'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:52

hoe laag kan je zijn
en dat alleen maar omdat ie op en fries rijd????....
belachelijk

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:53

chocobroodje schreef:
België houdt weinig topruiters over zo, die belgische eventing ruiter is ook al naar nederland gekomen omdat het hier 1000x beter wordt geregeld. Ze moeten vooral zo doorgaan dan hebben ze volgende WEG geeneens een A kader meer.

Idd...
Hier gaat België weer :roll:

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:17

Discussies over selectie plaatsen zal je altijd en in elk land hebben.

Jos Lansink is ook niet voor niets naar België gekomen toch?

FriesWytske

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:19

Maar dat was meer, omdat er anderen beter waren op dat moment. En omdat hij dat moest van zijn werkgever destijds. Dus dat is heel anders dan nu het geval is.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:20

Shanna_W schreef:
chocobroodje schreef:
België houdt weinig topruiters over zo, die belgische eventing ruiter is ook al naar nederland gekomen omdat het hier 1000x beter wordt geregeld. Ze moeten vooral zo doorgaan dan hebben ze volgende WEG geeneens een A kader meer.

Idd...
Hier gaat België weer :roll:

Ik hoop het ergens wel een beetje... :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:24

Blue9 schreef:
Ik hoop echt dat ie voor een ander land gaat uitkomen en dan op een wedstrijd alle Belgen eraf rijdt. Wat gemeen dit.. Kijk eens wat een plaatje op die foto.

Dat lukt hem nu hij voor België rijdt nog maar amper dus waarom zou dat in een ander land ineens wel gaan lukken?
Hij komt ook zo bijzonder sympathiek over.... Net een klein kind dat zijn lolly afgepakt is. Waarom vind hij het nodig om Claudia fassaert zo af te vallen? Zit die misschien ook in het grote anti-friezen-complot?

Wat mij betreft had België gewoon nog geen team moeten sturen. Heel misschien Jeroen Devroe, die kan zo nu en dan nog wel wat neerzetten maar van de rest hoor ik alleen maar resultaten en zie ik enkel proeven om van te janken.... de proeven van het BK waren bv verschrikkelijk.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:31

berdien85 schreef:
Sjee wat flauw zeg!
Ik ben toevallig op de sponsordag geweest in Hemrik, toen vertelde hij dit ook al. Goh wat zal hij balen! Het zou mooi zijn als hij voor een ander land mee kan doen en dan wint van de Belgen!

Dat zou helemaal super zijn. Jammer voor hem dat de regels niet gewoon gehanteerd worden.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:34

wie is Claudia fassaert? :D
Ik snap de frustratie van Peter heel goed, je doet het goed, haalt mooie resultaten en dan mag je niet meedoen, terwijl je er RECHT op hebt!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:36

Godverd*mme, kutland ook :=
Van mij mocht Spahn absoluut naar Kentucky, heb hem 2 jaar geleden nog in Mechelen gezien en reed daar ook al nette scores!
Vind het echt zonde voor hem, dat ze zo gaan doen, echt weer typisch België :n
Gewoon niet wíllen toegeven dat er eindelijk een Fries zo ver is gekomen!
Nuja, hoop voor hem dat hij de Olympische Spelen haalt, daar kan volgens mij met de selecties toch niet zoveel gefoefeld mee worden? :Y)

Rotbelgië :(

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:39

Ayasha schreef:
Wat mij betreft had België gewoon nog geen team moeten sturen. Heel misschien Jeroen Devroe, die kan zo nu en dan nog wel wat neerzetten maar van de rest hoor ik alleen maar resultaten en zie ik enkel proeven om van te janken.... de proeven van het BK waren bv verschrikkelijk.

FEIT!

De topdressuursport in België is echt verschrikkelijk... De Olympische spelen in 2008, met ons ploegje dat je op je ene hand kon tellen?! En dan komt Nederland met zijn gehele oranje Rabobank ploeg :+

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:39

Claudia weet het zelf ook dat ze daar niet bovenin gaat rijden, had ze me zelf gezegd, maar als je de kans krijgt, waarom zou ze niet gaan....;
En ja, er zijn altijd gelukkigen en ongelukkigen als het om selecties gaat hoor, nu hoor je maar enkel peter zijn verhaal toch? Zou graag de bond ook eens hun verhaal horen eerlijk gezegd.;;

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:40

Claudia had idd recht op een plaats als zij de 3e ruiter was, maar als er officieel 4 ruiters meegaan en Spahn staat 4e int klassement, is het maar logisch dat hij die plaats wil, al is het maar voor de ervaring ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:42

