EASP voorzitter Karel de Lange met de PVE om tafel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:18

Cassidy, dat zou wel moeten kunnen.

Ayhno, aiaiai, maar misschien heb je wel gelijk.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:21

VDB schreef:
Of je begint begin zelf een stamboekje _O-
(als je goed bent in drammen en stennis schoppen)

ayhno schreef:
Als mensen zo graag willen fokken, doe het dan bij een goedgekeurd stamboek..

Haha ja zo zijn er meerdere zogenaamde organisaties in Nederland.
Je betaald niet veel dekgeld, geen strenge eissen aan de keuring van de hengsten en waar zijn we uiteindelijk mee bezig??
alleen maar vermeerderen terwijl de markt al verzadigd is en er al 40 % meer word aangeboden op de slacht

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:23

Het uitspreken zou wel kunnen maar waarschijnlijk wordt het dan een lange rechtzaak. Iets waar de bestuursleden geen zin in hebben.
En misschien dramt De Lange dan net zo lang door dat het hele bestuur opstapt of weggejaagd wordt door de voorzitter: De Lange.
Er is genoeg aanhang die ook wel op zo'n stoeltje willen zitten.
Desnoods een ruil-actie voor een fokker: Jij gaat in 1 van die stoelen zitten en ik geef je een gratis dekking, zal dan bijvoorbeeld de strategie van De Lange zijn.

Cassidy schreef:
Kun je als stamboek eigenlijk ook een motie van wantrouwen uitspreken t.o.v de voorzitter?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:35

VDB schreef:
Het uitspreken zou wel kunnen maar waarschijnlijk wordt het dan een lange rechtzaak. Iets waar de bestuursleden geen zin in hebben.
En misschien dramt De Lange dan net zo lang door dat het hele bestuur opstapt of weggejaagd wordt door de voorzitter: De Lange.
Er is genoeg aanhang die ook wel op zo'n stoeltje willen zitten.
Desnoods een ruil-actie voor een fokker: Jij gaat in 1 van die stoelen zitten en ik geef je een gratis dekking, zal dan bijvoorbeeld de strategie van De Lange zijn.

Cassidy schreef:
Kun je als stamboek eigenlijk ook een motie van wantrouwen uitspreken t.o.v de voorzitter?

Hetzelfde met de door hem belegde IHW vergadering op een druilerige doordeweekse dag in een achterkamertje in Friesland. Het gevolg weten we. Een volledig verziekt en financieel aan de grond zijnde IHW waar Karel de Lange alsnog op een zijspoor gezet is.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:17

Ik vind het echt een zwaktebod, het enige wat het PVE hiermee laat zien is dat ze dus chantabel zijn. Dat geeft moed voor de toekomst :n
Het is niet te hopen dat ze in dezelfde lijn ook nog het EASP erkenning gaan geven, dan kan je er helemaal op wachten tot de volgende idioot langskomt die door middel van chantage zijn zin wil krijgen, misschien wel iemand zonder paarden, is er dan iedere week een ambtenaar de klos?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:14

Ik heb even op de site van de PVE gekeken maar kan niets lezen over dit hele gebeuren.
Lees ik er overheen?
Ze hebben trouwens helemaal niet zoveel nieuwsberichten staan op de site.... :Z

daffie1986

Re: EASP voorzitter Karel de Lange met de PVE om tafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:38

waarom wordt deze meneer niet de toegang tot zijn paarden ontzegt, of beter nog worden de paarden uit voorzorg in beslag genomen??? En executeren, hoe bedoelt hij dit? Slacht, spuitje ef echt executeren???

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:21

Slacht. Hij wil er wat aan verdienen.

daffie1986 schreef:
waarom wordt deze meneer niet de toegang tot zijn paarden ontzegt, of beter nog worden de paarden uit voorzorg in beslag genomen??? En executeren, hoe bedoelt hij dit? Slacht, spuitje ef echt executeren???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:33

Dat houdt in dat de dieren een paspoort moeten hebben. Zal waarschijnlijk niet het juiste ras in staan.

Maar een fokker/voorzitter rasvereniging/voorzitter stamboek die dergelijke kreten uit, al is het maar om aandacht te krijgen of zijn zin door te zetten, verliest in mijn ogen zijn geloofwaardigheid als fokker/paardeliefhebber/eigenaar.
Ook al worden dergelijke uitspraken gedaan om te shokeren of gelijk te krijgen...ik vind het in een woord WALGELIJK als je na dergelijke middelen denkt te moeten grijpen. Ongeacht hoe lang je wacht op de erkenning van je eigen opgerichtte stamboek/registratie! Hoe langer ik erover denk, hoe bozer ik wordt....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:36

Ik ben echt super nieuwsgierig hoe dit gaat lopen, want het schept hoe dan ook pretendent voor toekomstige idioten die zien dat er op deze manier wel iets bereikt kan gaan worden.

Dus ik hoop ook dat KdL, die zich in mijn ogen echt onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, met een dikke vette reprimande naar huis wordt gestuurd. En geschorst wordt voor een heeeel lange tijd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:47

Filmpje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:11

Als het stamboek nog steeds groeit in aantal paarden, waarom niet gewoon de tijd afwachten tot het stamboek zo groot is dat men er niet meer omheen kan? Waarom de toevlucht nemen tot dreigementen?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:27

Het zou van de pot gerukt zijn als zo'n "persoon", met zo'n verleden, het toch voor elkaar zou krijgen om erkenning te krijgen.
Ik hoop dat ze ook daadwerkelijk naar het verleden kijken van Karel de Lange. Dan zou het toch helder moeten zijn dat hij niet communicatief-waardig is om voorzitter te zijn? En daarom ook geen erkenning zou mogen krijgen.

