het dansen.

daar ben ik het ook voleeedig mee eens;)

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:50

drager en ziek zijn zijn nog altijd 2 verschillende dingen!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:20

Behoorlijk lullig, vind dat hun er niks aan kunnen doen, nee toch? %)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:26

ElCid schreef:
Is dat familie van Jan de Koning? Want daar is, voor zover ik weet, nog zelden een goed paard vandaan gekomen, dus voor de naam zal het weining uitmaken 8-)

Bij drie Tinkers een kameel kado!

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:42

Careano schreef:

Ehm wat denk je ervan dat het paard van de markt afkwam..?! Bedrijf dichtgooien met allemaal gezond verklaarde paarden lijkt me minder zinvol als onderzoek doen naar de afkomst en bestemming van paarden die op de markt aanwezig waren en daar in de buurt te gaan onderzoeken..! lijkt me handiger

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:45

Als ik de openingspost juist lees heeft deze handelaar het paard gekocht op een markt in Nederland. In dat geval begrijp ik best dat hij het paard niet door een DA heeft laten keuren. Het paard vertoonde immers geen ziekteverschijnselen.
Ik zie werkelijk niet waarom jullie nu zo hard afgeven op deze handelaar. Wie had kunnen vermoeden dat dit in NL gekochte paard een dergelijk virus bij zich droeg???

Ik vind het heel rot voor Michel en Karin en wil ze bij deze dan ook veel sterkte wensen!

(Iemand afrekenen op de kennelijk slechte naam van een van zijn familieleden vind ik niet juist en ook niet op z'n plaats hier. )

Uiteraard hulde aan de Britse autoriteiten dat ze het virus ontdekt hebben. Hopelijk is zo verspreiding voorkomen. Ik zou er voor pleiten om bij paarden uit risicolanden die in NL ingevoerd worden ook te testen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:35

Felipe schreef:
Als ik de openingspost juist lees heeft deze handelaar het paard gekocht op een markt in Nederland. In dat geval begrijp ik best dat hij het paard niet door een DA heeft laten keuren. Het paard vertoonde immers geen ziekteverschijnselen.
Ik zie werkelijk niet waarom jullie nu zo hard afgeven op deze handelaar. Wie had kunnen vermoeden dat dit in NL gekochte paard een dergelijk virus bij zich droeg???

Ik vind het heel rot voor Michel en Karin en wil ze bij deze dan ook veel sterkte wensen!

(Iemand afrekenen op de kennelijk slechte naam van een van zijn familieleden vind ik niet juist en ook niet op z'n plaats hier. )

Uiteraard hulde aan de Britse autoriteiten dat ze het virus ontdekt hebben. Hopelijk is zo verspreiding voorkomen. Ik zou er voor pleiten om bij paarden uit risicolanden die in NL ingevoerd worden ook te testen.

Niemand had dat kunnen weten maar de schuld afschuiven is wel erg gemakkelijk!
Pas na 3 maanden is zeker (na weer testen) of deze dieren het niet hebben dus toch gewoon logisch dat de boel dicht blijft, zou je als eigenaar / stalhouder toch niet op je geweten willen hebben besmetting van andere dieren?
Waarom dan dergelijk uitspraken doen????

Lijkt mij idd ook handig dat ze daar in Bemmel eens wat onderzoek gaan doen!

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:55

Scandic, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. ;) Natuurlijk is het logisch dat een bedrijf dicht moet na zoiets. Het gaat me er om dat er vanalles over het betreffende bedrijf word gesuggereerd wat niet juist is. Dat vind ik jammer, want mensen die keihard moeten werken voor hun bedrijf worden op zo'n manier nog harder getroffen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:01

Raar bericht.

De handelaar zegt dus letterlijk dat het een fout van de exporteur is omdat hij WEL een test liet uitvoeren. Ongelooflijk natuurlijk. Inderdaad een hele verkeerde instelling..

Maar wat is de reden dat de handelaar nog 3 maanden dicht moet als alle paarden gezond zijn verklaard en dus ook geen drager zijn?

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:59

Felipe schreef:
Scandic, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. ;) Natuurlijk is het logisch dat een bedrijf dicht moet na zoiets. Het gaat me er om dat er vanalles over het betreffende bedrijf word gesuggereerd wat niet juist is. Dat vind ik jammer, want mensen die keihard moeten werken voor hun bedrijf worden op zo'n manier nog harder getroffen.

