Ik weet niet wie ik onzinniger bezig vindt... (en nog debieler: geef iedereen met een dreigement zijn zin, krijg je een prettige samenleving van. Het is maar net wat er werkt natuurlijk.)
Orchid
Geplaatst: 16-09-10 15:56
Urielle schreef:
Ik weet niet wie ik onzinniger bezig vindt... (en nog debieler: geef iedereen met een dreigement zijn zin, krijg je een prettige samenleving van. Het is maar net wat er werkt natuurlijk.)
Thieme moet ook even door naar het opvoed-topic op LZP
Wat een ophef over helemaal niets. Ze hebben in Den Haag we wat beters te doen. Daarkomt bij als hij zn paarden wil slachten,lekker laten doen. Ze moeten niet zeuren over ziellig. Er zijn op het moment veel paarden die gelacht worden omdat ze te oud, niet goed genoeg meer zijn of omdat de eigennaar een nieuw jonger paard wil. Daar worden ook geen vragen over gesteld.
hilden1971
Geplaatst: 16-09-10 18:03
Ik wil toch graag even reageren op alle hetze rond deze kwestie. Ik kan de frustratie van Karel goed voorstellen, maar ook van de andere leden binnen het EASP. Het is een goede zaak dat de overige bestuurders zich op de achtergrond houden en deze mening niet delen. De roep om aandacht is niet goed op deze manier maar wel een heel duidelijke Dat er iets niet in de haak is. Het PVE verklaard paarden die gefokt zijn en die ingeschreven staan bij een stamboek als het EASP geen paspoort mogen uitgeven met daarin de afstamming dus ouders onbekend. Dit is raar want op deze manier kun je nooit een erkend stamboek worden/zijn, want al je geregistreerde paarden zouden onbekend zijn terwijl men juist deze info inzichtelijk dient te houden. Al met al een rare kwestie en misschien komt er iets goeds uit. Ik heb zelf ook een fokproduct EASP gefokt uit een KWPN merrie. Het resultaat is een hele leuke pony geworden voor mijn dochter waar ze alles mee kan doen maar ook hoog scoort in de sport. Zou graag een keer weer proberen maar blijf vanwege de houding van PVE afzijdig, zou niet moet, maar kan het financieel niet dragen om zulke risico`s te dragen met het gekibbel van welles niettes. Niet iedereen kan of wil met het KWPN daar het door een hele hoop als elitair wordt beschouwd. Persoonlijk heb ik er niets op tegen, maar wil als fokker zelf keuzes maken en niet altijd hetzelfde. Al met al een vervelende kwestie voor fokkers, stamboekleden, bestuur maar ook PVE terwijl ik niet begrijp waarom ze zo moeilijk doen terwijl het EASP in europa wel erkend is.