Ik hoop dat de rest van het bestuur om de tafel gaat dat er MISSCHIEN wel erkenning zou kunnen komen maar dan zonder deze *piep* met zijn achterlijke chantages!

Breghje schreef:
Ik ben echt super nieuwsgierig hoe dit gaat lopen, want het schept hoe dan ook pretendent voor toekomstige idioten die zien dat er op deze manier wel iets bereikt kan gaan worden.

Dus ik hoop ook dat KdL, die zich in mijn ogen echt onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, met een dikke vette reprimande naar huis wordt gestuurd. En geschorst wordt voor een heeeel lange tijd...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:18

Net in de Telegraaf gelezen:

'Doden paarden' schreeuw om aandacht
STEENBERGEN

Paardenfokker Karel de Lange uit Steenbergen dreigde afgelopen week zijn paarden te doden. Een schreeuw om aandacht, zo blijkt nu.

De man zei zijn paarden te doden omdat zijn verzoek om erkenning van zijn EASP-stamboek door het ministerie al acht jaar in behandeling is. "Het doel was om aandacht te krijgen voor dit probleem", vertelt de paardenfokker aan Dagblad van het Noorden.

Het dreigement lijkt te hebben gewerkt, want de man is uitgenodigd voor een gesprek met het ministerie. De Lange is hoopvol gestemd. "Het zou binnen hooguit twee, drie maanden rond moeten zijn."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7720 ... tml?p=17,1

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:20

Sterre schreef:
Net in de Telegraaf gelezen:

'Doden paarden' schreeuw om aandacht
STEENBERGEN

Paardenfokker Karel de Lange uit Steenbergen dreigde afgelopen week zijn paarden te doden. Een schreeuw om aandacht, zo blijkt nu.

De man zei zijn paarden te doden omdat zijn verzoek om erkenning van zijn EASP-stamboek door het ministerie al acht jaar in behandeling is. "Het doel was om aandacht te krijgen voor dit probleem", vertelt de paardenfokker aan Dagblad van het Noorden.

Het dreigement lijkt te hebben gewerkt, want de man is uitgenodigd voor een gesprek met het ministerie. De Lange is hoopvol gestemd. "Het zou binnen hooguit twee, drie maanden rond moeten zijn."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7720 ... tml?p=17,1

Echt te triest voor woorden. :n
Hopelijk krijgt ie een gesprek om hem flink te berispen voor zijn zielige, trieste en idiote uitspraken, als voorzitter van het EASP.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:27

hoop dat ze hem eerst door de metaaldetector laten passeren :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:32

Vertel?

besita schreef:

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:36

Nou, idd, dat ze hier op in gaan...potje gaan dreigen en hoppa...gesprek is ineens mogelijk. Wordt nog voor zn dreigementen beloond ook.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:40

Getup schreef:
Nou, idd, dat ze hier op in gaan...potje gaan dreigen en hoppa...gesprek is ineens mogelijk. Wordt nog voor zn dreigementen beloond ook.

Dat betekend waarschijnlijk dat het 1 en ander bij het PVE ook niet helemaal lekker zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:14

besita schreef:

Ik dacht dat je een leugendetector bedoelde :=.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:18

Lovely schreef:
besita schreef:

Dat is onbegonne werk :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:51

Lovely schreef:
besita schreef:

nou als ie dreigt zijn paarden neer te knallen ...heeft ie dus ook een pif-poef-pafje liggen thuis blijkbaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:53

Dat is wel een gedoe zeg, je kan ze toch ook gewoon uithongeren :+ .

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:38

Ik pleit voor niemand, laat staan voor de "manier waarop", maar niemand schijnt de mogelijkheid te overwegen dat het EASP inhoudelijk gelijk zou kunnen hebben.

Ik ken nog wel een geval waar het PVE jarenlang de boel heeft opgehouden, blijkbaar op oneigenlijke gronden, en uiteindelijk bakzeil heeft moeten halen.

Verder zou men zich af kunnen vragen of het PVE wel de juiste instantie is om dergelijke beslissingen te nemen.
Wat was het ook weer.. Productschap voor Vlees en Eieren :)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:52

lageveld schreef:
Ik pleit voor niemand, laat staan voor de "manier waarop", maar niemand schijnt de mogelijkheid te overwegen dat het EASP inhoudelijk gelijk zou kunnen hebben.

Heel eerlijk, na zo'n idiote stunt zal het me echt een zorg zijn of het EASP inhoudelijk gelijk heeft, wat ik al eerder aangaf, voorheen boeide het me echt helemaal niets of ze erkenning zouden krijgen. Ik heb absoluut geen belang bij het EASP, iedereen mag van mij zijn hobby hebben, had ook niks tegen op die erkenning, al vind ik persoonlijk dat het EASP niets toevoegt aan de bestaande stamboeken. Na deze idioterie zou je hopen dat die erkenning er niet komt, al is het maar om te voorkomen dat iemand denkt dat chantage dus een juist middel is om je zin te krijgen!