Ik begrijp dat dat vervelend is maar vindt je niet dat hun uitspraken er toe leiden dat er op deze wijze gesproken wordt?
Het is toch heel logisch en je kunt toch niet zeggen door de fout van een ander zijn wij nu getroffen?
Any way als ze goed bekend staan of in ieder geval niet negatief dan loopt de handel na deze 3 mnd ook wel weer door hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:29

Ik denk maar zo; waar rook is is vuur ;)
Mensen die in de buurt wonen weten genoeg 8-)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:49

DubbelDun schreef:
Ik denk maar zo; waar rook is is vuur ;)
Mensen die in de buurt wonen weten genoeg 8-)

Idd en de ramtamtam gaat snel ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:55

nou ik ken Michel wél persoonlijk, en de rest van de familie ook.... ik koop er geen paard laten we zeggen....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:42

Ik zie nergens dat ze de schuld afschuiven, alleen vertellen hoe en waarom er getest is.
Als de exporteur niet met het adres had geknoeid/fout had gemaakt/onduidelijk was geweest was het paard waarschijnlijk nooit getest... met alle gevolgen van dien.

In Duitsland zijn ook 2 paarden ontdekt met Moeraskoorts...
Als het dier op de markt heeft gestaan, zou het al een paspoort hebben gehad moeten...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:22

Alane schreef:
Ik zie nergens dat ze de schuld afschuiven, alleen vertellen hoe en waarom er getest is.
Als de exporteur niet met het adres had geknoeid/fout had gemaakt/onduidelijk was geweest was het paard waarschijnlijk nooit getest... met alle gevolgen van dien.

In Duitsland zijn ook 2 paarden ontdekt met Moeraskoorts...
Als het dier op de markt heeft gestaan, zou het al een paspoort hebben gehad moeten...

LEES EVEN DE TITEL! DOOR FOUT VAN ANDEREN!
Daarnaast sta je er toch zelf bij als zo'n dier op transport gaat, dan zie je ook dat er geknoeid wordt met papieren en ik neem aan dat ieder normaal denkend mens zich daar niet mee in wil laten!

Mag ik vragen wat jij bedoelt met alle gevolgen vandien? :?

Wees blij dat het dier getest is, daarnaast als het paarden mensen zijn en inderdaad zoveel geven om hun handel lijkt het mij dat ze ook blij zijn dat dit aan het licht is gekomen....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:59

Scandicnr1 schreef:
LEES EVEN DE TITEL! DOOR FOUT VAN ANDEREN!
Daarnaast sta je er toch zelf bij als zo'n dier op transport gaat, dan zie je ook dat er geknoeid wordt met papieren en ik neem aan dat ieder normaal denkend mens zich daar niet mee in wil laten!

Mag ik vragen wat jij bedoelt met alle gevolgen vandien? :?

Wees blij dat het dier getest is, daarnaast als het paarden mensen zijn en inderdaad zoveel geven om hun handel lijkt het mij dat ze ook blij zijn dat dit aan het licht is gekomen....

Ik heb de titel gelezen... maar ook het stukje...
Moeraskoorts heerst niet in NL, dus is het paard elders besmet. En diegene die het paard geimporteerd heeft (en gezien hetgeen men erover schrijft in de diverse media) heeft dit illegal gedaan, immers kon men anders achterhalen waar het paard geweest is VOOR het op de markt in Bemmel verschenen is.
En dat lees ik als de fout van anderen, niet wat de exporteur gedaan heeft waarop er controle heeft plaatsgevonden.

met alle gevolgen van dien...
bedenk eens als het paard niet uit voorzorg was getest, en pas veel later aan het licht was gekomen dat het dier besmet/drager was...
welk boek hadden ze dan uit de kast getrokken om uit te sluiten dat het zich niet door Engeland en Nederland heeft verspreid...
Kan me zo voorstellen dat er een groter gebied dicht gegooid was geworden vwb vervoer/verhandelen van paarden.... en je zult er maar net je paard hebben staan....

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:19

Nou idd je paard zal er maar in de buurt staan!
Als je een paard koopt weet je heus wel van wie je het paard koopt, hij sltond namelijk niet langs de kant van de weg, als alles onduidelijk was geweest laat je neem ik aan om je eigen paarden te beschermen iemand enkele tests uitvoeren op gezondheid!
Dus ik zie het als geheel eigen verantwoordelijkheid!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:20

Wat ik me afvraag... is er op een paardenmarkt geen kontrole op chip/paspoort dan ??
Dat je een paard 'illegaal' (= zonder de juiste verplichte chip/dokumenten erbij) invoert is één ding, maar zonder dat op een paardenmarkt te koop kunnen aanbieden is weer een heel ander ding :)