Belachelijk! Peter had het absoluut verdient om te mogen gaan en zichzelf in de kijker te rijden, ook al zou hij wellicht niet winnen! Hij heeft hier hard voor gewerkt, en het is hem gewoon niet gegund. Heel, heel erg jammer.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:43

sympie schreef:
Claudia weet het zelf ook dat ze daar niet bovenin gaat rijden, had ze me zelf gezegd, maar als je de kans krijgt, waarom zou ze niet gaan....;
En ja, er zijn altijd gelukkigen en ongelukkigen als het om selecties gaat hoor, nu hoor je maar enkel peter zijn verhaal toch? Zou graag de bond ook eens hun verhaal horen eerlijk gezegd.;;

eindelijk eens een verstandig antwoord +:)+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:44

Denk je dat die eerlijk zullen antwoorden. Denk het niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:46

__Astrid schreef:
Ayasha schreef:

FEIT!

De topdressuursport in België is echt verschrikkelijk... De Olympische spelen in 2008, met ons ploegje dat je op je ene hand kon tellen?! En dan komt Nederland met zijn gehele oranje Rabobank ploeg :+

De ploeg maakt me op zich nog geen jota uit. Je kan met 100 man daar staan en als geen ene iet fatsoenlijk doet zijt ge nog slecht af.

Maar de kwaliteit van de dressuurproeven is écht bedroevend laag.... Wat moet dat toch op de W.E.G als ze in eigen land nog niets fatsoenlijk kunnen neerzetten?

En Claudia kan er toch ook niet aan doen dat zij nu mee mag? Wat moet ze doen, janken om de fantastische kans die ze krijgt omdat een andere ruiter het fatsoen niet heeft te bedenken dat Claudia er ook niet aan kan doen?

FW: waarom de bond niet en Peter Spahn wel? ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-09-10 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:47

Ja maar de bonden worden altijd gezien als degene die de waarheid vertellen, maar dat is nogal discutabel, in Belgie en in Nederland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:48

Nee hoor,maar in dit geval heb je enkel het verhaal van Peter Spahn dat gekleurd zal zijn. Er zal echt wel meer aan de hand zijn dan enkel wat Peter Spahn verteld. Als je beide verhalen hebt dan kan je besluiten dat de waarheid ergens in het midden van die twee zal liggen...

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:49

Ayasha schreef:
Nee hoor,maar in dit geval heb je enkel het verhaal van Peter Spahn dat gekleurd zal zijn. Er zal echt wel meer aan de hand zijn dan enkel wat Peter Spahn verteld. Als je beide verhalen hebt dan kan je besluiten dat de waarheid ergens in het midden van die twee zal liggen...

voila, gij snapt em.... :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:50

Dat geldt voor elk nieuwsbericht, zo kun je je nooit een mening vormen. :P Ik moet ook eerlijk zeggen dat het verhaal aannemlijk klinkt, met oog op andere situaties met sport en Fries ras.

En mocht het anders blijken, dan neem ik het terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:52

Lol ik ken de Belgische dressuurruiters en ik merk dat die nogal graag zagen en er echt nooooiiiiitt zelf aan kunnen doen. :D
Dat begint al vanaf niveau 0 (kweet niet hoe het in de LRV zit) en dat betert der precies nie op naarmate ze verder komen. :D

Chaos; nah, iemand die een accident heeft, die wint of verloren heeft enz zijn gewoon feiten. Dit is een verhaal van een overjaarse kleuter die op deze manier tóch zijn plek probeert af te dwingen. Ik hoop dat de bond niet toegeeft alleen al om de manier waarop hij het doet. Ongeacht of het correct is of niet correct. Als het nu om een KWPN'er ging dan had ie niet moeten zeuren?
Ik denk eerlijk gezegd dat Peter Spahn net wat profiteert van het feit dat het om een fries gaat, ipv er de nadelen van ondervind. De publieke opinie heeft em voor et grootste deel op zijn hand nu.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:53

Ayasha schreef:

Tjah je kan zeggen wat je wil maar jullie bonden hebben wel een redelijke geschiedenis met dit soort misselijke streken uit halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:55

sporter schreef:
Ayasha schreef:

Tjah je kan zeggen wat je wil maar jullie bonden hebben wel een redelijke geschiedenis met dit soort misselijke streken uit halen.

Lol, als het hem zo tegen valt is hij vrij om voor een ander land te gaan rijden of niet soms?

Deertje

goh, en wat denk je, dat de nederlanders wel zo katholiek zijn? Komaan zeg...

Chaos

Zoek het op internet allemaal maar eens uit Ayasha, er is al VEEL meer onenigheid geweest. ;)